Naapurini on neuroottinen
Tekee joka viikko kellon twrkkuudella siis MINuUTIN tarkkuudella samat asiat. Lähtee lenkille, miesfrendinsä luo jnejne. Tamppaa mattonsa jne. Kävelevö robotti, joka pitää talon asioista kyllä heippalapuillakin huolen!!! Kuinka kestää neuroottista hul lua asbergerinaapuria??
Kommentit (33)
Vierailija wrote:
asperger + neuroottisuus sulkee muuten toisensa pois...
Kuinka niin? Asperger on sosiaalista tyhmyyttä. Kai siihenkin voi kuulua kyvyttömyys hoitaa ahdistusta päänsisäisesti, tai jotenkin luontevan toiminnan kautta. Ja siis konkreettisesti, jäykästi, just rituaalien kautta.
"Jäykkä konkreettinen rituaali" = pakkotoiminto. Se voi olla avainen rynkytystä lukossa, hellan tarkistamista yhä uudelleen ja uudelleen, valojen sammuttamista yhä uudelleen ja uudelleen (aivan kuin henkilö ei uskoisi kykenevänsä sammuttamaan valot, ja kaipaisi elämystä uudelleen), käsien pesemistä monta kertaa peräkkäin... Mutta se voi olla myös kellontarkka päivärytmi.
Vierailija wrote:
On teilläkin aikaa, kun kyttäätte naapurienne tekemisiä noin keskittyneesti.
Tällä palstalla on piip paljon näitä naapurin kyttäyksiä. Mä nauroin sitä katsoin koko päivän naapuria eikä se tehnyt mitään. No ei kyllä katsojakaan. Mitä nyt kertoo olevansa helvatan creepy jos totta eikä provo. Onhan niitä oikein naapurien tarkkailijoita. En ymmärrä niitä enkä tarkemmin ajatellen halua ymmärtää. Sairastahan se on kyylätä toisten elämää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On teilläkin aikaa, kun kyttäätte naapurienne tekemisiä noin keskittyneesti.
Tällä palstalla on piip paljon näitä naapurin kyttäyksiä. Mä nauroin sitä katsoin koko päivän naapuria eikä se tehnyt mitään. No ei kyllä katsojakaan. Mitä nyt kertoo olevansa helvatan creepy jos totta eikä provo. Onhan niitä oikein naapurien tarkkailijoita. En ymmärrä niitä enkä tarkemmin ajatellen halua ymmärtää. Sairastahan se on kyylätä toisten elämää.
Creepyä on edes ajatella, että joku varta vasten nyhjöttäisi seuraamassa naapurin neuroosia.
Mä teen töitä kotona, eikä mun tarvii odottaa naapurini neuroosin havaitsemista; huomaan sen, vaikka en haluaisi sitä joutua kuulemaan.
Palasin tähän ketjuun, koska tein uuden havainnon naapurini neuroosista. Siitä avaimen rynkyttäjästä lähtiessään.
Kun hän oli estynyt rynkyttämästä avainta lukossa - ei ilmeisesti kehdannut, kun minä poistuin kotoa samaan aikaan, ja toisella kerralla pidin oven tuntumassa ääniä kun olin poistumassa - hän pian sen jälkeen epätavallisesti poistui kodistaan toistuvasti, ilmeisesti vain yrittääkseen neuroosiaan uudelleen... Sai kuulla joka kerta neuroottiseen käytökseensä lisäämäni ääniefektin. On muuttunut aremmaksi. Yrittää livahtaa ääniä, mutta siitä vasta napsahtaa rankaisu!
Huom. lapsia ei saa kiusata pakko-oireisesta käytöksestä. Mummoja saa.
Liikenteessä yllättävän harvoin kohtaa neuroiseja. Muistan vain yhden kerran. Henkilöllä oli pakonomainen tarve pysäyttää auto jokaisen suojatien kohotetun alueen jälkeen, ja odottaa muutama sekunti, ennen kuin hatkoi ajamista. Olen myös kuullut neurooseista, joissa auton kuljettaja ei psyykkisen eston vuoksi kykene koskaan käöntymään oikealle; ajo sujuu, kun ajoreitin suunnittelee.
^siis liikenteessä yllättävän hatvoin näkee neuroottista käytöstä. Paitsi sellaiset poukkoilijat motarilla... eikös se oo jotenkin hysteeristä?
Oikeeasti, kyllä näitä mummo-neurootikkoja täytyy vähän ravistella sieltä psykoosistaan.
Lapsille se pahentaisi oireilua, mutta aikuisrn pitäisi ahdistua, jotra delirium-kupla posahtaa.
Delirium-tila se on. Ahdistuksen käsittelylle ei ole psyykkisesti kehittyneitä keinoja, siksi henkilö hakee helpotusta pakkotoiminnoista. Kamalaa, että ei ole vanhuuteen mennessä parempaa keksinyt... ehkä monilla vanhuus just tuo esille ongelmat, mut luulis, että niitä ois joutunu aiemminki käsittelemään ja ihmisenä kypsymään. Ei kaikki, ilmeisesti!
Älkää aiheuttako lapsillenne pakko-oireisuutta. Se on täysin aiheutettu, helvetinmoinen piirre, josta muutkin kärsii ja se voi olla myös vaarallinen.
Rynkyttäjä-mummo pelkää, ettei osaa sulkea ovea vaan se olikin suljettuna auki... mikä häpeä ja kauhu tyhmyydestä seuraisikaan... (Joku kävelee läävään ja näkee 40 vuotta vanhan dildon? Tai peruukin? Tai jumbo-pöksyt?)
Nämä ihmiset on lapsena häpäisty. Hyvää tarkoittaen, tottakai. Periksi ei annettu, kun oppia taottiin!
Nyt mummo takoo avainta lukkoon, aivan kuin sen kaiku mielessä oli lupaus turvallisuudesta, mantra: "olet turvassa..." x rituaalin vaatima maaginen monikerta?
Päiväni Murmelina. Se on rynkyttäjä-mummon arki, sillä joka kerta kotioven sulkeutuessa, ajatus salaisuuksien säilyttämisestä on kadonnut kuin tuhka tuuleen.
Tämä on vain olettamista, en todellakaan tiedä, mitä ajatusta mummo mielessään virittelee, "runkatessaan" avainta lukossa. Ehkä ei vain ymmärrä, kuinka ovi toimii! Siinä tapauksessa miettisin, missä kulkee ihmisen ja apinan raja?
Naapurini on neuroottinen kontrollifriikki. Kirjaa kaikki tekemiseni kellontarkasti ylös. Kuuntelee seinien läpi ääniä, seuraa parvekkeelta kun lähden ulos tai tulen kotiin. Pitää kirjaa myös kaikista vieraistani.
Mutta arvatkaa välitänkö=! En ähähähähähähähähähä
Madman brutally murders couple and their grandson - Crime Watch Daily Full Episode
https://youtu.be/rd3abdeZkMM?si=2cHPvXMSvTio_cPS
12:08 - 13:25, tuollaisia asioita saattaisi "avain-runkuttaja" -mummon kämpästä löytyä...
Oisko kiva kun ois liikkeentunnistin, jonka perusteella nauhoitetut äänet sois... ei kovaa, silleen sopivasti.