Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan lapsivesien menosta voi kestää että vauva syntyy?

Vierailija
18.07.2008 |

Tarkoitan että jos supistukset alkaa, muttei edisty, kiirehditäänkö syntymää kuitenkin, koska vettä ei ole...?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti 4 ja puoli päivää, sain kohtutulehduksen jne. Käynnisteltiin, käynnisteltiin, mietittiin sektiota ja taas käynnisteltiin ja loppujen lopuksi mentiinkin sitten kiireellä sektioon

Vierailija
2/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan kaksi vuorokautta, reilun vuorokauden päästä, ruvettiin vasta synnytystä edistämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin seurannassa sairaalassa, supistuksia ei ollut nimeksikään. Synnytystä ei käynnistetty, olisi käynnistetty samoihin aikoihin kun supistukset alkoi (noin 33 t veden menosta). Sain kohtutulehduksen ja olin vauvan syntymän aikaan aivan kuitti ja lähes 39 asteen kuumeessa.

Vierailija
4/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min vesien menon jälkeen. Supistuksia oli tosin ollu jo pari tuntia

Vierailija
5/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 72 tunnin sisällä TÄYTYY syntyä. Just siksi, ettei tule noita tulehduksia ym.

Vierailija
6/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä meni 1,5 vrk kun syntyi, moneen otteeseen käynnisteltiin ennenkuin syntyi, seurauksena vauva teholla viikon..

Vierailija
7/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla alkoi jo heti samana päivänä nousta tulehdusarvot ja jouduin antibiottitiputukseen, mutta siitä ei juurikaan ollut hyötyä. Meilläkin lapsi joutui valvontaosastolle ja sairaalassa vietettiinkin sitten olan takaa aikaa melkein pari viikkoa. MUTTA seuraavassa synnytyksessä päädyttiin suoraan sektioon, lääkäri sanoi vaan, ettei toisteta edellistä kertaa...

2

Vierailija
8/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli synnytys alkoi vesien menolla, sitten alkoivat supistukset ja 5 tuntia niin vauva oli maailmassa.

Vierailija
9/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedet meni ti-ke yöllä, poika synty la aamuna. Viikkoja oli sen verran vähän, etteivät edistäny mitenkään. Seurailivat mun tulehdusarvoja, antibioottia tiputtivat jne.. Ja poika sai sitten 6 vrk antibioottia myös, kun joka tapauksessa oli keskolassa lähes kaks vikkoa. Syntyi siis rv 34+4.

Vierailija
10/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että jos supistukset alkaa, muttei edisty, kiirehditäänkö syntymää kuitenkin, koska vettä ei ole...?

Vierailija
11/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. vrk odoteltiin supistuksia, sitten oksitonitippa vauhdittamaan niitä. Ja lauantai iltana kun mulle nousi korkea kuume tehtiin leikkauspäätös. Ja antibioottitippaan jouduin minäkin.

Olen kuullut, että ainakin toisissa sairaaloissa on joku tuntiraja milloin pitää lapsen syntyä. Mulla touhua hidasti se, että kätilö arvioi kohdunsuun aukeamisen väärin ja luuli, että olikin pidemmällä kun olikaan.

Synnytys oli pysähtynyt jo ajat sitten,

Ja se tulehdus on se syy miksi sitä kiirehditään.

Vierailija
12/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän tuolla rykimisellä ymmärrät?

Vierailija
13/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odoteltiin sairaalassa vesien mentyä. sitten tuli kiire sektioon kun tulehdusarvot rupesi näyttämään tähtitieteellisiä lukuja.

Vierailija
14/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä n. vuorokauden päästä vauva syntyi. Mitään kiirettä ei tuntunut olevan, antibioottitippa laitettiin kun vesien menosta oli mennyt 24 h .

Vierailija
15/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä lapsivettä alkoi valua aamulla ja iltapäivällä tuli sitten isosti, kun olin sairaalaan tullut. Seuraavana aamuna alettiin käynnistellä. Sitä seuraavana aamuyönä synnytys käynnistyi, mutta pysähtyi 3 cm:iin aamupäivällä. Iltapäivällä tehtiin sektiopäätös ja illalla leikattiin 2,5 vrk vesien menosta.

Lopputulos tulehdus molemmilla. Itse en ollut kovinkaan kipeä vaikka tulehdusarvot oli pilvissä. Mutta vauva joutui 1 vrk iässä teholle. Toipui nopeasti sitten kuitenkin ja viikon päästä päästiin kotiin.

Lapsivettähän syntyy koko ajan lisää, joten sen loppuminen ei ole ongelma vaan tulehdusriski. Yleinen ohje on odottaa 1 vrk spontaania käynnistymistä ennen käynnistysyrityksiä. Itseä kiinnostaa, onko kukaan selvinnyt ilman tulehdusta (äidillä ja/tai vauvalla), jos vauva syntyy sanotaan vaikka yli 2 vrk vesien menosta.

Vierailija
16/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin parin tunnin sisällä näyttäytymässä, sanottiin että jos ei ala pahasti supistelemaan niin riittää että tuun joskus illalla sairaalaan. Menin yöks sairaalaan ja sanovat että käynnistellään aamulla, kun ei tullu supistuksia. Onneks olin sairaalassa muuten olis poika syntyny kotona, mulla ei tullu ainuttakaan niin kipeetä supistusta että mä olisin ymmärätny et ne oli oikeita supistuksia. Käyrä ei hievahtanu kertaakaan vaikka olin siinä n. tunnin joskus kolmen aikaan. Yhtäkkiä olin 10 cm auki ja hoitjilla tuli kiire saada mut synnytssaliin. Poika synty klo. 05 aamulla, eli 22 tuntia vedenmenon jälkeen.

Vedet oli jossain vaiheessa menny vihreeks ja oltiin osastolla viikon pojan hengitystieinfektion takia, sai olla vierihoidossa lukuunottamatta ekaa yötä.

Vierailija
17/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 2 vrk meni vesien menosta ja olin antibiootti tipassa ja mun tulehdusarvotkin vähän nousi, mutta minä tai vauva ei saatu synnytyksen jälkeen kumpikaan antibioottia eikä kummaltakaan vissiin edes tulehdus arvoja katsottu.

t:3

Vierailija
18/18 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo käynnistetty sunnytystä ennen vesien menoa. Mut ei edistynyt niin leikkasivat ettei tule tulehdusta eika tullut mistä olen tosi tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi