Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten iso tv on liian iso?

Vierailija
21.10.2018 |

Mies haluaisi hankkia 75-tuumaisen telkkarin mutta onko se jo vähän wt?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Miten iso tv on liian iso?

Jos se ei mahdu seinälle.

Vierailija
42/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sci-fi kirjoissa jo vuosikymmeniä sitten on puhuttu seinistä, jotka ovat näyttöjä. Mutta eipä vain ole näkynyt. 

Sellaisia on jo. micro-LED. Liian kalliita vaan. Musta on yhtä hyvä kuin oledissa mutta kuva ei pala koskaan. Värintoisto parasta ja katselukulma parasta. 

Näyttöjä voidaan kasata pienestä tabletin kokoisesta näytöstä koko seinän kokoiseksi korvatakseen tapetin. Ja ne yhdistyvät toisiinsa sulavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kansa mennyt likinäköiseksi , ennen oli 24-26 tuumainen telkkari ja tekstin pystyi lukemaan, jääkiekkomatsit katsomaan.. telkkariin etäisyys 4-5 metriä.

Vierailija
44/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 75 tuumainen eikä yhtään liian iso isossa pitkän mallisessa olohuoneessa.

Vierailija
45/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruudun kokoon tottuu todella nopeasti. Jos vaikka olen viikon mökkireissulla, jossa on joku 32" telkkari, niin aluksi tuntuu todella pieneltä kunnes tottuu. Vastaavasti kotiin tullessa 55" on valtava pari päivää.

Vierailija
46/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videotykki on mulla ja tiedätte että sillä saa seinänkokoisen kuvan, laatupeli vielä eikä Temun huipputuote .

Vierailija
47/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on suurempi kuin tuttavilla niin se ei ole liian iso,

Vierailija
48/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on telkkarihuone ja siellä 65-tuumainen tv. Ensin se tuntui valtavalta, nykyään ihan tavalliselta, ei edes isolta. Isommasta jo haaveilen. Tykkään katsoa sarjoja ja leffoja ja luontodokkareita. 

Vierailija
49/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruudun kokoon tottuu todella nopeasti. Jos vaikka olen viikon mökkireissulla, jossa on joku 32" telkkari, niin aluksi tuntuu todella pieneltä kunnes tottuu. Vastaavasti kotiin tullessa 55" on valtava pari päivää.

Näinhän se on. Silloin kun mulla oli 77" OLED niin oli vähän aikaa iso ja sitten ajattelin että voisi olla isompikin. Vaihdoin siihen JVC d-ila tylliin ja päälle 100" scope valkokankaaseen ja taas sama että voisi olla isompikin. Kai se noin menee ostaa sitten miten ison TV:n tai valkokankaan tahansa. 

Halusin isomman scope kuvasuhteen niin siksi ostin tykin ja tykkään JVC:kuvasta yleisesti ottaen  enemmän kuin oledin vaikkei musta yllä ihan oledin tasolle.

Mustia palkkeja ei näy samalla tavalla kuin oledissakaa  ei näy ylä ja alaosassa   kun tykittelen koska valkokankaan seinä on musta joten ne palkit hukkuu mustaan taustaan ja tekstitykset saan tietokoneella nostettua kuvaan jos ne muuten jäisi kankaan  ulkopuolelle.

100" tv:n  scope kuva on jossain vain  70" luokkaa ja siinä mun 77" oli jotain päälle 50" luokkaa eli 100" tv ostaminen ei ollut vaihtoehto.

Toki  vastaavasti mun kankaalla 16:9 suhteen leffat vastaa jotain 75" TV:n 16:9 kuvaa joten mustat palkit on vasemmalla ja oikealla mutta se ei mua häiritse. Mua häiritsee jos leffan ylä ja alaosassa näkyy ne palkit niin myös siksi  hankin scope kankaan.

Vierailija
50/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tiedän aina kaiken kirjoitti:

Liian isoa tv ei ole olemassakaan.Kuten monissa muissakin asioissa iso is good.Kannattaa vain ostaa 4k oled tv ja kuvan laatu saa alaleuan pamahtamaan lattiaan.Se on kuin olisi itse siellä paikan päällä :)

Aika kroisos saa olla ton kokoiseen olediin...

Noin 1500€ 55-tuumainen LG.

Liian pieni. Vähintään 70 pitää olla. M51

Vierailija
51/67 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei toimi eli vastaus tähän:

"Millaisessa huoneessa tai tilassa sulla on tämä?"

Pieni asunto eli olohuone on vain n. 15m2. Tuo leffatila on vielä  rajattu oikealta puolelta mustilla verhoilla eli leffatila pienempi kuin tuo 15m2.

Lattiassa on musta iso matto 350x300cm ja katto on musta ja se seinä on musta missä valkokangas  ja vasen seinä on musta. Tila on tykkiin päin avoin 4m mutta olen vain 3,5m päähän kankaasta  tummentanut tykkiin päin  tilaa koska se riittää. Se tila on siis jotain 3,5x 2,5m kokoinen eli matto menee leveyssuunnassa tilan yli mutta eipä tuo haittaa.

Vierailija
52/67 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 85" TV ja juuri sopiva isoon olkkariin.

Vierailija
53/67 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miltä etäisyydeltä sitä katsot. 

https://www.power.fi/artikkelit/ostajan-oppaat/televisio-ostajan-opas-t…

mulle 55 on isohko 2,5m etäisyydeltä. Tottunut ajan kanssa siihen. 

Vierailija
54/67 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg lol kirjoitti:

Siis kuka muka tarttee telkkarii vuonna 2018 kun leffat voi kattoo puhelimellakin....

Kyllä se on mukavampi katsoa isommalta ruudulta ja paremmilla äänillä

Vierailija
55/67 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt näitä jättitelkkareita. Miksi sen ruudun pitää olla niin kamalan iso, mitä se antaa lisää siihen katseluun?

No miksi elokuvia pitää mennä katsomaan elokuvateatteriin? 

Itsellä tuntui aluksi kun ostin 50-tuumaisen tv:n, että se on liian iso: päätä piti käännellä. Melko nopeasti siihen tottui.

Nyt minusta tuntuu, että voisin ottaa 60-tuumaisen 4K-television, jos se mahtuisi nykyiseen hyllyyn.

Kaksi kertaa jo kysytty, teillä lienee ne vastaukset? Itse en tiedä.

Tykkäät rautalangasta? Onhan se ihan eri tason visuaalinen elämys.

Ok. Itse olen käynyt viimeksi leffassa muistaakse

Kivempaahan sekin on suuremmalta ruudulta

Vierailija
56/67 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se koskaan liian iso.

teeveen ympärille voi rakentaa kämpän ja purkaa seinät kun viskoon teeveen kaatikselle.

Vierailija
57/67 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sci-fi kirjoissa jo vuosikymmeniä sitten on puhuttu seinistä, jotka ovat näyttöjä. Mutta eipä vain ole näkynyt.

Voihan videotykkiä käyttää jos haluaa ison kuvan

Vierailija
58/67 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä nykyajan välkkyviä nopeasti vaihtuvia tilanteita kun katsoo mainoksissa ja ohjelmissa älyttömältä ruudulta niin aivojen kaaos on valmis.

Vierailija
59/67 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä Sony 98", ihan passelin kokoinen isoon olkkariin.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/982982/Sony-98-Bravia-5-4K-Mini…

Vierailija
60/67 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on iso olohuone niin sinnehän laitetaan niin iso telkkari kuin budjetti antaa myöden.

Tai ihan vaan osamaksulla.  Hiukan isompi kun naapurilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi