Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sopivaa, jos raskaanaoleva nainen silittelee vatsaansa julkisilla paikoilla?

Vierailija
21.10.2018 |

Jos nyt vertaa siihen, että joku nainen tai mies sivelisi vartaloaan julkisilla paikoilla? Mielestäni se on muiden seksuaalista ahdistelua siinä mielessä, että se on todella seksuaalista ja provosoivaa käytöstä. Ymmärrän tarpeen kosketella sitä omaa raskausvatsaa, mutta sen voisi tehdä muiden katseilta suojassa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus jos vauva potki kivuliaasti ja kiusallisesti vaikka virtsarakkoa kohti niin vatsan silittely ylempää yleensä vei vauvan huomion ja sai vauvan vaihtamaan asentoaan.

Apn mielestä varmasti olisi parempi vain potkujen voimasta kusta alleen mutta itse koin silittelyn parempana vaihtoehtona.

Vierailija
22/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, onko nämä ihan tosissaan kirjoitettu. Ihmiset häiriintyy noin paljon toisista, tuntemattomista ihmisistä jossain kaduilla tai kaupoissa. Onko nämä samoja jotka tuijottavat silmät pyöreinä aina kun vaan joku kävelee vastaan kadulla? Miten muuten tuollaisia edes huomaisi tai ehtisi ärsyyntyä moisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hei älkää ruokkiko selvää trollia

Vierailija
24/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman mahan silittely antaa kuvan siitä, että henkilö pitää itseään ja hänestä itsestään siinnyttä lasta jotenkin erityisenä näyttämisen aiheena. Pah, yksi miljardeista...ei kiinnosta silittelynne tai vaappumisenne.

Tuskin kukaan sitä silittelee näyttämisen halusta 😂

Tää on ihan käsittämätöntä.

Se sikiö möyrii mahassa ja silitys tuntuu rauhoittavan sen. Siksi joskus teen sitä. Mua ei kiinnosta tippaakaan pidätkö sä mua parempana vai huonompana ihmisenä. :D

Vierailija
25/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai se täysin sopimatonta ole mutta melko ällöttävää kuitenkin. Jotenkin korostaa sitä omaa raskauttaan ” huomatkaa nyt varmasti kaikki että minä tässä olen nyt raskaana!” Kuvottavaa käytöstä tuommoinen. Se raskaus ei tee teistä yhtään sen parempia ihmisiä, vaikka kuinka silittelette ja juttelette mahoillenne. Voisi kyllä hoitaa kotona tuommoiset ällöttävyydet. Jos ollaan julkisella paikalla, eli todennäköisesti hoitamassa jotakin asiaa esim. ruoka ostoksilla, niin eihän siellä nyt jo syntyneitä lapsiakaan ihan turhanpäiten halailla ja pussailla, jos ei siis kyse ole jostain lohduttamisesta tai rauhoittelusta ym. Ei se kohdussa oleva sikiö tarvitse mitään julkisia huomionosoituksia.

Olen pahoillani puolestasi, selvästi sinulle ei hellyyttä lapseni pahemmin annettu. Halailen ja suukotan lapsia monesti, ihan julkisellakin paikalla. He ovat minulle rakkaita ja en opeta heille, että hellyyttä saa osoittaa vaan suljettujen ovien takana.

Kyllä minä olen hellyyttä saanut aivan tarpeeksi. Ja annan sitä muös lapsilleni. En tiedä minkälaista julkista paikkaa tässsä tarkoitettiin, mutta itse ajattelin lähinnä jotain ruokakauppaa tai virastoa ym. Minä opetan lapsilleni, että kun ollaan asioilla, asiat hoidetaan joutuisasti muut ihmiset huomioiden. Eli kaupassa ei jäädä pussailemaan käytävien tukkeeksi. Toki leikkipuistot ja sen kaltaiset on eri asia, mutta ei se sinun sikiösi sielläkään mitään silittelyjä tarvitse.

Äitiä varmaan alitajuisesti rauhoittaa silitellä vauvaa jo vatsan läpi ja kaikki luonnollinen mikä rauhoittaa odottavaa äitiä, on hyväksi myös tulevalle vauvalle. Kenellekään ei ole haittaa siitä, jos odottava äiti sivelee vauvakumpuaan jonkin viraston odotustilassa istuskellessaan.

