Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan ole huolissaan vanhuksista lakon aikana?

Vierailija
20.10.2018 |

Kaikki vaan vouhkaavat lapsista, joilla on vanhemmat laittamassa eväät mukaan tai ravintola, joka tarjoaa ilmaisen lounaan.
Jos minulla olisi suvussa vanhuksia (viimeinen kuoli juuri), taatusti varmistaisin, että saisivat syötävää, missä ovatkin.
Laitosruoka ei usein ole hääppöistä, ja nyt sekin viedään...miksei ravintoloitsijat tarjoa heille ruokaa? Soseutuskin onnistuu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kuolee kohta kuitenkin

Vierailija
2/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, toisin kuin sinä joka käytät heitä vain keppihevosenasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkoot pizzaa.

Vierailija
4/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä massa on vanhusten hyvinvointi lakaistu maton alle. Kun asioista ei puhuta, niitä ei ole olemassa. Vanhukset itse eivät uskalla ja/ tai osaa valittaa kurjasta tilanteestaan.

Kesällä 2018 sai Helsingin kotihoidon johto huomautuksen laiminlyönneistä. Tilanteessa on paljon päivittämisen- ja parantamisen varaa.

"Helsingin kotihoidon johdolle annettiin huomautus vastaisen varalle koskien laiminlyöntejä toiminnan riittävässä resursoinnissa ja toiminnan valvonnassa asiakasturvallisuuden varmistamiseksi."

https://www.verkkouutiset.fi/helsingin-kotihoidon-johdolle-huomautus-la…

Vierailija
5/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole muutenkaan. Ei näy konsertteja tai järjestöjä jossa kerätään kroonikkovanhuksille rahoja.

Vierailija
6/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani.

Teen vapaaehtoistyötä muistisairaiden ryhmäkodissa, joissa vanhusten ainoa ruoka on se laitosruoka: aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen, iltapala.

Ruoka tulee keskuskeittiöltä ja on samaa kuin päiväkodeissa. Toi on jo huomattavasti hankalampi setti viedä esim. omaisten eväinä. En tiedä miten tämä on ratkaistu.

Sitten täällä kitistään jostain koululaisten lounaasta, jota vielä eilen haukuttiin täydeksi syömäkelvottomaksi paskaksi.

Vierailija
7/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaan vouhkaavat lapsista, joilla on vanhemmat laittamassa eväät mukaan tai ravintola, joka tarjoaa ilmaisen lounaan.

Jos minulla olisi suvussa vanhuksia (viimeinen kuoli juuri), taatusti varmistaisin, että saisivat syötävää, missä ovatkin.

Laitosruoka ei usein ole hääppöistä, ja nyt sekin viedään...miksei ravintoloitsijat tarjoa heille ruokaa? Soseutuskin onnistuu.

Miutta kun ei enää ole, niin ei niillä vierailla enää väliä.. ? Ei muuta kuin menet vaan reippaasti hoitamaan ja vedä punalippu korkealle.

Vierailija
8/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani.

Teen vapaaehtoistyötä muistisairaiden ryhmäkodissa, joissa vanhusten ainoa ruoka on se laitosruoka: aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen, iltapala.

Ruoka tulee keskuskeittiöltä ja on samaa kuin päiväkodeissa. Toi on jo huomattavasti hankalampi setti viedä esim. omaisten eväinä. En tiedä miten tämä on ratkaistu.

Sitten täällä kitistään jostain koululaisten lounaasta, jota vielä eilen haukuttiin täydeksi syömäkelvottomaksi paskaksi.

Itse teen töitä vammaispalveluissa. Siellä on kyllä usein tilanne se, että heikkomuistinen itsenäisesti asuva syö huomattavan paljon huonommin kuin jonkinlaisessa palvelutalossa asuva. Veikkaisin ongelman olevan ihan muualla kuin ryhmäkodeissa myös vanhusten osalta, tuo on kuitenkin viisi ateriaa päivässä.

Vierailija
9/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei laitosruoka usein ole hääppöistä? Kuten ei kouluruokakaan?

Ei ne vanhukset(kaan) jää ruuatta lakon takia...

Vierailija
11/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani ainoastaan lapsettomista vanhuksista.

Vierailija
12/12 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan omassa kunnassa vanhuspuoli ei ole lakossa. Eli pelkästään päiväkoti ja koulut jäävät ilman ruokaa