Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän tienaava isotuloisen vaimo!

Vierailija
21.10.2018 |

Kuka ostaa vaatteet sinulle, sinä itse vai mies? Miten jaatte talouden niin, että molemmille jää henkilökohtaiseen käyttöön rahaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa itse tuloistani ja menoistani, maksan itse vaatteeni. Mies ostaa itse omansa. En maksa mitään miehen kuluja, joten rahaa jää ihan mukavasti omaan käyttöön.

Vierailija
2/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-50. Tehtäväni on sijoittaa ylijäävät varat eli teen tavallaan työtä, kun etsin sopivia sijoituskohteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaoin talouden niin että pistin nalkuttavan naisen pihalle. Avioehto osoittautui viisaaksi ratkasuksi.

Vierailija
4/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa itse tuloistani ja menoistani, maksan itse vaatteeni. Mies ostaa itse omansa. En maksa mitään miehen kuluja, joten rahaa jää ihan mukavasti omaan käyttöön.

Okei, eli teidän ratkaisunne on ilmeisesti elää sinun tulotasosi mukaisesti?

Minulla ei ole mitään mahdollisuutta maksaa puolia kaikista kuluista, mies tienaa paljon enemmän.

Vierailija
5/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kaikki kulut, palkkani jää omaan käyttööni. Lisäksi maksaa välillä kalliimpia ja parempia vaatteita, jos niitä tarvitaan esim. juhliin miehen työn puolesta.

Vierailija
6/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaoin talouden niin että pistin nalkuttavan naisen pihalle. Avioehto osoittautui viisaaksi ratkasuksi.

Nalkuttiko isotuloinen vaimosi sinulle kovastikin? Ymmärrän, vaikka puoliso olisi kuinka varakas, niin ei sitä sisko kaikkea jaksa.

Vierailija
7/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee palkat samalle tilille ja minä hoidan maksuliikenteen. Minulla on rinnakkaiskortit miehen luottokortteihin ja ostelen vaatteita tarpeen mukaan. Meilläkin on tuota, että sijoitukset ovat pääosin minun hoidossani, joskin viimeisen vuoden aikana mieskin on alkanut kerätä osakesalkkua, johon minulla ei ole käyttöoikeuksia. Suurinta osaa miehen sijoituksia hoidan valtakirjalla.

Olin pitkään työttömänä ja minulle on niiltä ajoilta jäänyt vähän päälle se, etten voi ihan holtittomasti yhteisiä rahoja käyttää kun en ole niitä tienannut. Nyt arjen menoista (miehen palkasta menee suoraan 10% sivuun firman osakesäästöpalkkiojärjestelmään) minä tienaan noin 1/3 ja mies 2/3 ja olen hieman höllentänyt rahankäyttöäni, toki pienessä mittakaavassa, mutta kuitenkin. Minun on nyt helpompi sallia itselleni asioita, joita työttömänä olisin pitänyt liian kalliina. Kuten vaikkapa kotimaisen lähituottajan kalliita, mutta hyvänmakuisia kirsikkatomaatteja.

Sopimusasioitahan nämä ovat ja mitään yhtä kaikille sopivaa reseptiä ei ole olemassa. Jotkut tykkäävät maksaa yhteisiin menoihin tulojen suhteessa, jotkut 50/50 (mutta silloin elintaso pitäisi asettaa vähemmän tienaavan mukaan, mikä ei monellekaan hyvätuloiselle miehelle kelpaa) ja joillekin toimii tämä yhteinen tili / yhteinen talous.

Vierailija
8/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään mahdollisuutta maksaa puolia kaikista kuluista, mies tienaa paljon enemmän.

En maksa puolta kaikista kuluista, miksi ihmeessä maksaisin? Maksan vain puolet niistä yhteisistä kuluista, joita meillä on yhdessä eli en maksa miehen autosta tai sen vakuutuksista euroakaan! Sähköstä maksan tietenkin puolet eli kutakuinkin kulutuksen mukaan.

Jos mies haluaa lomalle Lontooseen kanssani, niin hän maksaa kulut ja jos minä haluan lomalle Lontooseen, minä maksan kulut. Mikä tässä on hankala ymmärtää?

Vierailija
9/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa puolta kaikista kuluista, miksi ihmeessä maksaisin? Maksan vain puolet niistä yhteisistä kuluista, joita meillä on yhdessä eli en maksa miehen autosta tai sen vakuutuksista euroakaan! Sähköstä maksan tietenkin puolet eli kutakuinkin kulutuksen mukaan.

Jos mies haluaa lomalle Lontooseen kanssani, niin hän maksaa kulut ja jos minä haluan lomalle Lontooseen, minä maksan kulut. Mikä tässä on hankala ymmärtää?

Et sitten koskaan myöskään istu miehesi auton kyydissä???

Jos istut perustelusi ontuu...

Vierailija
10/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö naislapsille pitäisi ostaa jo vaatteetkin?  

Vierailija
11/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei olisi varaa maksaa asumiskuluista puolta, mutta kiva jos olette mitoittaneet asumisenne niin, ettei tämä ole ongelma.