Onko se virastoon meno niin kauhea asia, että siellä tarvitaan tuommoisia rauhoittumisrituaaleja? Tottakai voit silittää vaikka takapuoltasi, jos se sinua rauhoittaa ja koet sen tarpeelliseksi. Muilla ihmisillä saa silti olla oma mielipiteensä asiasta. Itse tuskin kuitenkaan yleensä edes huomaan muiden ihmisten tekemisiä eikä ne minua jaksa häritä. Kerroin vain mielipiteeni tähän ketjuun, kun aloittaja halusi viritellä aiheesta keskustelua.

Vierailija
26/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut raskaana, mutta usein väsyneenä, ajatuksissani olen silitellyt isoa mahaani vaatteiden päältä bussissa. En ole edes ajatellut että tälläinen käytös voisi häiritä ketään... ehkä huvittaa, kun en tosiaan ole raskaana, jolloin mahan silittely olisi normaalia käytöstä.

Vierailija
27/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua, onko nämä ihan tosissaan kirjoitettu. Ihmiset häiriintyy noin paljon toisista, tuntemattomista ihmisistä jossain kaduilla tai kaupoissa. Onko nämä samoja jotka tuijottavat silmät pyöreinä aina kun vaan joku kävelee vastaan kadulla? Miten muuten tuollaisia edes huomaisi tai ehtisi ärsyyntyä moisesta.

Se joka tuollaisesta ärsyyntyy niin sillä on vakavampiakin ongelmia henkisellä puolella.

Vierailija
28/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai se täysin sopimatonta ole mutta melko ällöttävää kuitenkin. Jotenkin korostaa sitä omaa raskauttaan ” huomatkaa nyt varmasti kaikki että minä tässä olen nyt raskaana!” Kuvottavaa käytöstä tuommoinen. Se raskaus ei tee teistä yhtään sen parempia ihmisiä, vaikka kuinka silittelette ja juttelette mahoillenne. Voisi kyllä hoitaa kotona tuommoiset ällöttävyydet. Jos ollaan julkisella paikalla, eli todennäköisesti hoitamassa jotakin asiaa esim. ruoka ostoksilla, niin eihän siellä nyt jo syntyneitä lapsiakaan ihan turhanpäiten halailla ja pussailla, jos ei siis kyse ole jostain lohduttamisesta tai rauhoittelusta ym. Ei se kohdussa oleva sikiö tarvitse mitään julkisia huomionosoituksia.

Olen pahoillani puolestasi, selvästi sinulle ei hellyyttä lapseni pahemmin annettu. Halailen ja suukotan lapsia monesti, ihan julkisellakin paikalla. He ovat minulle rakkaita ja en opeta heille, että hellyyttä saa osoittaa vaan suljettujen ovien takana.

Kyllä minä olen hellyyttä saanut aivan tarpeeksi. Ja annan sitä muös lapsilleni. En tiedä minkälaista julkista paikkaa tässsä tarkoitettiin, mutta itse ajattelin lähinnä jotain ruokakauppaa tai virastoa ym. Minä opetan lapsilleni, että kun ollaan asioilla, asiat hoidetaan joutuisasti muut ihmiset huomioiden. Eli kaupassa ei jäädä pussailemaan käytävien tukkeeksi. Toki leikkipuistot ja sen kaltaiset on eri asia, mutta ei se sinun sikiösi sielläkään mitään silittelyjä tarvitse.

Joskus tarvitsee, oltiin sitten kaupassa, leikkipuistossa tai virastossa. En luonnollisesti jää kenenkään tukkeeksi, mutta en rajoita halauksia ja läheisyyttä vaan kotiini. Joskus ujostuttaa lasta, joten rohkaisen ja halaan, muistutan ettei tarvitse jännittää ja matka jatkuu. Jos kompastutaan käytävällä, huomioidaan ja silitetään. En usko että ketään oikeasti asia häiritsee, että huomioin lastani kun hän tarvitsee.

Miksi sinua häiritsee että raskausmasua silitetään? Mitä se sinulta on pois? Mitään epäsoveliasta ei näy eikä tapahdu. Vedätkö herneen nenään jos joku tuore pari rakastuneena suukottaa onnellisena toisiaan?

