Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täysi intohimon/kiinnostuksen puute pitkässä parisuhteessa

Vierailija
19.10.2018 |

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä vajaa 10 vuotta, ei hinkua avioon kummallakaan, asutaan yhdessä.

Mä ajattelen, että ollaan oltu ihan onnellisia yhdessä, ikinä mulla ei ole -ei edes ihan alussa- ollut sellaisia "värinöitä" miehestä tai että olisin jotenkin niin hirveästi halunnut ja rakastanut häntä, että olisi selkäpiissä vihlonut, mutta oon tykännyt siitä, että mies on siisti, tosi mukava, kunnollinen, kiltti, hauska, välitön, lapsekas, ahkera jne. Hyviä puolia on tosi paljon hänessä ja hän on ihan kivan näköinenkin.

Tosiaan melkein 10 vuotta ollaan pidetty yhtä, saman katon alla melkein koko aika myös, ja nyt mun oma elämäntilanne on sellainen, että voisin periaatteessa itse vaihtaa maisemaa ja tavallaan tekisi mielikin. Mies on työn takia tällä paikkakunnalla kinni, eikä muutenkaan halua muuttaa. En oo kauhean onnellinen tai tyytyväinen enää miehen kanssa. Tuntuu, et me eletään ihan eri elämiä. Tuntuu, et mies ei oo ikinä kotona silloin kun mä olen, että hän oikein keksii syitä, ettei tarvis olla kotona. Yleensä nähdään vasta illalla ja silloin mies aina menee koneelle ja sanoo, et hänen on pakko tehdä nä jutut koneella ja sit mennä nukkumaan et jaksaa taas aamulla. Ei tule mun viereen sohvalle, ei kysy miten päivä meni, mitä oon tänään tehnyt.

Kaikkea värittää siis se, että eletään ihan eri elämiä, miestä ei kiinnosta mun tekemiset, ei läheisyys. Kunnon suudelmia ei enää ole, on vain pikapusuja ja ne 100% aina mun aloitteesta, mies ei edes halaa omasta aloitteestaan. Seksiä ei ole ikinä, Eikä ole kyse siitä et olisin rupsahtanut, en ole vaan päinvastoin.

Samalla mies on kuitenkin vastuullinen ja kiltti, saa mut nauramaan edelleen, mut olen niin kyllästynyt tähän, kun tuntuu että elän ihmisen kanssa, joka ei ole kiinnostunut musta enää. Ei ikinä sano rakastavansa. Ei tule viereen. Olen kertonut, että tämä kaikki satuttaa, mutta vetoaa vuodesta toiseen stressiin ja väsymykseen ja aina löytyy syy. Ei tämä tästä taida mihinkään muuttua. Pitäisköhän lähteä, kun on kerran mahdollisuus, en ees muista miltä se tuntui, kun oli intohimoa jonkun kanssa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut? Stressaantunut?

Siis tiedätkö, mies on voinut ottaa etäisyyttä ihan vain siksi, että näytät vaikka hapanta naamaa. Torjunut lähestymisyrityksen liian monta kertaa...

Tai sitten sillä on jo uusi kuvio ja sä olet vain kulujen jakajana kunnes uusi kuvio on varma.

Molemmat tapaukset olen nähnyt.

Olin itse masentunut ja aina naama norsun**tulla, joten mies etääntyi, kuvitteli antavansa minulle tilaa ja pahensi vain sillä, kun itse tulkitsin asiat niin, että häntä ei enää kiinnosta ja jätin hänet. Oloni parani ajan myötä ja kuulin miehen sanoneen, että hän rakastaa vieläkin, eikä olisi ikinä halunnut erota minusta. Minä syytin miestä, vaikka oma oloni oli kurja.

Toinen mies taas ylläpiti eloa, kunnes löysivät murusensa kanssa yhteisen asunnon. Pitkälle sama kuvio läheisyydenpuutteen ja yhteisen ajan puutteen kanssa. Eikä kyse ollut siitä, että olisin rupsahtanut, hän vain rakastui työkaveriinsa.

Molemmat asiat olisivat selvinneet, jos olisin itse ottanut asian puheeksi enkä vain miettinyt.

Vierailija
2/4 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankaa poikki, toi on ihan turhaa hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa keskusteluilla tilanteesta tai olette varmaan jo keskustelleetkin, mutta onkohan mies kuitenkaan tajunnut, kuinka onneton olet nyt. Rehellinen keskustelu selkiyttää ajattelua. Sen pohjalta on helpompi tehdä ratkaisuja. Huonoon suhteeseen ei kannata jäädä, ei tarvitse jäädä, ei pidä jäädä. Parisuhteet alkavat siitä, kun kaksi usein toisilleen ennestään täysin tuntematonta ihmistä kohtaavat usein täysin sattumalta. Siitä sattumasta ei tarvitse tehdä koko elämän kohtaloa. 

Vierailija
4/4 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Niin käy aika monille alkuhuuman jälkeen. Mieti niitä joilla ei oo 10  vuoteen ollu ketään ? :D Ihan turhaa jahkailua. jos ei viihdy niin ero vaan.

itse en ainakaan jaksais elää valheessa.