Vierailija
12/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pienituloisempana vastaan omista kuluistani (vaatteet, työruoka, työmatkakulut, puhelin- ja nettilaskuni jne. eli kaikki minun henk.kohtaiset kuluni) poislukien kotiruoka,  jonka mies useimmiten maksaa. Molemmilla on omat asuntolainat. Minulla lainaa on hieman enempi ja lainat maksamme molemmat omamme. Vastike puoliksi, joka on melko suuri. Mies maksaa vakuutukset ja sähkölaskut. Asunnon remonttikulut suunnilleen puoliksi. Lomamatkat maksamme yleensä niin, että minä maksan lennot ja välillä myös hotellin. Mies maksaa joskus hotellin tai osan. Mies sitten hoitaa käyttökulut lomalla ja yleensä muutenkin, kun käymme syömässä. Minä hankin meille lippuja konsertteihin ym. tapahtumiin. Mies maksaa mökkikulut (mökki on hänen) ja yleensä siellä oleilumme. Minulla on sijoitusasunto, joka on tarkoitus olla myytävissä meillä pahanpäivän varalla tai eläkkeelle jäädessä. Hoidan siihen liittyvät kulut. Olemme naimisissa.

Vierailija
13/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkoitti varmaan jotain suurempia kuluja, esim. asumismenoja? Me asumme 450000€ arvoisessa asunnossa, mutta jos meillä olisi systeemi että kulut maksetaan puoliksi, niin ei kyllä todellakaan asuttaisi tämän hintaluokan kämpässä. Jos se paremmin tienaava ei suostu asumaan sellaisessa asunnossa mihin pienempituloisella on varaa, niin ilman muuta sen paremmin tienaavan pitää silloin maksaa yhteisestä kodista enemmän kuin 50%.

Meillä tämä on mennyt käytännössä niin, että asunto on ostettu 50/50 mutta mies on maksanut valtaosin lainan, koska olen ollut pitkään työttömänä. Ja vaikka nyt olen töissä, niin ei nämä minun tulot silti riitä kattamaan puolia meidän menoista. Mies syö paljon kalliimmin kuin mihin itse koen tarvetta, mutta en minäkään rupea kanansuikaleita syömään jos mies ostaa jotain rotukarjan pihviä. Samaa ruokaa syödään ja miehen mieltymykset dominoi, joten ihan kohtuullista että mies maksaa enemmän. Minulle kävisi siskonmakkarakeittokin.

Vierailija
14/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä nainen tienaa 2000€/kk ja mies vaikkapa 74000€/kk, on aika selvää, ettei naisen palkka riitä millään fifty-fifty kaikkeen.

Esimerkiksi meidän perheessä minulla ei pienten tulojen takia ole ns. omaa rahaa lainkaan. Miehelle sen sijaan jää ”omaa rahaa” kaikkien kulujen ja laskujen jälkeen. En tiedä mikä olisi oikeudenmukainen jako.

Vierailija
15/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä nainen tienaa 2000€/kk ja mies vaikkapa 74000€/kk, on aika selvää, ettei naisen palkka riitä millään fifty-fifty kaikkeen.

Esimerkiksi meidän perheessä minulla ei pienten tulojen takia ole ns. omaa rahaa lainkaan. Miehelle sen sijaan jää ”omaa rahaa” kaikkien kulujen ja laskujen jälkeen. En tiedä mikä olisi oikeudenmukainen jako.

Kuljitko kenties alasti ennen kuin tapasit miehesi? Aika harva mies tienaa 74 000 euroa kuukaudessa, joten aikamoista tuubaa kirjoittelet. 

Vierailija
16/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa 7400€/kk.

En tietenkään kulkenut alasti, mutta vuodet vierivät.

Vierailija
17/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oma auto, joten miksi ihmeessä olisin miehen auton kyydissä? Yhteiset matkat esim. teatteriin tehdään taksilla.

Vierailija
18/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkoitti varmaan jotain suurempia kuluja, esim. asumismenoja? Me asumme 450000€ arvoisessa asunnossa, mutta jos meillä olisi systeemi että kulut maksetaan puoliksi, niin ei kyllä todellakaan asuttaisi tämän hintaluokan kämpässä. Jos se paremmin tienaava ei suostu asumaan sellaisessa asunnossa mihin pienempituloisella on varaa, niin ilman muuta sen paremmin tienaavan pitää silloin maksaa yhteisestä kodista enemmän kuin 50%.

Meillä tämä on mennyt käytännössä niin, että asunto on ostettu 50/50 mutta mies on maksanut valtaosin lainan, koska olen ollut pitkään työttömänä. Ja vaikka nyt olen töissä, niin ei nämä minun tulot silti riitä kattamaan puolia meidän menoista. Mies syö paljon kalliimmin kuin mihin itse koen tarvetta, mutta en minäkään rupea kanansuikaleita syömään jos mies ostaa jotain rotukarjan pihviä. Samaa ruokaa syödään ja miehen mieltymykset dominoi, joten ihan kohtuullista että mies maksaa enemmän. Minulle kävisi siskonmakkarakeittokin.

Asumiskulut maksetaan puoliksi tietenkin eli maksan noin 300 e/kk. Kuluja ovat lämmitys, jätehuolto, sähkö, vesi, vakuutukset jne. Asunto on miehen omistama, omistamisesta ei synny lisäkuluja.

Vierailija
19/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oma auto, joten miksi ihmeessä olisin miehen auton kyydissä? Yhteiset matkat esim. teatteriin tehdään taksilla.

Ehkä et olekaan vähän tienaava, ainoastaan VÄHEMMÄN (kuin mies) tienaava...

Vierailija
20/28 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksin lainanhoitokuluja ja lyhennystä noin tonnin verran kuukaudessa. Sen lisäksi muita asumisen kuluja.

Osallistun lainaan maksamalla 800€/kk ja sen lisäksi ostan ruoan ja lasten vaatteet, maksan oman puhelimen ja lasten puhelimet. Tähän menee aivan kaikki rahat ja mitään ei jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän