Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniina julkisilla paikoilla näyttäytyminen on minulle keino puolustautua ilkeitä ihmisiä vastaan

Vierailija
21.10.2018 |

Olen tajunnut, että minulle meikkaaminen ja sitä kautta kauniina julkisilla paikoilla näyttäytyminen on keino suojautua ihmisiltä. Tiedän ihmisten olevan pahansuopia ja kateellisia, joten en halua antaa heille sitä mielihyvää, että näyttäisin jollain tavalla anteeksipyytelevältä ja huonolta, jotta he voisivat tuntea olevansa parempia kuin minä.

Minua on monet kerrat katsottu pahasti kun olen ollut hehkeänä. Siitä tulee hyvä mieli, sillä miksi antaisin pahan ihmisen tuntea paremmuutta minua kohtaan. Sehän olisi yhtä kuin antaa nälkäisenä päivän ainoa ateria suurimmalle vihamiehelleen.

Oletteko te miettineet syvempiä syitä meikkaamisellenne? Moni vastaa tietysti, että koska on kiva olla kaunis, mutta miksi, sitä ei moni ehkä sen tarkemmin mietikään.

Herättikö tämä ajatuksia aiheesta?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tajunnut, että minulle meikkaaminen ja sitä kautta kauniina julkisilla paikoilla näyttäytyminen on keino suojautua ihmisiltä. Tiedän ihmisten olevan pahansuopia ja kateellisia, joten en halua antaa heille sitä mielihyvää, että näyttäisin jollain tavalla anteeksipyytelevältä ja huonolta, jotta he voisivat tuntea olevansa parempia kuin minä.

Minua on monet kerrat katsottu pahasti kun olen ollut hehkeänä. Siitä tulee hyvä mieli, sillä miksi antaisin pahan ihmisen tuntea paremmuutta minua kohtaan. Sehän olisi yhtä kuin antaa nälkäisenä päivän ainoa ateria suurimmalle vihamiehelleen.

Oletteko te miettineet syvempiä syitä meikkaamisellenne? Moni vastaa tietysti, että koska on kiva olla kaunis, mutta miksi, sitä ei moni ehkä sen tarkemmin mietikään.

Minä olen oma itseni meikattuna. Olen meikannut 10 vuotiaasta joka paikkaan ja tuntuisi oudolta olla meikkaamatta. Tiedän myös näyttäväni hyvältä, sekä meikillä että ilman, mutta meikki antaa kivan tunteen itselle. Siksi meikkaan.

Ei häiritse yhtään, jos joku toinen ei taas meikkaa.

Vierailija
62/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samankaltaista, meikkasin naamion itseni ja maailman väliin. Lyhyesti traumatausta ja hyvin huono itsetunto, en halunnut ihmisten näkevän minua sellaisena, kuin todellisuudessa olin. Sitten, kun minua lähestyttiin, reagoin vihamielisesti. Vuosien työllä sain itsetuntoni kuntoon ja elämäni hallintaan, nykyään olen rohkeasti meikittä, onnellisesti naimisissa ja sovussa maailman ja ihmisten kanssa.

Vaikka muuttaisikin omaa asennetta ja yrittäisi nähdä kaiken niin valoisasti, sitä ei mikään todellisuudessa muuta, että ihmiset on kateellisia ja pahansuopia.

Niin, ja ihmisenä olet sinäkin näitä asoita. Vai oletko mielestäsi "spesiaali" ja "erityinen"? Viestisi oli jo itsessään melko "pahansuopa", ehkä paitsi muita myös, hassua kyllä, itseäsi vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihdoin päässyt siihen tilanteeseen että ole itseeni tyytyväinen myös ilman meikkiä, enää ei ole PAKKO aina meikata kun menee ihmisten ilmoille. Rakastan tietysti meikkaamista koska se on minulle yhtäkuin taidetta mutta aina sitä ei vaan jaksa ja se on ihan ok.

Vierailija
64/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen provo sunnuntaipäivälle. Ap on ilmeisesti hieman sekaisin, kun näkee pahansuopia katseita ja kateutta kaikkialla.

Ps. Laita se itsetuntosi jo oikeasti kuntoon. Nyt kuulostat lähinnä säälittävältä.

Tuolla joku väitti, ettei nätti ja mukava voi kokea pahansuopuutta.

Itse kauniina ja mukavana olen huomannut, että juuri naiset saattaa olla todella piilotellun pahansuopia, vaikka tuskin tuntevat.

Vierailija
65/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samankaltaista, meikkasin naamion itseni ja maailman väliin. Lyhyesti traumatausta ja hyvin huono itsetunto, en halunnut ihmisten näkevän minua sellaisena, kuin todellisuudessa olin. Sitten, kun minua lähestyttiin, reagoin vihamielisesti. Vuosien työllä sain itsetuntoni kuntoon ja elämäni hallintaan, nykyään olen rohkeasti meikittä, onnellisesti naimisissa ja sovussa maailman ja ihmisten kanssa.

Vaikka muuttaisikin omaa asennetta ja yrittäisi nähdä kaiken niin valoisasti, sitä ei mikään todellisuudessa muuta, että ihmiset on kateellisia ja pahansuopia.

Niin, ja ihmisenä olet sinäkin näitä asoita. Vai oletko mielestäsi "spesiaali" ja "erityinen"? Viestisi oli jo itsessään melko "pahansuopa", ehkä paitsi muita myös, hassua kyllä, itseäsi vastaan.

Mä en nää tossa alkuperäsessä mitään pahansuopaa.

Vierailija
66/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on nätti ja mukava, ei ikävä kyllä herätä kateutta. Vain sympatiaa.

Tää nyt on ihan paskaa.

Vierailija
67/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että vanhemmat naiset toljottaa päästä varpaisiin jos pukeutuu paremmin.

Tätä tapahtuu Suomessa kaikissa pienissä paikoissa. Auta armias, jos joku uskaltaa näyttää paremmalta ja poiketa massasta.

Suomi on kateellisten maa ja naisten täytyy näyttää muodottomilta verkkareissaan ja saunapuhtaissa naamoissaan mummotukillaan.

Vierailija
68/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko keskustelu on naurettava

Vierailija
69/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotko kaikkia ihmisiä ja vahdit heidän katseitaan? On sinulla raukalla siinä karmea työmaa! :D

Vaikutat herttaiselta ihmiseltä. Niinkuin aika moni muukin tähän ketjuun vastannut. Pistävä kommentti nauruhymiön kera, kertoo kaiken av-mamman luonteesta.

Setämies (tai hänen fanityttönsä) hankkii nyt itselleen huumorintajun. Se tikku siellä per-- siissä ei kuulu sinne eikä sitä sinne väen vängällä tarvitse tunkeakaan.  ps. en ole tuon edellisen viestin lähettäjä.

Vierailija
70/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nää tossa alkuperäsessä mitään pahansuopaa.

Se, että pitää muita ihmisiä ilkeinä ja pahoina ihmisinä ja kyttääjinä, ei ole sinun mielestäsi pahansuopaa? Hmmmm, mielenkiintoista. Kerro lisää.

Vierailija
71/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että vanhemmat naiset toljottaa päästä varpaisiin jos pukeutuu paremmin.

Tätä tapahtuu Suomessa kaikissa pienissä paikoissa. Auta armias, jos joku uskaltaa näyttää paremmalta ja poiketa massasta.

Suomi on kateellisten maa ja naisten täytyy näyttää muodottomilta verkkareissaan ja saunapuhtaissa naamoissaan mummotukillaan.

Laskin kerran koskea mummotukilla.

Vierailija
72/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan pelkään, että olen masentumassa vakavan sairauden vuoksi. 

Onneksi saan erittäin hyvää hoitoa sairaalassa todella mukavilta ihmisiltä.

Seuraaavaksi luen Aihe vapaa -aloituksen ja ymmärrän olevani edelleen henkisesti terve. Huojentavaa!

Vierailija
73/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin nämä samat meikkikauniit sitten samalla käyttävät kauneuttaan muitten nöyryyttämiseen. Sekä miesten että naisten. 

Ihan ”pikkasen” häiriintynyt kommentti. Ei mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän