Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan lääkelaskut Hesarin mukaan, vaikeita?

Vierailija
21.10.2018 |

Aamun hesarissa oli esimerkki ,että tabletin vahvuus 20 mg, potilaalle pitää 20 mg, kuinka monta tablettia annat? Osa lähihoitaja opiskelijoista ei millään osaa tuota laskea lehden mukaan. Mun ekaluokkalainen osasi !!! Wautsi sentään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse lienee siitä ettei osata hahmottaa sanallisia tehtävänantoja. Totuttu peruskoulussa liikaa laskemaan vain numerolaskuja ja sanallisten hahmotus jäänyt puoltiehen, niin tehtävä voi tuntua sekavalta. Varmasti moni osaisi numeroina annettuna laskea tuon heittämällä.

Pitäisi peruskoulussa jo enemmän panostaa luetunymmärtämiseen ja sanallisten tehtävien auki selittämiseen.

Vierailija
2/5 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä minun opiskeluaikoinani yhtäkään tuollaista lääkelaskua kokeissa ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vääristellä. Tuo oli esimerkki laskusta, jonka kaikki osaa. Sitten vaikeutuu, kun pitää laskea lääkkeen määrä ihmisen painon mukaan.

Vierailija
4/5 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tää kompa? En ymmärrä lääkelaskuista mitään mut omalla järjellä antaisin yhden tabletin.

Vierailija
5/5 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamun hesarissa oli esimerkki ,että tabletin vahvuus 20 mg, potilaalle pitää 20 mg, kuinka monta tablettia annat? Osa lähihoitaja opiskelijoista ei millään osaa tuota laskea lehden mukaan. Mun ekaluokkalainen osasi !!! Wautsi sentään.

Hienoa, että ekaluokkalainen osaa laskea! Nyt olisi hyvä, että ekaluokkalaisen vanhempi kehittäisi omaa lukutaitoaan, jotta pystyy sitten avustamaan lastaan paremmin kouluasioissa, kun ne vaikeutuvat. Tuo lasku EI ollut esimerkki vaikeasta laskusta, vaan siitä, että ne opiskelijat ovat niin huonotasoisia, että jo yksinkertaisetkin laskut (nimeämäsi) tuottavat vaikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän