Onko sopivaa, jos raskaanaoleva nainen silittelee vatsaansa julkisilla paikoilla?
Jos nyt vertaa siihen, että joku nainen tai mies sivelisi vartaloaan julkisilla paikoilla? Mielestäni se on muiden seksuaalista ahdistelua siinä mielessä, että se on todella seksuaalista ja provosoivaa käytöstä. Ymmärrän tarpeen kosketella sitä omaa raskausvatsaa, mutta sen voisi tehdä muiden katseilta suojassa.
Kommentit (38)
Kyllä sinä saat reittäsikin silitellä ihan vapaasti.
Ihan vapaasti saa silitellä ja jopa jutella sille.
Tuskin kukaan raskaana oleva silittelee paljasta vastaansa ratikassa tai muuallakaan julkisella paikalla. Se, että sinä kiihotut, jos joku silittää vaatteilla peitettyä vartaloaan, on ihan sinun ongelmasi.
Eikai se täysin sopimatonta ole mutta melko ällöttävää kuitenkin. Jotenkin korostaa sitä omaa raskauttaan ” huomatkaa nyt varmasti kaikki että minä tässä olen nyt raskaana!” Kuvottavaa käytöstä tuommoinen. Se raskaus ei tee teistä yhtään sen parempia ihmisiä, vaikka kuinka silittelette ja juttelette mahoillenne. Voisi kyllä hoitaa kotona tuommoiset ällöttävyydet. Jos ollaan julkisella paikalla, eli todennäköisesti hoitamassa jotakin asiaa esim. ruoka ostoksilla, niin eihän siellä nyt jo syntyneitä lapsiakaan ihan turhanpäiten halailla ja pussailla, jos ei siis kyse ole jostain lohduttamisesta tai rauhoittelusta ym. Ei se kohdussa oleva sikiö tarvitse mitään julkisia huomionosoituksia.
No ihan vapaasti saat taputella omaa kaljamahaasi. Ei häiritse ketään.
Mutta ihan vaan helpottaaksesi hämmennystäsi, raskaana olevat jotka silittää omaa vatsaansa, kyseessä on monesti alitajuntainen, tiedostamaton teko, jossa hän hellii lastaan. Kyseessä ei ole hedonistinen teko, kuten kuvittelet.
Lisään vielä, että mitään seksuaalista en tuossa asiassa kyllä näe.
T. 5
Vierailija kirjoitti:
Eikai se täysin sopimatonta ole mutta melko ällöttävää kuitenkin. Jotenkin korostaa sitä omaa raskauttaan ” huomatkaa nyt varmasti kaikki että minä tässä olen nyt raskaana!” Kuvottavaa käytöstä tuommoinen. Se raskaus ei tee teistä yhtään sen parempia ihmisiä, vaikka kuinka silittelette ja juttelette mahoillenne. Voisi kyllä hoitaa kotona tuommoiset ällöttävyydet. Jos ollaan julkisella paikalla, eli todennäköisesti hoitamassa jotakin asiaa esim. ruoka ostoksilla, niin eihän siellä nyt jo syntyneitä lapsiakaan ihan turhanpäiten halailla ja pussailla, jos ei siis kyse ole jostain lohduttamisesta tai rauhoittelusta ym. Ei se kohdussa oleva sikiö tarvitse mitään julkisia huomionosoituksia.
Olen pahoillani puolestasi, selvästi sinulle ei hellyyttä lapseni pahemmin annettu. Halailen ja suukotan lapsia monesti, ihan julkisellakin paikalla. He ovat minulle rakkaita ja en opeta heille, että hellyyttä saa osoittaa vaan suljettujen ovien takana.
Voi luoja 😂😂 kuka ihme näkee tuollaisessa jotain sopimatonta?
Jos vauva oikeen hurjasti potkii, niin tollanen silitys saattaa rauhottaa vipeltäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi, selvästi sinulle ei hellyyttä lapseni pahemmin annettu. Halailen ja suukotan lapsia monesti, ihan julkisellakin paikalla. He ovat minulle rakkaita ja en opeta heille, että hellyyttä saa osoittaa vaan suljettujen ovien takana.
Kyllä minä olen hellyyttä saanut aivan tarpeeksi. Ja annan sitä muös lapsilleni. En tiedä minkälaista julkista paikkaa tässsä tarkoitettiin, mutta itse ajattelin lähinnä jotain ruokakauppaa tai virastoa ym. Minä opetan lapsilleni, että kun ollaan asioilla, asiat hoidetaan joutuisasti muut ihmiset huomioiden. Eli kaupassa ei jäädä pussailemaan käytävien tukkeeksi. Toki leikkipuistot ja sen kaltaiset on eri asia, mutta ei se sinun sikiösi sielläkään mitään silittelyjä tarvitse.
