Jos vauvani syntyy maaliskuussa, minkä koon toppahaalari kannattaa ostaa?
Pärjääkö 50/56-koolla pari kuukautta, vai kannattaako ostaa 62/68?
Joku varmasti katsoo tekstiäni huvittuneena ja säälien. Kyllä, esikoinen kyseessä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
14jatkaa:koko oli 56cm, vauvakin oli 56cm syntyessään. Mahtui hyvin kun alle ei paljon tarvinnut maaliskuussa pakata vaatetta. Ja tarinalla tahdoin kertoa että keskustaelämässä ja taajamaelämässä on eronsa, jos aiot kylkiä vaunuilla kauppaan, ulkoiluttaa koiraa vaunujen kanssa Tms.tarvitset jonkun talviasun.
Takuulla lähden ulkoilemaan vauvan kanssa heti kun se vain on mahdollista!
Pitäisikö sen kaukalopussin olla kunnon toppistäytteinen vai riittääkö siihen kevyempi kevät-syys-mallinen? Villapuku tosiaan jo löytyy.
Ap
Mitä se vauva toppahaalarilla vielä tekee. Ei se möyri lumessa vielä pariin vuoteen. Äitiyspakkauksessa on riittävästi lämmintä päälle pantavaa. Käytä niitä. Vai eikö kelpaa yhteiskunnan ilmainen lahja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14jatkaa:koko oli 56cm, vauvakin oli 56cm syntyessään. Mahtui hyvin kun alle ei paljon tarvinnut maaliskuussa pakata vaatetta. Ja tarinalla tahdoin kertoa että keskustaelämässä ja taajamaelämässä on eronsa, jos aiot kylkiä vaunuilla kauppaan, ulkoiluttaa koiraa vaunujen kanssa Tms.tarvitset jonkun talviasun.
Takuulla lähden ulkoilemaan vauvan kanssa heti kun se vain on mahdollista!
Pitäisikö sen kaukalopussin olla kunnon toppistäytteinen vai riittääkö siihen kevyempi kevät-syys-mallinen? Villapuku tosiaan jo löytyy.
Ap
Meillä ei ollut topattu kaukalopussi, vaan sellainen karvavuorinen. Laitettiin sitten tarpeen mukaan lisää kerroksia tai vielä vilttiä vauvan päälle. Kannattaa käyttää kerrospukeutumista ja esim. vilttiä tarpeen mukaan. Maaliskuussa kun nyt kuitenkaan on enää paljon kovia pakkasia. Autokin yleensä lämpenee ajon aikana (jos ei ole jo ennen ajoa lämmin), joten kerroksia voi sitten tarvittaessa vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se vauva toppahaalarilla vielä tekee. Ei se möyri lumessa vielä pariin vuoteen. Äitiyspakkauksessa on riittävästi lämmintä päälle pantavaa. Käytä niitä. Vai eikö kelpaa yhteiskunnan ilmainen lahja?
Eikös aloittaja jo sanonut, että hän ei ota pakkausta? Mä en ymmärrä, miksi joillakuilla on pakkomielle äitiyspakkauksesta. Ei sitä ole mikään pakko ottaa, sen voi ottaa rahana tai jättää jopa sen rahankin ottamatta. Mä en ottanut lapsille pakkauksia, kun kavereilta ja sukulaisilta tuli niin paljon vaatetta. Ei kaikkea tarvitse ottaa vain sen takia, että ilmaiseksi saa, usko tai älä.
Minun vauvani syntyy helmikuussa enkä ajatellut ostaa toppapukua ollenkaan. Asumme myös pääkaupunkiseudulla, ja uskon että unipussit ja kevyemmät puvut riittävät kyllä alkuun, ja hyvin nopeasti jo lämpeneekin. Otan tosin äitiyspakkauksen, mutta ainakin esikoisen kohdalla, joka siis myös syntynyt helmikuussa mutta jo yli vuosikymmen sitten, se äitiyspakkauksen toppapuku oli niin suuri että meni vasta seuraavana talvena. Vaikka vauva siis oli ihan keskikokoinen.
Ei haalaria ollenkaan, vaan rattaisiin toppapussi ja kaukaloon ohuempi kaukalopussi. Ei mitään toppaa kaukaloon, kun muuten se huutaa pää märkänä kaikki automatkat. Rattaiden pussi on käyttökelpoinen vielä ainakin kaksi seuraavaakin talvea. Jos et ota äitiyspakkausta, joudut kyllä ehkä ostamaan toisenkin, ohuemman rataspussin.
Vauvat vihaa pukemista, mitä vähemmän on hihoja ja lahkeita, niin sitä vähemmän joudut kuuntelemaan huutoitkua. Pussiin on helppo sujauttaa vaikka sisävaatteissa.
Sitä täällä jo mainittua kaukalopussia suosittelen. Ja sekin kannattaa muistaa, että ei toppavaatteita kaukaloon, silloin remmejä ei saa tarpeeksi tiukalle.
Kiva, kun vastailitte! :) Olenpahan taas viisaampi mitä vauvan hankintoihin tulee.
Ap
Itse ihmettelisin lähinnä miksi jo nyt hankit sen jos raskaus on vasta noin alussa...
Komppaan tuota 31:n kirjoittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelisin lähinnä miksi jo nyt hankit sen jos raskaus on vasta noin alussa...
Alussa? Toki ihmisillä voi olla hyvinkin erilaiset käsitykset siitä, milloin ollaan pitkällä raskaudessa. Mielestäni nuo reilut 130 päivää kuitenkin menee yllättävän nopeasti, enkä halua rynniä suoraan synnäriltä ostoksille.
Otetaan nyt kantaa tuohon äitiyspakkausasiaankin - taas kerran. Kyllä mielestäni äideillä (ja isillä) on oikeus valita, ottaako pakkausta (ja vieläpä suurilta osin turhaan) vai ei. Tiedän jo, etten siitä käyttäisi ainakaan muutamaa vaatetta, enkä itse pakkaustakaan. Äitiyspakkaus on oivallinen ihmisille, jotka eivät aio tehdä suuria hankintoja etukäteen ja jotka eivät myöskään liiemmin välitä vaatteiden värimaailmasta/kuosista.
Kummaa negatiivisuutta liikenteessä.
Ap
Toppahaalarin tarvitset vasta seuraavana syksynä.