Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijän kyseenalainen käytös, stalkkeri vai vaan aidosti ”kiinnostunut”?

Vierailija
19.10.2018 |

Olemme palkanneet työpaikallemme hiljattain uuden työntekijän (mies) jonka käytös on muuttunut hyvästä ensivaikutelmasta huolimatta erittäin kyseenalaiseksi.

Heti hänen ensimmäisenä työpäivänään sain kuulla muutamalta työkaveriltani että hän oli ollut erityisen kiinnostunut minun perhe -ja parisuhdeasioistani. Hän oli kysellyt muun muassa minun ja aviomieheni suhteen vakaudesta, lapsistamme yms.
Muutaman päivän päästä hän pyysi minulta puhelinnumeroani ja sanoin, että minulla on erikseen työpuhelin ja annan mielelläni työpuhelinnumeroni hänelle. Hänen ilmeestään päätellen tämä vastaus ei ollut mieleinen.
Nyt viimeisen viikon aikana olen saanut oikeaan (salaiseen) puhelinnumerooni viestejä häneltä päivittäin, tyyliin ”Haluaisitko tulla meille tänään illalliselle?”. Olen vastannut ainoastaan kahteen hänen viestiinsä ja ilmoittanut asialliseen sävyyn, että en ole tulossa hänen kanssaan illalliselle ja samalla kehottanut häntä lopettamaan minulle päivittäisen viestittelyn. Viestittely ei loppunut, estin. Eilen toimistooni oli ilmestynyt suuri kukkakimppu, jonka hän oli käskenyt työpaikkamme siivojan toimittamaan.

Teen suurimman osan töistäni yksin toimistossani tai vaihtoehtoisesti etänä jonka takia en ole tavannut kyseistä työntekijää kuin kerran, häntä palkatessani. Miten te toimisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika creepyltä. Vaikea sanoa, ehkä se on vaan hyväntahtoinen ihailija tai sen vastakohta. Jos olet työpaikallane johdossa ja käytös jatkuu, anna potkut.

Vierailija
2/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa käytöstä, etenkin kun tietää että olet varattu. Kyselee ekana päivänä parisuhteen vakaudesta!? Kauhistus. Stalkkaamista. Hakeutuiko tuonne takiasi? Mistä sai sen salaisen numeron? Voihan sitä salamaihastua, muttei noin saa toimia, ja pitää uskoa kieltoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisin asiasta esimiehelle (mikäli on), sillä itse kokisin moisen käytöksen hyvinkin häiritsevänä. Ei tuo mitenkään viattomalta ja suloiselta ihastumiselta kuulosta, vaan jopa hyvin creepyltä, erityisesti, koska olette tavanneet vain kerran. Voisiko tosiaan olla, että hän on tiennyt sinut jo ennalta ja siksi hakenut teille töihin? Voisitko sanoa hänelle suoraan, ettet pidä lähestymisyrityksistään, vaan suhtaudut häneen ainoastaan ammatillisesti? Olisi varmasti nyt hyvä vetää selkeät rajat.

Vierailija
4/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla voi antaa monoa nopeasti.

Vierailija
5/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihan sama aloitushan oli juuri täällä, eilen tai toissapäivänä.

Vierailija
6/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa trollia pukkaa, johan eilisestä onkin aikaa.

Sitten kissasi päästi sinut ulos ja heräsit. 

Vierailija
7/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistaa viivan. "Pikkujouluissa" saatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi