Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystävyys menee pilalla, kun harrastetaan seksiä?

Vierailija
19.10.2018 |

Moni toistaa sitä eri ketjuissa. Minä oon vähän tyhmä, kun en tajua miten se ystävyys siitä pilaantuu. Selittäkää minulle!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. Mieheni on paras ystäväni ja olemme harrastaneet seksiä yli 30 vuotta.

Oliko miehesi paras ystäväsi jo ennenkuin aloitte harrastaa seksiä? Olisikoiehesi edelleen paras ystäväsi jos ette olisikaan seksin harrastamisen jälkeen jatkaneet parisuhteessa?

Oli ja mahdollisesti olisi, sitä ei voi tietää.

Vierailija
22/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemusta vain yhdestä tapauksesta. Hän oli paras kaverini, vaikkakin eri sukupuolta. Olimme molemmat elämässä seksittömässä vaiheessa ja lipsahdimme seksisuhteeseen. Ajatus tuntui aluksi ihan loistavalta koska meillä oli hauskaa keskenämme muutenkin, mutta lisäksi saimme molemmat seksiä.

Ongelmaksi tämä muodostui siinä vaiheessa kun toinen meistä alkoi huomaamattaan ja tahtomattaan kehittää vahvempia tunteita toista kohtaan. Seksisuhteen jatkaminen tämän jälkeen olisi ollut väärin etenkin sitä rakastunutta kohtaan, joten suhde meni jäihin. Otimme lisäksi välimatkaa muutenkin, joten kaveruus vähän viileni.

Olemme kyllä edelleenkin hyviä ystäviä, mutta se ihan läheisin vaihe jolloin juteltiin ihan kaikesta keskenämme vapaa-ajalla on mennyt ohitse, koska kumpikin tietoisesti haluaa pitää pientä etäisyyttä jottei kuvio toistu, tai kumpikaan loukaannu.

Jälkikäteen mietittynä, hyvä vai huono juttu? Ikävää että kaverisuhde muuttui, mutta seksisuhde oli sen verran hauska että ottaisin kyllä saman kuvion uusiksikin. Muissa kaverisuhteissa olen toki varovaisempi nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. Mieheni on paras ystäväni ja olemme harrastaneet seksiä yli 30 vuotta.

Olisitte siis vielä parhaita ystäviä vaikka lopettaisitte seksin ja eroaisitte jostain syystä?

Ei ole kristallipalloa, mutta aivan mahdollista.

Vierailija
24/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies voi olla naisen kanssa ystävä ellei ole homo. Ei naisen ystävyydellä tee mitään, koska siitä ei saa mitään takaisin, mutta tässä sun tapauksessa saadaan eli olet hyödyllinen kaverina.

Höpö höpö. Tottakai nainen ja mies voi olla ystäviä. 

Olet oikeassa, en ymmärrä näitä kommentteja.

Vierailija
25/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ystävyys siitä seksistä tietenkään pilalle mene automaattisesti, mutta ajattelepa näin päin. Miksi se ystävyys menisi pilalle siitä, että kertoo toiselle todelliset tunteensa? Kuvittele ihan hyvää vastakkaista sukupuolta olevaa kaveria ja hän jossain vaiheessa sanoo olevansa ihastunut sinuun ja haluaa ryhtyä kanssasi suhteeseen. Vaikka sanoisit: "Ei nyt pilata hyvää ystävyyttä tällä.." niin on se ystävyys jo todennäköisesti pilalla. 

Vierailija
26/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitte siis vielä parhaita ystäviä vaikka lopettaisitte seksin ja eroaisitte jostain syystä?

Niin...? Tuossa hypoteettisessa tapauksessa ystävyys olisi varmaan mennyt pilalle siitä "jostain syystä" eikä seksistä. Ja sehän oli alkuperäisen ongelma, miksi ystävyys menee pilalle kun harrastaa seksiä. Tähän voi varmaan vastata: "Ei, se menee vasta pilalle, kun sen seksin lopettaa :-)"

Vierailija
27/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ystävyys siitä seksistä tietenkään pilalle mene automaattisesti, mutta ajattelepa näin päin. Miksi se ystävyys menisi pilalle siitä, että kertoo toiselle todelliset tunteensa? Kuvittele ihan hyvää vastakkaista sukupuolta olevaa kaveria ja hän jossain vaiheessa sanoo olevansa ihastunut sinuun ja haluaa ryhtyä kanssasi suhteeseen. Vaikka sanoisit: "Ei nyt pilata hyvää ystävyyttä tällä.." niin on se ystävyys jo todennäköisesti pilalla. 

