Ex-mies ei valittanut ikinä, ei edes kipeänä joten olen järkyttynyt uuden miesystäväni" miesflunssasta"
Makaa sohvalla ja pitää oikeasti sellaista ihme narinaa sekä vaikertaa " Nenään sattuu. kurkkuun sattuu.. mää kuolen". Vein kuumaa mehua sekä sårkylääkkeen ja kysyin tahtooko jonkun leffan päälle , mutta odottaakin että istusin vieressä ja silittäisin. Ruuan laitto, pyykkivuoro pesutuvalla ym eivät kuulemma ole yhtä tärkeitä, ne voi unohtaa nyt kun on niin kipeä. Äijä käyttäytyy kuin olisi vähintään musta surma tai ebola!
Tyttäreni ovat täällä , syysloma ja meidän oli tarkoitus shoppailla sekä mennä leffaan. Voin hakea miehelle apteekista lisää lääkettä tai kaupasta jäätelöpaketin tms jos tahtoo, mutten aio istua vieressä pitämässä kättä ja laulamassa Karhunpoika sairastaa!
Kommentit (52)
Ei ollutkaan ruoho vihreämpää aidan toisella puolella?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä poittiasi? Erosimme ex-mieheni kanssa yhteisymmärryksessä ja olemme yhtä hyvissä väleissä.
Ap
Näitä miesvauvoja on maailma pullollaan. Lopeta kaikki ylimääräisen huomion antaminen. Kerro vain, missä lääkkeet ovat, pystyy kyllä itse hakemaan ja ottamaan. Ja tulemaan ruokapöytään syömään. Lähde pois kotoa vinkumista pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä poittiasi? Erosimme ex-mieheni kanssa yhteisymmärryksessä ja olemme yhtä hyvissä väleissä.
Ap
Silti vanhassa vara parempi valituksesi mukaan.
Apua 😂😂 en ole kuullu lapsenkaan valittavan noin paljoa kipeänä
Mulla oli aikanaan tollanen mies. Makasi sohvalla, vaikersi ja odotti että minä istun vieressä ja pidän viileää liinaa hänen otsallaan. :D Kun oltiin molemmat flunssassa, minä kävin töissä ja mies suunnilleen kirjoitteli testamenttiaan sängynpohjalla.
Enää en moista vinkuvaa vätystä katsoisi hetkeäkään. Onneksi nykyinen mies on täyspäinen eikä valita jatkuvasti jos flunssa on iskenyt.
Tuon tyyppisissä miehissä "parasta" on se, että sitten kun nainen on oikeasti kipeänä, vähätellään kipua ja huonoa oloa ja tuomitaan se pelkäksi huomion hakemiseksi. Ehkä se miehestä siltä vaikuttaakin, kun itse vinkuu kuolevansa ja odottaa passausta, kun joku on työpaikalla aivastanut... Ja tietysti jos nainen sairastuu pysyväisluonteisemmin ja vakavammin, mies häviää aika nopeasti paikalta, koska ei halua tuhlata elämäänsä. :-)
Huonosti opetat jo alkuun. Ei kannata passata, jos mieskään ei passaa sua.
Mulla ei myöskään riitä empatia jatkuvaan lohdutteluun, kun mistään vakavasta ei ole kyse. Sairastan myös itse rauhassa, maailma saa puolestani kaatua ja perhe joutaakin kuolla nälkään, ellei saa esim. ruokaa suuhunsa. Toki lapsi on jo 17.
Vierailija kirjoitti:
Tuon tyyppisissä miehissä "parasta" on se, että sitten kun nainen on oikeasti kipeänä, vähätellään kipua ja huonoa oloa ja tuomitaan se pelkäksi huomion hakemiseksi. Ehkä se miehestä siltä vaikuttaakin, kun itse vinkuu kuolevansa ja odottaa passausta, kun joku on työpaikalla aivastanut... Ja tietysti jos nainen sairastuu pysyväisluonteisemmin ja vakavammin, mies häviää aika nopeasti paikalta, koska ei halua tuhlata elämäänsä. :-)
Tämä! Jos perheessä isä on sairas niin äiti hoitaa kodin lisäksi miehen ja lapset. Miehen elämä on pysähtynyt.
Jos äiti sairastaa, hän hoitaa kodin ja lapset. Miehen mielestä flunssa ei ole mikään tekosyy levätä sohvalla ja ottaa vähän rennommin.
En ymmärrä miten jotkut suostuvat tuollaisiin kuvioihin.
/8
Miesflunssa on tieteellisesti todistettu asia. Tämän keskustelun idea on vähän sama kuin sanoisi etteivät kuukautiset aiheuta mitään kipuja tai mielialan vaihteluita.
Nyt on liikkeellä aika pahaa tautia, ainakin kaksi naispuolista ystävääni ovat ihan kanttu vei.
Toisekseen jossain oli artikkeli, että miesflunssa saattaa olla totta eli miehillä tauti on pahempi kuin naisilla (fysiologinen selitys, jota en nyt muista).
Kolmannekseen, ymmärrän, että hoivaaminen on sinulta liikaa pyydetty, mutta ylimielinen ja kova asenteesi pyyntöön olisi minulle turn-off. Itse haluan toimia empaattisten ihmisten kanssa empaattisesti, etenkin rakkaussuhteessa ja asia tulisi hoitaa lämmöllä. Miehesi tulee muistamaan tuon. Mikään ei ole pahempaa, kun itse avaa itsensa altiiksi haavoittumaan ja pyytää apua ja saa kylmän suihkun.
Neljännekseen: miksi vertailet nykyistä ja eksääsi!?
Vierailija kirjoitti:
Miesflunssa on tieteellisesti todistettu asia. Tämän keskustelun idea on vähän sama kuin sanoisi etteivät kuukautiset aiheuta mitään kipuja tai mielialan vaihteluita.
Luepa uudestaan se tutkimus. Om saatu siis viitteitä siitä, että miehet KESKIMÄÄRIN oireilevat flunssan aikana HIEMAN ENEMMÄN kuin naiset. Naisella virus aiheuttaa vähän vähemmän oireita jotta se ei vaikuttaisi mahdolliseen raskauteen, jotta virus pääsisi leviämään edelleen äidistä lapseen.
Miesflunssa ei siis edelleenkään ole mikään tekosyy heittäytyä avuttomaksi lapseksi.
/8
Tosi mies ei valita, mikään ei ole mahdotonta, kaikki järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa uudestaan se tutkimus. Om saatu siis viitteitä siitä, että miehet KESKIMÄÄRIN oireilevat flunssan aikana HIEMAN ENEMMÄN kuin naiset. Naisella virus aiheuttaa vähän vähemmän oireita jotta se ei vaikuttaisi mahdolliseen raskauteen, jotta virus pääsisi leviämään edelleen äidistä lapseen.
Miesflunssa ei siis edelleenkään ole mikään tekosyy heittäytyä avuttomaksi lapseksi.
/8
Minulla on joskus surkea olo ja silloin haluan hetkeksi heittäytyä lapseksi ja kun olen ollut kymmenen minuuttia hellästi kainalossa, olo kohenee kummasti ja jaksaa olla taas aikuinen. Minun ei ole yhtään vaikea kuvitella, että miehelle tällainen hetki iskee samaan aikaan flunssan tuoman kurjuuden kanssa. Ehkä evoluution kannalta miehet ottavat toimintakyvyn heikkenemisen raskaammin, koska turva on riippunut heidän fyysisestä jaksamisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/8
Minulla on joskus surkea olo ja silloin haluan hetkeksi heittäytyä lapseksi ja kun olen ollut kymmenen minuuttia hellästi kainalossa, olo kohenee kummasti ja jaksaa olla taas aikuinen. Minun ei ole yhtään vaikea kuvitella, että miehelle tällainen hetki iskee samaan aikaan flunssan tuoman kurjuuden kanssa. Ehkä evoluution kannalta miehet ottavat toimintakyvyn heikkenemisen raskaammin, koska turva on riippunut heidän fyysisestä jaksamisestaan.
Totta, tykkään itsekin kipeänä makoilla miehen kainalossa katsomassa leffaa ja juomassa miehen keittämää teetä. Hetken aikaa. Aamulla menen kuitenkin töihin ja elämä jatkuu.
Ap:n mies odottaa että ap laittaa koko elämän jäihin palvellakseen flunssaista miestä. Samoin kuin minun eksäni. Hiukan eri asia.
/8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/8
Totta, tykkään itsekin kipeänä makoilla miehen kainalossa katsomassa leffaa ja juomassa miehen keittämää teetä. Hetken aikaa. Aamulla menen kuitenkin töihin ja elämä jatkuu.
Ap:n mies odottaa että ap laittaa koko elämän jäihin palvellakseen flunssaista miestä. Samoin kuin minun eksäni. Hiukan eri asia.
/8
Optimistina kuvittelen, että kun saavat hetken läheisyyttä ja koko ajan empaattista suhtautumista, se riittäisi täyttämään hellyysvajeen. Ehkä se sitten ei toimi kaikille.
Älä sitten istu. Menkää shoppailemaan ja se siitä.