Jos vauvani syntyy maaliskuussa, minkä koon toppahaalari kannattaa ostaa?
Pärjääkö 50/56-koolla pari kuukautta, vai kannattaako ostaa 62/68?
Joku varmasti katsoo tekstiäni huvittuneena ja säälien. Kyllä, esikoinen kyseessä.
Kommentit (33)
Mun esikoinen syntyy siinä helmikuun lopulla ja olen tullut siihen tulokseen, että toppahaalaria en osta, käytän sitä äitiyspakkauksen pukua makuupussina (mulla on pieni välihaalqri sille).
Ostan kato kevääksi sitten kevyen ja isomman puvun. Kun aattelepa, että maaliskuussa talvitalvea on jäljellä enää kuukausi!
En ostaisi maaliskuussa syntyvälle enää toppahaalaria. Villaa ja kaukalopussi (joka sopii syksylläkin). Vaunuihin äitiyspakkauksen makuupussi.
Riippuu vauvan koosta. Jotkut syntyy jo 56 cm pitkinä.
Toisaalta olette varmaan aika paljon sisällä ekan kuukauden, tuon ikäistä ei laiteta pakkaseen nukkumaan.
Kiitokset teille! :)
Löysin nimittäin alennuksesta hyvän haalarin, josta ihme kyllä on vielä kokojakin (Name it).
En ota äitiyspakkausta, koska olen tehnyt omia edullisia hankintoja jo sen verran, ettei siinä olisi mitään järkeä.
Ap
En ostaisi yhtään toppahaalaria. Toki riippuu missä asut eli kuinka pitkään talvea on vielä odotettavissa. Täällä etelässä kuitenkin toppahaalari olisi ihan turha maalisvauvalle. Ensimmäiset viikot olette kotona. Sairaalasta kotiin selviää äitiyspakkauksen haalareilla ja viltillä ihan varmasti vaikka ns hukkuu niihin 🙂
Sitten alkaakin jo lämpimämpi kausi pikkuhiljaa, tuskin on enää sitä -15 tmv. Pärjää mainiosti bodylla ja paksummilla vaatekerroksilla vällyjen alla vaunuissa ilman toppahaalaria 🙂
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi maaliskuussa syntyvälle enää toppahaalaria. Villaa ja kaukalopussi (joka sopii syksylläkin). Vaunuihin äitiyspakkauksen makuupussi.
Ehkä tämä on sitä esikoisen kohdalla ilmenevää hössötystä. :D "Mitä jos onkin 3 m lunta tuvassa?" "Entä jos pakkasta onkin -35 astetta (pk-seudulla, heh)?"
Ap
Huono ajatus olla ottamatta äitiyspakkausta kuten jo huomaatkin. Maksat nyt ensivaatteista ja haalareista ison summan joka jo kohta vastaa sitå pientä rahaa jonka sait kun et ottanut pakkausta. Näitä vaatteita käytätte 1-2kk max. Menetit samalla kaikki isommat vaatteet ja isommat toppahaalarit. Menetät satoja euroja.
Vierailija kirjoitti:
Huono ajatus olla ottamatta äitiyspakkausta kuten jo huomaatkin. Maksat nyt ensivaatteista ja haalareista ison summan joka jo kohta vastaa sitå pientä rahaa jonka sait kun et ottanut pakkausta. Näitä vaatteita käytätte 1-2kk max. Menetit samalla kaikki isommat vaatteet ja isommat toppahaalarit. Menetät satoja euroja.
Olen saanut enemmän vaatetta vauvalle kuin mitä paketissa on ja alle sen hinnalla (muistaakseni 170 eur?). Ei uusi aina tarkoita kallista. Tuo haalari maksaisi 35 euroa, eli olisi isoin hankinta tähän mennessä.