Tuossa yhdessä viestissähän jo sanoinkin että tottakai lapsen rauhoittaminen, lohduttaminen ym. toiminta on eri asia. En ole vetänyt hernettä nenään, eikä minua häiritse mahan silittely. Voihan ihmisillä nyt hyvänenaika olla mielipiteitä, ilman että se tarkoittaa mitään suurta häiriintymistä tai herneen vetämistä nenään jos asioita tapahtuu oman mielipiteen vastaisesti. En ole niin kiinnostunut tuntemattomien ihmisten tekemisistä, että jaksaisin siitä oikeasti mitenkään häiriintyä. Kunhan vain tylsyyksissäni kerroin mielipiteeni tähän ketjuun, jossa aihetta haluttiin käsitellä.

Vierailija
29/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa liikennevälinöissä liikkuu mm. runkkareita, aggressiivisia väkivaltaisia, vakavasti päihtyneitä ihmisiä ja eritteiden hajuisia ihmisiä, ja tämä on se mikä AP:tä häiritsee.

Mielenkiintoiset tärkeyskeysjärjestykset siinä. Suosittelen terapiaa.

Vierailija
30/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiä varmaan alitajuisesti rauhoittaa silitellä vauvaa jo vatsan läpi ja kaikki luonnollinen mikä rauhoittaa odottavaa äitiä, on hyväksi myös tulevalle vauvalle. Kenellekään ei ole haittaa siitä, jos odottava äiti sivelee vauvakumpuaan jonkin viraston odotustilassa istuskellessaan.

Onko se virastoon meno niin kauhea asia, että siellä tarvitaan tuommoisia rauhoittumisrituaaleja? Tottakai voit silittää vaikka takapuoltasi, jos se sinua rauhoittaa ja koet sen tarpeelliseksi. Muilla ihmisillä saa silti olla oma mielipiteensä asiasta. Itse tuskin kuitenkaan yleensä edes huomaan muiden ihmisten tekemisiä eikä ne minua jaksa häritä. Kerroin vain mielipiteeni tähän ketjuun, kun aloittaja halusi viritellä aiheesta keskustelua.

Virasto tuskin liittyy naisen haluun rauhoittua millään lailla. Kyse voi olla vain yksinkertaisesti esim. siitä, että on kävellyt liian nopeasti ja tulee epämukava olo vatsaan, jolloin sen silittely auttaa rentoutumaan. Samalla voi tuntea sikiön ja se on myös rauhoittavaa ja helpottaa rentoutumista.

Kyllä voi olla vaikea elämä joillakin ihmisillä, kun toinen ihminen koskemassa omaa mahaansa, saa aikaan mielensäpahoittamisreaktion.

Vierailija
31/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä moiset alapeukut? Mielestäni itsensä hively julkisilla paikoilla on seksuaalisesti provosoivaa. Eikö se muka muiden mielestä ole? Näyttää oudolta, jos joku vaikka kerrankin silittelisi reittään ja muut suunnilleen kiihottuisivat samassa ratikassa moisesta eleestä. Miksi joku saa hyväillä itseään ja se onkin yhtäkkiä ok, jos on raskausvatsa?

En tiennytkään, että tuo olisi kiellettyä! Mulle laitettiin loppukesästä tekonivel polveen ja todellakin olen jo useita kertoja istunut bussissa ja koska leikattua jalkaa ei siellä saa sopivaan asentoon, on kipua lievittääkseen pakko hieroa polvea ja reittä. Ehkä kannattaisi katsoa johonkin muualle kuin mun reiteeni, jos alkaa kiihottua?

Vierailija
32/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä silittelen usein julkisilla paikoilla mun miehen kaljamahaakin. Miten paljon kiksejä siitä perverssit saa?

Vierailija
33/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tarvitsee, oltiin sitten kaupassa, leikkipuistossa tai virastossa. En luonnollisesti jää kenenkään tukkeeksi, mutta en rajoita halauksia ja läheisyyttä vaan kotiini. Joskus ujostuttaa lasta, joten rohkaisen ja halaan, muistutan ettei tarvitse jännittää ja matka jatkuu. Jos kompastutaan käytävällä, huomioidaan ja silitetään. En usko että ketään oikeasti asia häiritsee, että huomioin lastani kun hän tarvitsee.

