Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi tehdä ärsyttävän "roikkuja" luokkatoverin kanssa, joka pilaa luokkahengen?

Vierailija
19.10.2018 |

Aloitimme nyt syksyllä vuoden kestävän taide/teatteripainotteisen opistotason kurssin.
Meillä on ihan hyvä ja yhteensopiva ryhmä ja oppilaita eri puolilta Suomea, ehkä yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Tämä miespuolinen, tai me sanomme vielä kakaraksi, ei ole vielä täysi-ikäinen ja on meistä nuorin. Hän ei vaan kuulu joukkoomme ja se luo aika vaivaantunutta olotilaa. Toki koulussa teemme opetukseen kuuluvat asiat parhaan mukaan, mutta vapaa-ajalla siihen ei ole velvollisuutta ja tämä on aina tuppaamassa mukaan, vaikka me olemme suoraan sanoneet, ettei ole hyvä juttu ja olisi toivottavaa etsiä muuta seuraa. Ei silti usko. On jopa tullut baariinkin ja armosta annettu olla siellä, vaikka alaikäinen onkin. Ensikerralla teemme toisin. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta roikkuja sta, joka ns, pilaa luokkahengen?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinjust. Ottakaa itse tuommoiset rasitukset hoiviinne, jotka puolustelette. Luonnonlaki on laki ja kitketäähnän rikkaruohotkin kukkapenkistä.

Vierailija
22/40 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaamista on tutrha yrittää kitkeä, kun se ei onnistu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaamista on tutrha yrittää kitkeä, kun se ei onnistu

Koulukiusaaminen tapahtuu koulussa, ei vapaa-ajalla, itse suosittelen jokaiselle etsiä sellainen ystäväpiiri, joka on oikeasti aito, mitä ideaa on olla ystävä vaan kohteliaisuudesta.

Vierailija
24/40 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaveri ollaan yhteisestä päätöksestä

Vierailija
25/40 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista ja tylyä jos yksi ei ole tervetullut kouluporukkaan.

Vierailija
26/40 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Äö ei ole kovin korkea jos kiusaa muita.

Vierailija
27/40 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa yksinkertaisesti idiootilta. Kannattaa hankkia apua.

Vierailija
28/40 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskekää sen suksia v..... N

Vierailija
29/40 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinjust. Ottakaa itse tuommoiset rasitukset hoiviinne, jotka puolustelette. Luonnonlaki on laki ja kitketäähnän rikkaruohotkin kukkapenkistä.

Yleensä sun kaltaisia pidetään rasituksena. Meillä ainakin oli niitä pienemmän piirin juttuja, jotka salattiin näiltä koko luokan taivaanlahjoilta ja niissä oli hiljaisemmat mukana. Paljon kivempaa kuin öykkäriporukan kanssa. Näiden on jotenkin vaikea tajuta, että eivät he ole suosittuja kaikkien parissa, näiden öykkäreiden. 

Vierailija
30/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatuille tekisi palapeliteorian opiskelu hyvää

Vierailija
31/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusatuille tekisi palapeliteorian opiskelu hyvää

Ja sinulle tyhjätynnyriteorian opiskelu.

Vierailija
32/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepäs takaisin katsomaan vaikka muutama jakso my little ponyn ystävyyden taikaa. Suurin osa oppii nämä jutut jo siinä päiväkoti-iässä, mutta taidat olla hiukan jälkeenjäänyt. Pieni ryhmässä toimimisen kertaus tekisi hyvää..

Vierailija
33/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näitä öykkäreitä yritetään salakavalasti hiillostaa ulos ryhmästä. Se tosin tapahtuu siten ettei öykkäri edes tajua jääneensä paitsi niistä parhaista bileistä. Välit pidetään asiallisen viileinä, ja suurin osa öykkärin jutuista menee toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään. ystävyys tapahtuu sitten jollain muulla kokoonpanolla. Oletkos ap ihan selvillä, mitä ympärilläsi oikeasti tapahtuu..?

Vierailija
34/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin vuosien ajan melkein kaikkien hermoille useimmissa opinnoissani ja töissäni. Olin tollo. Vapaa-aikaa en koskaan kollegoideni kanssa viettänyt. Vapaa-ajalla on helppo välttää jotain ihmistä: älä ole siellä missä se  on. Mutta koulussa (ja töissä) se välttäminen ei onnistu, koska pakkohan siellä on olla, joten siellä sitten mulla ja muilla olikin tosi raskasta. Oma kokemukseni:

1. Voit säästää itseäsi sillä että katkaiset välit siihen tolloon. Et puhu sille, et vastaa sille, et kuuntele sitä, et huomaa sitä, et katso sitä, et tervehdi sitä, et huomaa sitä. Ihan hyvä jos myös sanot sille suoraan ja kohteliaasti ja selkeästi: "älä puhu minulle, en tahdo olla kanssasi missään tekemisissä koskaan, tahdon vain että jätät mut rauhaan aina". Sen jälkeen älä enää koskaan lähesty sitä, pysy siitä aina niin kaukana kuin mahdollista. Teidän välit ei sitten ole positiiviset eikä negatiiviset vaan neutraalit, tai siis teillä ei ole välejä ollenkaan. Neutraali ratkaisu ongelmaan.

2. Se luokkahengen piloille meneminen. Eipä teillä hyvä luokkahenki alunperinkään ole jos se menee pilalle yhden ihmisen takia, eiköhän siinä luokkahengessä ole paljon muutakin vikaa, joten ei tuo yksi tollo luokkahengelle paha juttu ole. Merkittävämpää on mitä kukin tekee yksilötasolla. Tietysti, voihan jokainen teidän luokalla ihan itse yksilönä katkaista välit tuohon tolloon.

Paljon on ihmisiä jotka ryhtyy tuollaisen tollon kohdalla sotaan, kiusaamiseen, sabotointiin, uhkailuun, ulos savustamiseen. Se vain pahentaa tilannetta. Jokainen paha sana jonka sanot sille tollolle saa sen tollon vain käyttäytymään entistä pahemmin. Kiusaamalla sitä tolloa - kiusaat vain itseäsi. Kun pistät pahaa eteenpäin - se paha palaa sulle, entistä pahempana. Minä olin vuosikausia tollo ja vuosikausia minua kiusattiin, enkä koskaan ymmärtänyt mistä se kiusaaminen johtui joten tollouteni vain paheni. Kiusaajat ovat siis idiootteja kun eivät ymmärrä että ei se tollo mitään ymmärrä ja että kiusaaminen vain pahentaa tilannetta.

Kiusaaminen hyödyttää vain jos viet sen niin pitkälle että saat sen tollon lopettamaan koulunkäynnin. Silloin pääset hänestä eroon.

Kiusaamisen lopputulos on se että se tollo sitten syrjäytyy entistä pahemmin, jää työttömäksi, joutuu sairaseläkkeelle, elää loppuikänsä Kela-tuilla sun kustannuksella. Kun ihmistä kiusaat - joudut häntä loppuikäsi elättämään. Sinä joudut jatkamaan työelämässä ja hän vain päivät pitkät kirjoittelee vauvapalstalle sontaa. Niinkuin esim minä. Enää koskaan en tule olemaan kenenkään riesana työelämässä, kiitos sinunlaistesi kiusaajien. Kiusaaminen on negatiivinen ratkaisu ongelmaan.

Vierailija
35/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää metoo korttia

Kiitos vinkistä, näin teemme.

Vierailija
36/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan omasta koulustani samanlaisen tampion, joka änkesi aina mukaan, vaikka sanoimme suoraan, ettemme halua. No, Päätimme tehdä niin kun mentiin yhtenä keväänä viikonlopuksi saareen erään luokkalaisen mökille, että neuvoimme hänet väärään paikkaan, naapurikuntaan kyytiä odottamaan ja emme vastanneet hänen soittoihinsa. Kai se odotti koko viikonlopun kyytiä, jota ei koskaan tullut. Seuraavana syksynä ei enää jätkää koulussa näkynyt

Mikä tampio. Oikein teitte hänelle.

