Kaveri ei edes onnitellut, kun kerroin saaneeni töitä
Mitäs mieltä tästä?Onko muilla tällaisia "kavereita", jotka ei pysty olemaan iloisia teidän puolesta? Saa kertoa kokemuksistaan!
Kommentit (65)
Mulle kaveri tokaisi "Good for you!" vittuuntuneella äänellä, kun kerroin menneeni kihloihin. Kateellinen pieni ihminen.
Ehkä kaverisi säälitteli sinua mielessään mutta ei halunnut kertoa ajatuksiaan ääneen. Nykyäänhän vain tyhmimmät menevät töihin elättämään laatuajan viettäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Tasapainoinen ihminen ei ole kateellinen. Tulee tuntea omat vahvuudet ja heikkoudet rehellisesti. Aito ystävä kannustaa ja iloitsee ja toisaalta tukee vaikeuksissa.
Näin minäkin ajattelen. Eikös sen ystävän pitäisi jakaa surujen lisäksi myös ne ilot, kuten työn saamisen. Ap
Sain ihanan parisuhteen ja uusia ystäviä ja kaverin käytös muuttui niin että
koitti väkisin olla mun seuras vaikka huomasin kateutta mun onnea kohtaan.
Kyllä on. Olin pitkään suunnitellut toiseen työhöön hakeutumista (silloista työtä ns.parempaan paikkaan). Asia oli ollut ”lepäämässä” jonkun vuoden perhepiirissöni tapahtuneiden traagisten tapahtumien vuoksi. Kun vihdoin sen sain haettua työtä ja onnistuin sen saamaankin, lopetti yksi parhaista ystävistäni yhteydenpidon kokonaan ihan keskityn syyn varjolla. Meillä ei siis ollut ollut mitään riitaa, hän ilmoitti, että olin käyttäytynyt eräässä tapahtumassa hieman ei niin mukavasti ja lopetti yhteydenpidon. Tämä tapahtui noin 4 kk työpaikan saamisen jälkeen. Tällä välillä ei kertaakaan puhunut mitään työstäni, vaikka muutin toiselle paikkakunnalle ja oli ns kaikkea uutta. Ollaan samalla alalla. Hänellä menee kaikin puolin erinomaisesti itsellä, on todella hyvin toimeentuleva, hyvä työ jne. En olisi ikinä voinut kuvitella, että joku voi olla noin kateellinen. Toki oma työni on hänenkin työtään ns vaativampaa, mutta kuitenkin. Ja vielä noin, että katkaisee kaikki välit.