Kun kaikki ystävyydet päättyy
En tajua miksi näin käy? Moni sanoo että olen mukava, reilu, hyvä kaveri. Silti ystävyydet kuihtuu kerta toisensa jälkeen kun huomaan pitäväni yksipuolisesti yhteyttä. Kun en pidä ystävyys sammuu kokonaan. Perjantai-ilta ja nyhrään yksin kämpillä. Mussa on pakko olla joku iso vika kun en kiinnosta ketään, vain lyhyen ajan.
Kommentit (9)
Kiitos kivasta vastauksesta. Tuli tippa silmään. Vähän on promilleja veressä, niin turhaa hukuttaa yksinaisyytta viiniin mutta kun seuraa ei ole. Ap
Ei sinussa mitään vikaa kai ole. Kaikki vaan ei sisäistä sitä että ystävyys tarkoittaa kummankin puolista huoltamista. Otetaan valmiina annettuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa mitään vikaa kai ole. Kaikki vaan ei sisäistä sitä että ystävyys tarkoittaa kummankin puolista huoltamista. Otetaan valmiina annettuna.
Kyllä, osa ihmisistä ei vain tajua sitä, että ystävyys vaatii molemmilta jotakin.
Viinin kanssa läträäminen kannattaa jättää heti ekaksi. Etsi uusia ystäviä.
Nähty on tuo kuvio. Järkkäät tapaamisia, kuuntelet ja tuet. Kun väsyt yrittämään yksin ja lopetat, toinen herää vuoden päästä huomaamaan että ei ole nähtykkään aikoihin. Ystävyys ja mielenkiinto sen ylläpitoon vaan ehti jo sammua siinä.
Minäkin olen yksinäinen. Kunpa tapaisimme irl. Juotaisiin sitä viiniä yhdessä, kuunneltais kaija koota ja naurettais vedet silmissä. Kokkaisin meille hyvää iltapalaa ja sit lähdettäisiin baanalle etsiin meille miehet 😊
Sama. 19-vuotiaana tajusin että hetkinen, mulla ei ole enää yhtään kaveria jäljellä. Kaikkiin meni välit syystä tai toisesta. Täytän parin kuukauden päästä 30. Niin ne vuodet vierii. Viimeksi eilen itkin että olen todellakin tuhlannut elämäni parhaat vuodet eli nuoruuteni käymällä töissä ja katsomalla vapaa-ajalla leffoja/sarjoja. En ole elänyt. Enkä todellakaan usko että tämä tästä paranee, jos jotain niin huononee vain.
Mua ärsyttää teissä, yksinäisyyttä vaöittavat, että tunnutte sysäävän vastuun omasta onnellisuudestanne muiden harteille. Sama juttu kun moititaan, että omaa onnellisuutta ja elämän ihanuutta odotetaan kumppanilta. Että kun löytyy se oikea kumppani, SITTEN elämäni on ihanaa.
Ottakaa vastuu omasta onnestanne ja elämästänne.
Mitä haluat tehdä? Tee se. Ei siihen ystäviä tarvita. Hyvässä lykyssä tapaat vielä niitä uusia ystäviä siellä, mihin haluat mennä. Mutta jos et, olet silti tehnyt mitä haluat.
Olen pahoillani puolestasi. Minulla on samanlaisia kokemuksia. Ihmissuhteet ovat hankalia.