Miettiikö miehet, onko nainen hyvää äitimateriaalia?
Itse ajattelen paljonkin, että olisiko tuo hyvä isä. Mietin geenejä, sukurasitteita, miten toimii lasten kanssa ynnä muuta. Ajatteleeko miehet samoin naisista? Vai onko se miehille ihan sama, minkälaisen lumpun kanssa niitä lapsia pykkää?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta millä tavalla ne miettii sitä asiaa? Mitä asioita mies katsoo naisessa, jos haussa on lasten tuleva äiti?
Kumppaneita vähän. Yhden käden sormilla laskettavissa. Ei yhtään yhden yön juttua. Ei pettämistä!
Tämä on ensimmäinen ja tärkein kriteeri, ehkä epärationaalinen, mutta siitä ei pysty joustamaan. Jos kumppani ei ole tällainen, ei itsellä tee mieli hankkia lapsia hänen kanssaan, eli toimii niinkin päin, ainakin silloin nuorena.
Mulla oli nuo samat kriteerit isäksi sopivalle miehelle. Ja täytin ne myös itse.
Mites on sun laita?Täytätkö sen mitä vaadit toiselta?
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen paljonkin, että olisiko tuo hyvä isä. Mietin geenejä, sukurasitteita, miten toimii lasten kanssa ynnä muuta. Ajatteleeko miehet samoin naisista? Vai onko se miehille ihan sama, minkälaisen lumpun kanssa niitä lapsia pykkää?
Jos naisessa ei ole äitiainesta/äidinvaistoja naisessa on jotain pahasti vialla.
Kiltti, ystävällinen, luotettava, empaattinen, kaunis ja älykäs. Kauneudesta ja älykkyydestä voi hieman joustaa. Luotettavuus on käytännössä tarkoittaa sivellisyyttä.
jos haluat tuntea tulevan mahdollisen vaimosi luonteen, tutustu anoppiin, silllä vaimostasi tulee samanlainen
"Tatuoinnit, kessuttelu, liika meikkaus, feminismi, hörhöhideologia, vasemmistolaisuus, ympäriinsä paneskelu ym. antavat paljon miinuspisteitä mutta eivät yksinään ketään poissulje"
Minulle noista jokainen on dealbreaker jo yksinäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tulee ihmeteltyä parinvalintakriteereitä.
Mitä niistä erityisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkkaaja kirjoitti:
Naisen pitää olla himoittava. Ei sen kanssa muuten lapsia synny. Ei tietysti haittaa, jos nainen on älykäs, hauska ja varakas. Ei tatskoja eikä kouvolatukkaa.
Juuri näin.
Sen nyt vain näkee heti päällepäin juuri noista mainituista tuntomerkeistä, milloin nainen on vastenmielinen ja ei_todellakaan_ vaimomatskua. Biojäte status saa varmistuksen siinä vaiheessa kun selviää että on yh.
Tuollaiset ihmisroskat kuin yh + tatuoinnit + kouvolatukka + ylipaino = WT, joutavat luiskaan välittömästi.
Hah, sinäkin puhut niinkuin sulla oikeasti olisi varaa valikoida. Hyvä läppä.
Aina on varaa valikoida.
Jos oma taso ei kerta kaikkiaan riitä muuhun kuin tuollaiseen ihmisroskaan niin sitten voi hyvin valikoida olla huolimatta ketään.
Ei mies saa nykypäinä eritellä vaatimuksia joka koskee naista. Ettekö te ole tätä huomanneet? Minä katson ensimmäisen että naisen ulkonäkö on sellainen, että hänen kanssaan pystyn tekemään lapsia. Toiseksi ja suurimmaksi asiaksi nousee kuitenkin luonne. Esimerkiksi täältä palstalta aika harva on sellainen jonka kelpuuttaisin. Miksikö? Järjetöntä oman agendan pönkittämistä päivästä toiseen, kuka tuollaista jaksaa?