Suosittelen helposti häiriintyville korvakuulokkeita, ja jos istuu siellä ratikassa, niin voi laittaa silmät kiinni ja uppoutua omiin ajatuksiin/musiikkiin. Jos kävelet, niin voi keskittyä päämäärään.
Kuka edes kiinnittää huomiota tuollaiseen raskausmahan silittelyyn? Itse saatan haukotella julkisissa, haittaako sekin?
Oman mahan silittely antaa kuvan siitä, että henkilö pitää itseään ja hänestä itsestään siinnyttä lasta jotenkin erityisenä näyttämisen aiheena. Pah, yksi miljardeista...ei kiinnosta silittelynne tai vaappumisenne.
Vierailija kirjoitti:
Oman mahan silittely antaa kuvan siitä, että henkilö pitää itseään ja hänestä itsestään siinnyttä lasta jotenkin erityisenä näyttämisen aiheena. Pah, yksi miljardeista...ei kiinnosta silittelynne tai vaappumisenne.
Tuskin kukaan sitä silittelee näyttämisen halusta 😂
Vatsaa saattaa silittää ihan siksi että sitä kiristää, se sattuu. Vrt suonenveto jalassa. Ei siinä sen ihmeempää, on kipeä olo ja koittaa saada sitä kipua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen hellyyttä saanut aivan tarpeeksi. Ja annan sitä muös lapsilleni. En tiedä minkälaista julkista paikkaa tässsä tarkoitettiin, mutta itse ajattelin lähinnä jotain ruokakauppaa tai virastoa ym. Minä opetan lapsilleni, että kun ollaan asioilla, asiat hoidetaan joutuisasti muut ihmiset huomioiden. Eli kaupassa ei jäädä pussailemaan käytävien tukkeeksi. Toki leikkipuistot ja sen kaltaiset on eri asia, mutta ei se sinun sikiösi sielläkään mitään silittelyjä tarvitse.
Äitiä varmaan alitajuisesti rauhoittaa silitellä vauvaa jo vatsan läpi ja kaikki luonnollinen mikä rauhoittaa odottavaa äitiä, on hyväksi myös tulevalle vauvalle. Kenellekään ei ole haittaa siitä, jos odottava äiti sivelee vauvakumpuaan jonkin viraston odotustilassa istuskellessaan.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen helposti häiriintyville korvakuulokkeita, ja jos istuu siellä ratikassa, niin voi laittaa silmät kiinni ja uppoutua omiin ajatuksiin/musiikkiin. Jos kävelet, niin voi keskittyä päämäärään.
Kuka edes kiinnittää huomiota tuollaiseen raskausmahan silittelyyn? Itse saatan haukotella julkisissa, haittaako sekin?
No ylensä en juuri noteeraa koskaan muita kanssamatkustajia, mutta sen yhdenkin kerran kun silmä eksyi sekunnin sadasosaksi laiturilla seisovaan kanssamatkustajaan, niin se olikin joku oksettava tiine wt-pimu hieromassa valtavaa pötsiään, hyi olkoon! Teki mieli sanoa, että olisi kannattanut jättää taas yksi turha kersa tekemättä tai ainakin jättää pötsin hieromisen kotioloihin.
Raskaana ollessa kävely ja bussissa seisominen käynnistivät minulla harjoitussupistukset, joihin auttoi mahan silitys. Jos itse saisit krampin pohkeeseen, niin saanko kieltää sen hieromisen, koska minusta se on seksuaalista ja ällöttävää huomionkeruuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tarvitsee, oltiin sitten kaupassa, leikkipuistossa tai virastossa. En luonnollisesti jää kenenkään tukkeeksi, mutta en rajoita halauksia ja läheisyyttä vaan kotiini. Joskus ujostuttaa lasta, joten rohkaisen ja halaan, muistutan ettei tarvitse jännittää ja matka jatkuu. Jos kompastutaan käytävällä, huomioidaan ja silitetään. En usko että ketään oikeasti asia häiritsee, että huomioin lastani kun hän tarvitsee.
Miksi sinua häiritsee että raskausmasua silitetään? Mitä se sinulta on pois? Mitään epäsoveliasta ei näy eikä tapahdu. Vedätkö herneen nenään jos joku tuore pari rakastuneena suukottaa onnellisena toisiaan?
Mistä moiset alapeukut? Mielestäni itsensä hively julkisilla paikoilla on seksuaalisesti provosoivaa. Eikö se muka muiden mielestä ole? Näyttää oudolta, jos joku vaikka kerrankin silittelisi reittään ja muut suunnilleen kiihottuisivat samassa ratikassa moisesta eleestä. Miksi joku saa hyväillä itseään ja se onkin yhtäkkiä ok, jos on raskausvatsa?