Miksi sinua häiritsee että raskausmasua silitetään? Mitä se sinulta on pois? Mitään epäsoveliasta ei näy eikä tapahdu. Vedätkö herneen nenään jos joku tuore pari rakastuneena suukottaa onnellisena toisiaan?

En itsekään raskaana koskaan tehnyt mitään numeroa vatsastani ja koetin pukeutua peittäviin vaatteisiin. En muutenkaan hyväile itseäni julkisilla paikoilla, sillä tiedän, miten ällöttävää sellainen on muita kohtaan.

Toki kipeytynyttä nilkkaa tai rannetta voi hieroa hieman, mutta esim. omien reisien, pakaroiden, vatsan ja rintojen turhanpäiväinen hierominen ja koskettelu nyt vain on seksuaalisessa mielessä provosoivaa muiden kiusaamista. Myös liian eroottinen toisen henkilön koskettelu (esim. kielisuudelmat ja suudelmat kaulalle tai alavatsaan julkisilla paikoilla) on samaa luokkaa.

Nopeat suupusut eivät ole niin "pahoja" siinä mielessä. Poskipusut tai käsisuudelmat ovat puolestaan täysin ok. Siis ns. erogeenisten alueiden tarpeeton koskettelu on provosoivaa ja muille voi tulla siitä todella vaivaantunut olo.

Vierailija
34/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä silittelen usein julkisilla paikoilla mun miehen kaljamahaakin. Miten paljon kiksejä siitä perverssit saa?

Kaljamahan silittely = lupaus seksistä, kunhan nyt ensin päästään kotiin => muiden läsnäolijoiden ajatukset menevät p*nemiseen, halusivat tai eivät.

Vierailija
35/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman mahan silittely antaa kuvan siitä, että henkilö pitää itseään ja hänestä itsestään siinnyttä lasta jotenkin erityisenä näyttämisen aiheena. Pah, yksi miljardeista...ei kiinnosta silittelynne tai vaappumisenne.

Tuskin kukaan sitä silittelee näyttämisen halusta 😂

Tää on ihan käsittämätöntä.

Se sikiö möyrii mahassa ja silitys tuntuu rauhoittavan sen. Siksi joskus teen sitä. Mua ei kiinnosta tippaakaan pidätkö sä mua parempana vai huonompana ihmisenä. :D

Tuosta itsekkyydestä se kumpuaakin. Kun ei kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet yhtään. Sen takia ne törkimykset ovatkin lähimmäisiään kohtaan loukkaavia. Miksi sitä hieromista ei voi tehdä vaivihkaa siten, ettei kukaan huomaa?

Vierailija
36/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka tuollaisesta ärsyyntyy niin sillä on vakavampiakin ongelmia henkisellä puolella.

En kovinkaan paljoa häiriinny, mutta ärsyttää, että joku yrittää provosoida seksuaalisessa mielessä ympärillä oleviaan. V*tuttaa kiihottua sellaisesta ja alkaa miettiä seksiä, jos pitäisi keskittyä johonkin ihan muuhun.

Myös kielen näyttåminen on todella provosoiva ele. Itse siis ihastuin suuresti yhteen ihmiseen siksi, kun hän näytti minulle kieltään ihan ns. virallisessa tilanteessa ja tietyn ihan asiallisen syyn vuoksi (vrt. esim. laulun opettaja demontroidessaan yhtä juttua). Oli vaikeaa enää miettiä muuta kuin lihallisia iloja sellaisessa tilanteessa. Tosin se ihminen oli muuten todella ystävällinen, joten en ärsyyntynyt, vaan aloin haaveilla hänestä päiväunelmia tylsän arkeni vastapainoksi.

Vierailija
37/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset hei älkää ruokkiko selvää trollia

Ei ole provo. Minusta on jännää se, että raskaanaoleva nainen saa hyväillä kehoaan paljon luvallisemmin kuin muut ihmiset. Samoin sekin on outoa, että monet vieraat ihmisetkin voivat hipelöidä ja kosketella toisen raskausvatsaa (itse en ikimaailmassa tekisi sellaista, ellei nyt joku tarkoituksella pyytäisi sellaista). Asiassa on siis ihan valideja pointteja.

Vierailija
38/38 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi