Millainen lattia teillä on kotona?
Materiaali?
Väri?
Oletko tyytyväinen? Miksi? Miksi et?
Kommentit (21)
Meillä on lankkulattiat, paitsi yhdessä huoneessa on vielä parketti vanhan lankun päällä. Jossain vaiheessa otetaan se pois ja katsotaan sitten, tuleeko uusi lattia vai korjataanko vanhaa. Olen tyytyväinen, en haluaisi mitään muuta lattiaa kuin lankkua.
Vierailija kirjoitti:
Vaalea muovi. Vaalea laminaatti, kahta eri sävyä. Harmaa vinyylikorkki. Olen.
Unohdin parketin pois listalta.
Laattaa ja laminaattia.
En ole tyytyväinen, pitäisi olla laattalattia joka paikassa lattialämmityksellä tai oikea aito lankkulattia.
Timberwisen tammiparketti leveillä laudoilla. Olen tyytyväinen, tosin mattalakkatussa näkyy naarmut ja kolhut helposti. Toisaalta elävä tammi antaa vähän anteeksi.
Tammiparketti, olen tyytyväinen, kaunis sävy. Kotini lattiat ovat myös lämpimät, olen aina avojaloin, aina. Kaikissa huoneissa sama, en pidä siitä että on erilaisia lattioita asunnossa, noh kylppäri ja vessa tietty laattaa.
Laminaatti. Merbau. En ole, naarmuja ja koloja täynnä (eläimet) ja väri on liian hallitseva, vaikuttaa liikaa muihin värivalintoihin. (Ei ollut oma päätös tämä lattia.)
Maalattu lautalattia. Sellainen pellavanvärinen. On ihana, en vaihtaisi mihinhään. Helppo hoitaa ja kun kyllästyy niin maalaa uudella värillä.
Vanhalla puolella vahattu koivulankku. Uudemmalla puolella beige marmoleum click lastulevyn päällä. Siis sellainen lukkopontillinen mdf- levy jossa pinta linoleumia.
Toki olen tyytyväinen, itsepähän valitsin, maksoin ja osin asensinkin.
Meillä on kotona sellaiset tasaiset lattiat, jotka on talvella kylmät.
Intarsialattiat. Vähän kuviot kyllästyttää.
Muovimatto,näyttää puulta.Moni vieras on luullut laminaatiksi eikä oo millään meinannut uskoa et ihan vaan muovimatto.Ja olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Muovimatto,näyttää puulta.Moni vieras on luullut laminaatiksi eikä oo millään meinannut uskoa et ihan vaan muovimatto.Ja olen tyytyväinen.
Laminaattikin on muovia.
Vierailija kirjoitti:
Timberwisen tammiparketti leveillä laudoilla. Olen tyytyväinen, tosin mattalakkatussa näkyy naarmut ja kolhut helposti. Toisaalta elävä tammi antaa vähän anteeksi.
Meillä on myös samanlainen lattia, sellaista tummaa olohuoneessa ja vaaleampaa keittiössä. Sitoo lämpöä mukavasti, kun lämmittää takkoja ja on kauniin näköinen, kun on puhdas ja just se sellainen matta..aika harmonisen näköinen lattia.
Hankaluutena on juurikin tuo naarmuherkkyys ja nesteet..onneksi kuivaa paikoilleen, jos saa kosteutta..näin meillä tuppaa tapahtumaan olkkarin pöydän alla, jos lapsi on kaatanut juomisia vahingossa pitkin lattiaa ja tuon arkkupöydän alle jää pienikin lammikko.
Mutta..en vaihtais. Odotetaan että remontti on valmis, niin sitten lattiat hiotaan ja lakataan uusiksi. Meillä on nimittäin uusiokäyttöön otettu tämä parketti, jota ei ole hiottu kertaakaa. Edellinen omistaja vaihdatti vain uuden parketin tilalle tietämättömyyttään😗
Ostin asunnon 11 vuotta sitten. Putkiremontin myötä näyttää aika hyvältä. Lattiat on kuitenkin kamalat; pissin väriset laminaatit, jotka pitäisi uusia pikimmiten kuin myös olohuoneen tapetit.
Öljyvahattu lankku. Oon ja en. Ihana jalalle ja kaunis, mutta helvetin työläs erityisesti keittiössä.
Uusi tammiparketti, ostettiin vasta tämä asunto ja edellinen oli rempannut.
Kaunis, mutta nyt jo naarmuilla koirien tassuista. En tiedä millaisen lattian olisin itse valinnut jos olisimme remontoineet. Tuntuu ettei koirien kanssa ole mitään hyviä vaihtoehtoja.
Uusi täyspuinen lankkulattia. Vahattu värittömällä öljyvahalla. Olen todella tyytyväinen, rakastan vaaleaa puuta ja tämä meidän lattia on uskomattoman kaunis ja mukava. Juuri olemme päässyt muuttamaan pitkän remontin jälkeen ja en muuta teekkään kuin ihaile tätä lattiaa.
Tosin kiroan varmasti sitten kun alkaa valjeta, mitä kaikkea tuo lattia vaatii pysyäkseen kauniina :D
Vaalea muovi. Vaalea laminaatti, kahta eri sävyä. Harmaa vinyylikorkki. Olen.