Miten ihmeessä se nyt siitä voi olla pilalla? Minulle on näin käynyt molemminpäin ja kumpikin ystävyys jatkuu normaalisti ilman haasteita ja on jatkunut pitkään. Ei ole mikään maailmanloppu tulla torjutuksi ja siitä sitten pitää päästä yli ja jatkaa elämää. nykyään olen naimisissa ja tämä ystävä, joka minut torjui, tuntee mieheni ja kaikki on hyvin. Kaikki on jatkunut ihan normaalisti myös miehen kanssa, jonka itse torjuin. 

En pysty yhtään ymmärtämään miten tuollainen voi oikeasti pilata mitään tai olla jollekin niin ylitsepääsemätön juttu?

Vierailija
28/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yhden kaverin kanssa yhdessäolo meni vaikeaksi, koska tuntui, että keho muisti mitä on tapahtunut ja pyrki siihen uudestaan. Normaali ajanvietto ei enää onnistunut, kun sukupuolinen läheisyys oli käväissyt kuvassa. Välissä oli melkein pari vuotta ennen kuin tapasimme ystävällismielisissä merkeissä myöhemmin ja silloin tuntui jo, että kaveruus alkoi olla mahdollista ilman outoja oloja.

Hyvähyvä. Tarpeeksi moni kun selittää, niin joltain se tulee sellaisella tavalla, että osaan ymmärtää. Tämä minulla jotenkin menee ymmärrykseen asti. Hätäisempi voisi sanoa, että ystävyys meni seksin myötä. Mutta kärsivällisempi tietää, että ystävyyden palautuminen vaatii paljon aikaa. Mutta on ajan kanssa mahdollista. Ap

Vierailija
29/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yhden kaverin kanssa yhdessäolo meni vaikeaksi, koska tuntui, että keho muisti mitä on tapahtunut ja pyrki siihen uudestaan. Normaali ajanvietto ei enää onnistunut, kun sukupuolinen läheisyys oli käväissyt kuvassa. Välissä oli melkein pari vuotta ennen kuin tapasimme ystävällismielisissä merkeissä myöhemmin ja silloin tuntui jo, että kaveruus alkoi olla mahdollista ilman outoja oloja.

Hyvähyvä. Tarpeeksi moni kun selittää, niin joltain se tulee sellaisella tavalla, että osaan ymmärtää. Tämä minulla jotenkin menee ymmärrykseen asti. Hätäisempi voisi sanoa, että ystävyys meni seksin myötä. Mutta kärsivällisempi tietää, että ystävyyden palautuminen vaatii paljon aikaa. Mutta on ajan kanssa mahdollista. Ap

Vierailija
30/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fill the Hole kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mustavalkoista ole, itsellä on ollut yksi "friends with benefits"-suhde missä leffoja katsottiin, videopelejä pelattiin ja sängyssä touhuttiin kahdestaan mutta ei sen enempää "suhdetta" ollut. Eikä se mitenkään dramaattisesti loppunut, opiskelujen jälkeen muutettiin molemmat eri puolille Suomea ja hyvissä väleissä.

Juu, mutta älä luule, että olit tuolle miehelle joku oikea ystävä. Sä olit vain reikä jota tultiin panemaan. Tottakai siinä oli sosialisointia ja muuta ylimääräistä, koska se edellytti sun reijän saamista.

Mulle miehenä ystävä on sellainen mitä minä rakastan kuin veljeä. Ystävä on vahva sana.

No samallalaillahan miehelle voisi sanoa että älä kuvittele että olit joku oikea ystävä. Olit vain kulli, jolta haluttiin tyydytystä.

Miksi se tuntuu ärsyttävän niin hirveästi jos jotkut pystyy ilman sen suurempaa draamaa olemaan kavereita, joilla viuhuu vähän makuuhuoneenkin puolella? :) Luulisi niitä hurjempiakin juttuja nykyään olevan.

Vierailija
31/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menny kaikki ystävyydet pilalle ilman seksiäkin.

Vierailija
32/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menny kaikki ystävyydet pilalle ilman seksiäkin.

Minä taas olen saavuttanut ainoat "ystävyyteni" seksillä. Surullista huomata, että nuo "ystävät" vain odottavat, että milloin sitä seksiä seuraavan kerran tulee (mm. viimeksi kun erosin pitkäaikaisesta seurustelukumppanista), vaikka sitä on viimeksi ollut vuosia sitten.

Vierailija
33/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mustavalkoista ole, itsellä on ollut yksi "friends with benefits"-suhde missä leffoja katsottiin, videopelejä pelattiin ja sängyssä touhuttiin kahdestaan mutta ei sen enempää "suhdetta" ollut. Eikä se mitenkään dramaattisesti loppunut, opiskelujen jälkeen muutettiin molemmat eri puolille Suomea ja hyvissä väleissä.

Siis seurustelitte... 

Vierailija
34/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olette siis fwb suhteessa, ette parisuhteessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi