Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun odotetaan hoitavan kummin tehtäviä, vaikkei haluttu kummiksi

Vierailija
21.10.2018 |

Mitä mieltä olette siitä, kun aikanaan lapsen syntyessä minua ei haluttu mieheni ohella lapsen kummiksi, mutta näin myöhemmin minun oletetaan hoitavan kaikki kummin tehtävät, kun ”eihän miehet kuitenkaan osaa”?. En mitenkään katkeroitunut asiasta, ettei minua haluttu kummiksi, mutta ihmetyttää kyllä miten minulta kehdataan koko ajan olla vaatimassa asioita, jotka oikeastaan kuuluisivat miehelleni lapsen kummina. Olen kyllä mielelläni auttanut lapsen hoidossa, kun miehen kautta olen hänelle ”sukua”, mutta mielestäni minun ei kuulu hankkia hänelle kalliita syntymäpäivä-, nimipäivä, koulunpäättymis- ja joululahjoja ja kuskata viikottain harrastuksiin. Mies kyllä hoitaa lahjojen hankinnan lapselle, mutta eivät kuulemma ole olleet mieluisia. 🤔

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään hoida kummin tehtäviä, koska et ole lapsen kummi. Ei sitä sen enempää tarvitse miettiä. Anna koirien räksyttää.

Vierailija
2/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes lotkauta korviasi siihen suuntaan, itse valitsivat kumminsa, sinulla ei ole velvoitetta.

Ärsyttää nämä vanhemmat jotka pitää kummia jonain lahja-automaattina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä edes lotkauta korviasi siihen suuntaan, itse valitsivat kumminsa, sinulla ei ole velvoitetta.

Ärsyttää nämä vanhemmat jotka pitää kummia jonain lahja-automaattina.

Hyvä, että olette myös tätä mieltä. Pelkäsin, että olen jotenkin pikkumainen, kun tartun tähän kummienvalinta-asiaan. Ap.

Vierailija
4/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmä se, joka pyytää. Eli olet heidän silmissään hyväksikäyttökastissa, mutta eihän sinun tarvitse heidän kuvitelmistaan piitata.

Vierailija
5/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitakoon kummin tehtävät jos haluaa. Tai eihän kummien ole pakko mitään edes tehdä.

Vierailija
6/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän joku harrastuksiin kuskaaminen tai hoitoautomaattina toimiminen edes ole mitään kummin tehtäviä. Ei edes lahjojen hankkiminen ole kummin tehtävä.

Kummin ainoa tehtävä on "tukea lapsen kristillistä kasvatusta"

Ihan pimeää toimintaa. Älä suostu.

Vierailija
7/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera, mutta olen katkera... Heh.

Vierailija
8/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän joku harrastuksiin kuskaaminen tai hoitoautomaattina toimiminen edes ole mitään kummin tehtäviä. Ei edes lahjojen hankkiminen ole kummin tehtävä.

Kummin ainoa tehtävä on "tukea lapsen kristillistä kasvatusta"

Ihan pimeää toimintaa. Älä suostu.

Samaa mieltä olen. Omia kummilapsiani en esim. kuskaa harrastuksiin muuta kuin poikkeustilanteissa. Ap.

Vierailija
9/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siis kukaan edes tiedä, mitä ovat kummin tehtävät.

Vierailija
10/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katkera, mutta olen katkera... Heh.

En ole katkera. Olen itse asiassa näin jälkikäteen iloinen, että minua ei pyydetty kummiksi, sillä tällä pariskunnalla on näköjään siihen kovat vaatimukset. Ap.

Vierailija
11/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin oletustehtävä on olla maksuautomaatti. Ainakaan se ei ole olla hihhuliasioista toitottava.

Vierailija
12/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummin oletustehtävä on olla maksuautomaatti. Ainakaan se ei ole olla hihhuliasioista toitottava.

Kummin alkuperäinen tehtävä on kummilapsen kristillinen kasvatus. Lahja-automaattina toimiminen on sitten taas se, mitä moni ehkä haluaisi kummin käytännössä olevan.

Vierailija
13/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kysyttiin jopa laittaa kummilapsen testamenttiimme edunsaajaksi koska meillä ei omia lapsia ole. Sisaruksia sentään kummallakin sekä näillä lapsia, sitä ei kummilapsen vanhemmat oikein ymmärtäneet. Toiseksi meillä on kummilapsia useampi, ja kyllä, aivan liikaa.

Vierailija
14/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahja joka vuosi, synttärilahja joka vuosi sekä rippilahja, jonka jälkeen lahjomisen saa lopettaa. Jos kummilapsen perheen kanssa ei ole muutoin tekemisissä eli välit katkeaa niin ei tarvitse lahjoa. Jos välit kummilapsen perheeseen on läheiset niin voi tietysti tehdä ja olla kummilapsen kanssa enemmänkin.

Kristillinen kasvatus lässynlässynmussunmässyn, harvassa on ne vanhemmat jotka haluavat kummeilta uskontokasvatusta. Kummi halutaan paperille kun kuuluu pitää ristiäiset ja lapselle on kiva saada lahjoja.

Vierailija
15/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen edelleen huolehtia lahjoista, jos eivät ole mieluisia niin voivoi. Hän on kummi, et sinä eikä sinulla ole mitään kummin velvollisuuksia.

Harrastuskuskaukset eivät kuulu kummin hommiin lainkaan, vanhemmat kuljettakoon itse lapsensa.

Voit onnitella itseäsi ettet ole kummi.

Vierailija
16/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä kysyttiin jopa laittaa kummilapsen testamenttiimme edunsaajaksi koska meillä ei omia lapsia ole. Sisaruksia sentään kummallakin sekä näillä lapsia, sitä ei kummilapsen vanhemmat oikein ymmärtäneet. Toiseksi meillä on kummilapsia useampi, ja kyllä, aivan liikaa.

Jopas. Ei kantista ainakaan ole pulaa.

Vierailija
17/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas on otsaa vanhemmilla!

Vierailija
18/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä ei ole ostaa lahjoja.

Vierailija
19/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssanne samaa mieltä.  Minutkin on jälkikäteen vaan nakitettu kummiksi, vaikka en siihen tehtävään tullut kelpuutetuksi alun perin.  Nyt on lapselle alettu mainostaa kotiamme "kummilaksi," vaikka vain mieheni on lapsen kummi.  Jos olisin tullut miehen elämään vasta myöhemmin, ottaisin ilomielin asian vastaan, mutta tämä, että minua ei aikanaan kelpuutettu, tässä nyt hiertää. 

En ole ottanut mitään vastuuta lapsen lahjoista ja siksi se on mennytkin sellaiseksi, että mieheni antaa lapselle rahaa kun muistaa.  En edes muistuta häntä.  

Mutta se, että lasta pitäisi ottaa meille yökylään "kummilaan" ei ole minusta ihan oikein.  Olisivatko he laittamassa lasta meille yöksi, jos mieheni olisi poikamies?  Enpä usko.  Minua siinä tarvitaan, mutta miksi en kelvannut oikeasti kummiksi?

Lapsessa ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta joku asenne tässä minua haittaa. 

Vierailija
20/24 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti tuo typerä toiminta, hyväksikäyttävät sinua vaan.

Sulle ei toisten kummilapsien lahjonta kuulu!

Voi että suututtaa lukea tämmöstä, pitääkö sitä aina olla niin tyhmän kiltti?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi