Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun odotetaan hoitavan kummin tehtäviä, vaikkei haluttu kummiksi

Vierailija
21.10.2018 |

Mitä mieltä olette siitä, kun aikanaan lapsen syntyessä minua ei haluttu mieheni ohella lapsen kummiksi, mutta näin myöhemmin minun oletetaan hoitavan kaikki kummin tehtävät, kun ”eihän miehet kuitenkaan osaa”?. En mitenkään katkeroitunut asiasta, ettei minua haluttu kummiksi, mutta ihmetyttää kyllä miten minulta kehdataan koko ajan olla vaatimassa asioita, jotka oikeastaan kuuluisivat miehelleni lapsen kummina. Olen kyllä mielelläni auttanut lapsen hoidossa, kun miehen kautta olen hänelle ”sukua”, mutta mielestäni minun ei kuulu hankkia hänelle kalliita syntymäpäivä-, nimipäivä, koulunpäättymis- ja joululahjoja ja kuskata viikottain harrastuksiin. Mies kyllä hoitaa lahjojen hankinnan lapselle, mutta eivät kuulemma ole olleet mieluisia. 🤔

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssanne samaa mieltä.  Minutkin on jälkikäteen vaan nakitettu kummiksi, vaikka en siihen tehtävään tullut kelpuutetuksi alun perin.  Nyt on lapselle alettu mainostaa kotiamme "kummilaksi," vaikka vain mieheni on lapsen kummi.  Jos olisin tullut miehen elämään vasta myöhemmin, ottaisin ilomielin asian vastaan, mutta tämä, että minua ei aikanaan kelpuutettu, tässä nyt hiertää. 

En ole ottanut mitään vastuuta lapsen lahjoista ja siksi se on mennytkin sellaiseksi, että mieheni antaa lapselle rahaa kun muistaa.  En edes muistuta häntä.  

Mutta se, että lasta pitäisi ottaa meille yökylään "kummilaan" ei ole minusta ihan oikein.  Olisivatko he laittamassa lasta meille yöksi, jos mieheni olisi poikamies?  Enpä usko.  Minua siinä tarvitaan, mutta miksi en kelvannut oikeasti kummiksi?

Lapsessa ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta joku asenne tässä minua haittaa. 

Suosittelen, että lakkaat pyörittelemästä asiaa mielessäsi ja sanot vain ei kaikkeen, mikä sinulle ei sovi. Varmaan energiallesi on parempaakin käyttöä kuin tuollaisten ihmisten asenne ja virittely?

Vierailija
22/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on siis tullut sinulle ilmi, että olettavat sinun hoitavan kummin velvollisuuksia? Ovatko sanoneet, että miehen lahjat on huonoja ja että sinun pitäisi hankkia lahjat? Vai miten? Jos noin sanovat, niin toteat vain siihen, että no mieshän se kummin on, joten hän hankkii lahjat jos on hankkiakseen.

Ja sille toiselle jolla vastaavaa ongelmaa: jos kummilapsi tulee yökylään, sinä voit keksiä ihan jotain omaa menoa jossain koko illaksi! Näin kun teet muutaman kerran, ehkä tilanteeseen herätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on siis tullut sinulle ilmi, että olettavat sinun hoitavan kummin velvollisuuksia? Ovatko sanoneet, että miehen lahjat on huonoja ja että sinun pitäisi hankkia lahjat? Vai miten? Jos noin sanovat, niin toteat vain siihen, että no mieshän se kummin on, joten hän hankkii lahjat jos on hankkiakseen.

Ja sille toiselle jolla vastaavaa ongelmaa: jos kummilapsi tulee yökylään, sinä voit keksiä ihan jotain omaa menoa jossain koko illaksi! Näin kun teet muutaman kerran, ehkä tilanteeseen herätään.

Suoraa ovat sanoneet. Ap.

Vierailija
24/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette siis kukaan edes tiedä, mitä ovat kummin tehtävät.

Kummin oletustehtävä on olla maksuautomaatti. Ainakaan se ei ole olla hihhuliasioista toitottava.

Kummin alkuperäinen tehtävä on kummilapsen kristillinen kasvatus. Lahja-automaattina toimiminen on sitten taas se, mitä moni ehkä haluaisi kummin käytännössä olevan.

Minulle (en Ap) jo kummiksi pyydettäessä sanottiin, että tämä ei millään tavoin velvoita kristinuskon opettamista. Tulkitsin sen niin, että parempi olla opettamatta - mikä sopiikin kaltaiselleni ateistille aika hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi