Viikon päästä illan valoisa aika lyhenee kerralla TUNNILLA! Jos jäätäisin pysyvään kesäaikaan, valoisat illat jatkuisivat pidempään.
Silti media propagoi jatkuvast pysyvän talviajan puolesta. Miksi ihmeessä?
Kommentit (70)
Ihanaa aamulla valkenee tuntia aikasemmin ja pääsee hyvissä ajoin lenkille ennen töitä.
Minä haluan valoisat aamut ja niin haluaa koululaisetkin. Ei se yhden tunnin iltalisävalo liikuntaa lisää, kun porukat vielä töissä siihen aikaan.
Ihanaa! Pääsen taas omaan rytmiin.
Aamulla kun vie lapset päiväkotiin, on todella kiva kun aamu edes sarastaa
Talviaika on oikea ratkaisu. Naapurissahan kokeiltiin pysyvää kesäaikaa ja kuinka kävi? Miksi meidän pitäisi tehdä sama virhe?
Mulle on kyllä ihan sama kummassa ajassa eletään, kunhan jäädään pysyvästi jompaan kumpaan.
Ihana kun saa nukkua tunnin pidempään!
Täällä pohjoisessa on joka tapauksessa talvella koko ajan pimeää ja kesällä koko ajan valoisaa. Joten onneksi siirrytään talviaikaan pysyvästi.
Illan valo ei ole terveellistä unelle. Suomalaiset on ihmeen fiksautuneita siihen että illalla pitäisi olla valoisaa. Ihmeellistä.
Ulkomailta kaipaan aina lämpimiä mutta pimeitä kesäiltoja.
Onhan logiikka xD
Jos on jatkuvasti sama aika, niin on jatkuvasti sama aika. Vai meinaatko että joka ilta on pimeää aikaisemmin ja aikaisemmin? Siinä nyt ei ole mitään järkeä koko ajatuksessa.
Harmittää, ettei töiden jälkeen ole juuri lainkaan valoisaa aikaa. Minä en pimeään aikaan halua käydä ulkoilemassa, joten lenkkeilyt jäävät minun osaltani siihen.
Kyllä sitä valoa on vuorokaudessa tasan yhtäpaljon riippumatta missä asennossa se kello on.
Onhan logiikka xD
Jos on jatkuvasti sama aika, niin on jatkuvasti sama aika. Vai meinaatko että joka ilta on pimeää aikaisemmin ja aikaisemmin? Siinä nyt ei ole mitään järkeä koko ajatuksessa.
Nykyään kyllä valaisimia joka lähtöön joten mikä ongelma kun Euroopassakin tulee säkkipimeä myös kesällä?
Vierailija kirjoitti:
Harmittää, ettei töiden jälkeen ole juuri lainkaan valoisaa aikaa. Minä en pimeään aikaan halua käydä ulkoilemassa, joten lenkkeilyt jäävät minun osaltani siihen.
Laiskoille mätisäkeille kelpaa tosiaan mikä tahansa tekosyyksi olla liikkumatta.
Vierailija kirjoitti:
Talviaika on oikea ratkaisu. Naapurissahan kokeiltiin pysyvää kesäaikaa ja kuinka kävi? Miksi meidän pitäisi tehdä sama virhe?
Niin mitä siellä sitten niinku kävi?
Ihanaa! <3 Vuoden parasta aikaa, kun on pimeät yöt, illat JA aamut. Onneksi kohta ollaan jo siinä pisteessä vuotta, etteivät tuollaiset kellojen siirtelyt vaikuttaisi mitään. Ihanat tunnelmalliset syksy ja talvi! <3
Rakastan pimeää. Haluaisin kovasti, että iltaisin olisi pimää. Ulkomaillakin pimeät illat ovat parhaita. Lämmintä, mutta pimeää💗