Mies ollut exänsä kanssa kihloissa, ei kosi minua
Vaikka meillä on yhteinen lapsi. Exänsä kanssa hänellä on myös 7-vuotias lapsi ja he olivat kihloissa jo ennen lapsen syntymää. Mies tietää, että asia on mulle erittäin tärkeä ja hän on itsekin sanonut haluavansa kanssani naimisiin.
Ehdotin itse myös, että oltais menty naimisiin samalla lapsemme ristiäisissä, mutta en saanut oikein juuta enkä jaata vastaukseksi ja lopulta mitään ei tapahtunut, asia voin unohdettiin. :( Jotenkin harmittaa ja vähän jopa hävettää, että ehdotin noinkin isoa asiaa ja mies jotenkin sivuutti sen. Kuullostan ehkä jotenkin katkeralta, mutta en myöskään halua millään tavalla painostaa asiassa vaan haluan, että mies aidosti myös haluaa sitä. Mutta ihmettelen jotenkin. Traumat varmaan jääny edellisestä suhteesta, exä on mielenterveydeltään erittäin epävakaa ja todella vmäinen. Ylipäätänsä ihmettelen, miten hän on sellaisen naisen kanssa mennyt kihloihin ja mies onkin sanonut, että ”painostuksesta” kun vahinkolapsi sai alkunsa.
Nyt varmaan joku kysyy, että miksi pitäisi kiirehtiä naimisiinmenossa jne. Ei ehkä pitäisikään, mutta jotenkin toisi varmuutta muutenkin tähän uusioperhekuvioon ja siihen, että meillä on yhteinen lapsi. Vaikka lapsi sitoo todellisuudessa enemmän kuin sormus, niin mulle on arvomaailmassa iso paikka kihlaukselle ja avioliitolle.
eh-do-tus ja ko-sin-ta on kaksi eri asiaa!
Jos kosinnassa sanoo ei niin voi sitten alkaa samantien pakkaamaan kamoja. Ehdotuksen jälkeen ei.