Naisen pitää ymmärtää myös että kotitöihin kuuluu nurmikonleikkuu, lumityöt, remontit, autonhuollot, polttopuiden teko ja muut työt. Jos tätä ei ymmärrä, niin saa etsiä toisen miehen. Minulle käy mainiosti että hoidan talouden perinteiset kotityöt ja nainen muut. Jos tasa-arvoa ei nosteta joka käänteessä pöydälle voin tehdä enemmänkin. Kotipiiaksi ja uhriksi itseään tituuleeraava saa lähteä. Ei niin ihmeellisiä asioita, mutta ensiarvoisen tärkeitä.
Tärkein ominaisuus on elämänhallinta. Jos ei edes sinkkuna pysty pitämään lankoja käsissään ja aina on joku kriisi jota pitää valittaa ja vatvoa, ei perhe-elämä voi mitenkään sujua. Lapsiperheessä tulee yllättäviä ja rasittavia tilanteita eteen usein ja niistä pitäisi selviytyä positiivisella mielellä. Muuten liittoo loppuu lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson joo, mutta en sitä kellekään tietenkään sano mitä kriteereitä on. Eikä ne koskaan aivan tarkkoja ole, kokonaisuus ratkaisee. Ei mitään tarkkoja kriteereitä voi asettaa.
Tärkeimmät ovat että on luonnonkaunis, nätti ja että meillä on ainakin kohtuullisesti yhteistä.
Tatuoinnit, kessuttelu, liika meikkaus, feminismi, hörhöhideologia, vasemmistolaisuus, ympäriinsä paneskelu ym. antavat paljon miinuspisteitä mutta eivät yksinään ketään poissulje jos positiivisia ominaisuuksia on enemmän. Ehkä kyse onkin enemmänkin sopivista luonteenpiirteistä jolloin omalla "vaimoehdokkaalla" on todennäköisesti vähän tai ei ollenkaan noita mainittuja. Tyttöystäväksi ei haittais ollenkaan mutta vaimoksi en ottaisi.
Mutta en näitä ääneen sanoisi enkä listaisi edes treffipalstalle moista listaa, vaan jääköön sisäiseksi arvioinniksi.
Mikä ihme siinä vasemmistolaisuudessa mättää?
Se vasemmistolaisuus ja siinä se kommari / punikkitoiminta.
Eikä se 100+ miljoonaa vainajaa hirveästi osakkeita nosta sekään.
Ei tartte miettiä, koska mulla on sen verran hyvä maku, että ihastun vain ätimateriaaliin.
Vasemmistolaisuudessa eniten risoo se, että vastuu omasta ja muiden hyvinvoinnista sysätään muiden harteille. Oletteko koskaan tavannu rikasta vasemmistolaista? Tämä ajatusmaailma heijastuu myös parisuhteeseen, missä osataan kyllä kaksin käsin vaatia, mutta toisinpäin asiat onkin vaikeampia.
No jos mies tietää että haluaa lapsia niin toki sitoutuu naiseen joka myös haluaa lapsia. Sitä ennen voi pitää hauskaa kenen kanssa haluaa. Esim. minun mieheni sanoi ettei voisi ikinä perustaa perhettä naisen kanssa jolla on jo lapsia. Jos ei halua uusperhettä niin ei halua...en minäkään halua.
Mutta tietenkään pelkkä lasten haluaminen ei riitä suhteen perustaksi. Pitää olla rakkautta, himoa, ystävyyttä, fiksu, samansuuntaiset tavoitteet ja haaveet ym.
Vierailija kirjoitti:
No jos mies tietää että haluaa lapsia niin toki sitoutuu naiseen joka myös haluaa lapsia. Sitä ennen voi pitää hauskaa kenen kanssa haluaa. Esim. minun mieheni sanoi ettei voisi ikinä perustaa perhettä naisen kanssa jolla on jo lapsia. Jos ei halua uusperhettä niin ei halua...en minäkään halua.
Mutta tietenkään pelkkä lasten haluaminen ei riitä suhteen perustaksi. Pitää olla rakkautta, himoa, ystävyyttä, fiksu, samansuuntaiset tavoitteet ja haaveet ym.
Minä taas suunnittelen lisääntymistä lapsia omaavan naisen kanssa siksi, että tiedän varmuudella hänen olevan välittävä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies saa nykypäinä eritellä vaatimuksia joka koskee naista. Ettekö te ole tätä huomanneet? Minä katson ensimmäisen että naisen ulkonäkö on sellainen, että hänen kanssaan pystyn tekemään lapsia. Toiseksi ja suurimmaksi asiaksi nousee kuitenkin luonne. Esimerkiksi täältä palstalta aika harva on sellainen jonka kelpuuttaisin. Miksikö? Järjetöntä oman agendan pönkittämistä päivästä toiseen, kuka tuollaista jaksaa?
Naisen pitää ymmärtää myös että kotitöihin kuuluu nurmikonleikkuu, lumityöt, remontit, autonhuollot, polttopuiden teko ja muut työt. Jos tätä ei ymmärrä, niin saa etsiä toisen miehen. Minulle käy mainiosti että hoidan talouden perinteiset kotityöt ja nainen muut. Jos tasa-arvoa ei nosteta joka käänteessä pöydälle voin tehdä enemmänkin. Kotipiiaksi ja uhriksi itseään tituuleeraava saa lähteä. Ei niin ihmeellisiä asioita, mutta ensiarvoisen tärkeitä.
Minä naisena en muuten ole koskaan pitänyt nurmikonleikkuuta kotityönä. Ja se on ollut aina minun vastuullani, koska se on kivaa ulkona oloa ja hyötyliikuntaa. Samoin kuin pakkaslumen luonti. Ainoa raskas tuossa listassa on karhun jäljiltä ajoluiskan edestä lumipaakkujen siirto, mutta ei sitäkään voi miehen hommaksi laittaa, koska liikkumaan pitää päästä, vaikka mies olisi työmatkalla. Autonhuollot meillä hoitaa korjaamo, nykyautoille ei kukaan mieskään voi kotona huoltoja tehdä, ovat sen verran tietokoneista ja tarkistusohjelmista riippuvaisia. Polttopuut meillä tilataan valmiina. Remontit tehdään yhdessä ja ammattilaisilta tilaamalla. Sitten jää enää ne ’muut työt’.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena en muuten ole koskaan pitänyt nurmikonleikkuuta kotityönä. Ja se on ollut aina minun vastuullani, koska se on kivaa ulkona oloa ja hyötyliikuntaa. Samoin kuin pakkaslumen luonti. Ainoa raskas tuossa listassa on karhun jäljiltä ajoluiskan edestä lumipaakkujen siirto, mutta ei sitäkään voi miehen hommaksi laittaa, koska liikkumaan pitää päästä, vaikka mies olisi työmatkalla. Autonhuollot meillä hoitaa korjaamo, nykyautoille ei kukaan mieskään voi kotona huoltoja tehdä, ovat sen verran tietokoneista ja tarkistusohjelmista riippuvaisia. Polttopuut meillä tilataan valmiina. Remontit tehdään yhdessä ja ammattilaisilta tilaamalla. Sitten jää enää ne ’muut työt’.
Heh, mullakin ekasta aviomiehestä kuoriutui tuollainen "perinteinen mies", joka halusi "perinteisen naisen". Eihän se toiminut, kerrostalossa ja kaupungissa. Lähdin muutaman vuoden jälkeen, kun järkipuhe ei auttanut, ja päivitin miehen vähemmän laiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta millä tavalla ne miettii sitä asiaa? Mitä asioita mies katsoo naisessa, jos haussa on lasten tuleva äiti?
Lähinnä persettä. Jonkinlaiset tissit olisi myös hyvä olla. Isot tissit venyy imetyksessä rukkasiksi joten ne on no-no.
Vierailija kirjoitti:
Ei mieti, kun ei sille mitään voi. Muija yhtäkkiä pamahtaa paksuksi, pillereillä tai ilman. Siinä sitten ollaan, halusi tai ei.
mites kondomi? ainakin tietäsit et ehkäisyä käytettiin
Hah, sinäkin puhut niinkuin sulla oikeasti olisi varaa valikoida. Hyvä läppä.