Vierailija
37/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin vuosien ajan melkein kaikkien hermoille useimmissa opinnoissani ja töissäni. Olin tollo. Vapaa-aikaa en koskaan kollegoideni kanssa viettänyt. Vapaa-ajalla on helppo välttää jotain ihmistä: älä ole siellä missä se  on. Mutta koulussa (ja töissä) se välttäminen ei onnistu, koska pakkohan siellä on olla, joten siellä sitten mulla ja muilla olikin tosi raskasta. Oma kokemukseni:

1. Voit säästää itseäsi sillä että katkaiset välit siihen tolloon. Et puhu sille, et vastaa sille, et kuuntele sitä, et huomaa sitä, et katso sitä, et tervehdi sitä, et huomaa sitä. Ihan hyvä jos myös sanot sille suoraan ja kohteliaasti ja selkeästi: "älä puhu minulle, en tahdo olla kanssasi missään tekemisissä koskaan, tahdon vain että jätät mut rauhaan aina". Sen jälkeen älä enää koskaan lähesty sitä, pysy siitä aina niin kaukana kuin mahdollista. Teidän välit ei sitten ole positiiviset eikä negatiiviset vaan neutraalit, tai siis teillä ei ole välejä ollenkaan. Neutraali ratkaisu ongelmaan.

2. Se luokkahengen piloille meneminen. Eipä teillä hyvä luokkahenki alunperinkään ole jos se menee pilalle yhden ihmisen takia, eiköhän siinä luokkahengessä ole paljon muutakin vikaa, joten ei tuo yksi tollo luokkahengelle paha juttu ole. Merkittävämpää on mitä kukin tekee yksilötasolla. Tietysti, voihan jokainen teidän luokalla ihan itse yksilönä katkaista välit tuohon tolloon.

Paljon on ihmisiä jotka ryhtyy tuollaisen tollon kohdalla sotaan, kiusaamiseen, sabotointiin, uhkailuun, ulos savustamiseen. Se vain pahentaa tilannetta. Jokainen paha sana jonka sanot sille tollolle saa sen tollon vain käyttäytymään entistä pahemmin. Kiusaamalla sitä tolloa - kiusaat vain itseäsi. Kun pistät pahaa eteenpäin - se paha palaa sulle, entistä pahempana. Minä olin vuosikausia tollo ja vuosikausia minua kiusattiin, enkä koskaan ymmärtänyt mistä se kiusaaminen johtui joten tollouteni vain paheni. Kiusaajat ovat siis idiootteja kun eivät ymmärrä että ei se tollo mitään ymmärrä ja että kiusaaminen vain pahentaa tilannetta.

Kiusaaminen hyödyttää vain jos viet sen niin pitkälle että saat sen tollon lopettamaan koulunkäynnin. Silloin pääset hänestä eroon.

Kiusaamisen lopputulos on se että se tollo sitten syrjäytyy entistä pahemmin, jää työttömäksi, joutuu sairaseläkkeelle, elää loppuikänsä Kela-tuilla sun kustannuksella. Kun ihmistä kiusaat - joudut häntä loppuikäsi elättämään. Sinä joudut jatkamaan työelämässä ja hän vain päivät pitkät kirjoittelee vauvapalstalle sontaa. Niinkuin esim minä. Enää koskaan en tule olemaan kenenkään riesana työelämässä, kiitos sinunlaistesi kiusaajien. Kiusaaminen on negatiivinen ratkaisu ongelmaan.

Kuulostat oikein mukavalta seuralta. Sovitaanko, ettet kirjoittele tänne enää. Et ole sen jälkeen täälläkään riesana.

Vierailija
38/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille voi olla kaveri

Vierailija
39/40 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tertuntaa, kiusaamistartuntaa

Vierailija
40/40 |