Ap
1) Synnytä ensin vauva
2) Mittaa se
3) Osta haalari
Vierailija kirjoitti:
Mä toteutin kaksi kertaa tuon "huonon ajatuksen", en siis ottanut pakkausta. Sain isot määrät vauvanvaatteita ja ostin vähän kirppareilta. Jokusen pikkuvaatteen myös ostin. Mitä nyt olen niitä pakkauksia katsellut, ei niissä kovin suurta määrää vaatteita ole ollut, ja myös kaikki pakkauksen ottaneet ovat vaatteita ostaneet. Jos olisin ottanut pakkauksen, olisi ollut vain isompi määrä niitä vaatteita, ihan turhaan. On aika tavallista, että kun lapsia alkaa tulla, niitä vauvanvaatteita kiikutetaan pussikaupalla.
Aloittajalle: jos mulle syntyisi vauva maaliskuussa, en ostaisi toppahaalaria ollenkaan. Käyttäisin villahaalaria ja muita sen kaltaisia kevyempiä vaatteita sekä kaukalopussia. Toppahaalari sitten vasta syksyllä. Vastasyntynyttä vauva on aluksi enimmäkseen sisätiloissa ja huhtikuussa ei enää toppahaalaria tarvita. Kaukalopussi on kätevä isommallekin vauvalle. Vaunuissa makuupussissakaan ei toppahaalaria tarvita.
Vierailija kirjoitti:
1) Synnytä ensin vauva
2) Mittaa se
3) Osta haalari
Hei, jos ei ole kokemusta vauvoista ja hankinnoista, ei ehkä kannata neuvoa.
Meillä oli maalisvauvalla kevyt untuva-haalari. Käytimme alle 10kertaa.Kelien puolesta erittäin tarpeellinen, mutta empä ajatellut etukäteen että ekan kuukauden aikana ainoat ulkoilumme olivat parkkihallista autoon, autolla toiseen parkkihalliin josta kauppaan/neuvolaan :). Kk jälkeen ulkoilimme, vauvalla merinovilla ja äp pussi ja vaunun kuomut ja suojat turvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Synnytä ensin vauva
2) Mittaa se
3) Osta haalariHei, jos ei ole kokemusta vauvoista ja hankinnoista, ei ehkä kannata neuvoa.
Viiden lapsen verran on kokemusta ja he kaikki ovat olleet vauvoja.
Kiitos vastauksista!
Alan kallistumaan siihen, että kuuntelen viisaampiani ja ostan mainitsemanne kaukalopussin haalarin sijasta. Villahaalari vauvalle jo löytyykin. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Synnytä ensin vauva
2) Mittaa se
3) Osta haalariHei, jos ei ole kokemusta vauvoista ja hankinnoista, ei ehkä kannata neuvoa.
Ja silti annat vinkin ostaa haalari lapselle mittaustuloksen perusteella! Enpä oikein usko, että sulla on lapsia.
14jatkaa:koko oli 56cm, vauvakin oli 56cm syntyessään. Mahtui hyvin kun alle ei paljon tarvinnut maaliskuussa pakata vaatetta. Ja tarinalla tahdoin kertoa että keskustaelämässä ja taajamaelämässä on eronsa, jos aiot kylkiä vaunuilla kauppaan, ulkoiluttaa koiraa vaunujen kanssa Tms.tarvitset jonkun talviasun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Synnytä ensin vauva
2) Mittaa se
Ja silti annat vinkin ostaa haalari lapselle mittaustuloksen perusteella! Enpä oikein usko, että sulla on lapsia.
Usko tai älä - ihan sama. Nää jutut täällä vaan on niin naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Synnytä ensin vauva
2) Mittaa se
Usko tai älä - ihan sama. Nää jutut täällä vaan on niin naurettavia.
Mitkä jutut? Mun mielestä se on naurettavaa, jos joku mittaa vauvan pituuden ja ostaa sen perusteella haalarin kokolapun mukaan.
Pienempi, koska käyttöä on vain ehkä kuukausi, max kaksi.