En pysty heittämään vanhoja vaatteita pois, auttakaa!
Yritin äsken heittää vanhoja vaatteita pois, ajatuksena viedä ne UFF:n laatikkoon. Ei millään onnistunut. Minulla on jopa yli 10 vuotta vanhoja sesonkivaatteitakin kaapissa, mutta kaikkiin liittyy tunnervoa, käyttöarvoa, tai en vaan muuten vain millään malta heittää pois. On t-paitoja, joista ekana ajattelin karsia, mutta ei onnistunut. On toppeja, joista en yhtään onnistunut heittämään pois. On farkkuja, jotka eivät enää minulle mahdu - ajattelin, että vien mieluummin kirpparille kuin uffille.
ARGH auttakaa, olen selvästi pulassa!
Kommentit (34)
vaatteille tosiaan olisi tarvetta. :)
Vierailija:
Ehkä kun luopuu entisistä vaatteista, on sitten helpompi ajatella luopuvansa tästä nykyisestä ruokavaliostaan ja suunnata kohti uusia elintapoja ja liikuntaa?Kyllä meistä on siihen !
on siis ihan uusia vaatteita! :D
Oon vaan ostanut ja ostanut ja ajatellut, että joskus näihin vielä mahdun. Mutta jos heittäis niitä vanhoja pois, joista on jo laihtunut? ;)
Ja eipä ainakaan mahdu lihomaan enempää, kun ei olisi noita jättimäisiä, joita on niiiin kiva pitää kotona ollessa...
29
aloitinkin samantien.. (33) heitin 3 t-paitaa pois, kun setvin pyykkejä.
banaaninkuoret yms... iltapalan jäännökset perään, että en ala heti hakea niitä takaisin.
Vierailija:
Kuvittele se jonkun toisen samantyylisen ihmisen, esim. ystäväsi päälle. Avaa kummasti silmiä.T. 17
Mä sain tuon raivauksen tehtyä n. puoli vuotta sitten. Siinä vaiheessa kaapit pursuivat vaatteita, osa vaatteista jopa kuutos luokalta eli ala-asteelta!!!! (olin silloin jo saman pituinen kuin nyt ja käytin isoja paitoja jotka mahtuvat nyt lihonneenakin päälle) Oli kyllä tosi vaikea alkaa käymään niitä läpi, mutta nyt on OIKEASTI helpottunut olo kun on päässyt niistä iki vanhoista vaatteista eroon! Ja nyt on tilaa kaapeissa =)
Itse valikoin niitä pois heitettäviä vaatteita sillä ajatuksella, että mitä en ole esim. kahteen vuoteen pitänyt ollenkaan, saa lähteä (vuosi tuntui niin lyhyeltä ajalta =)). Ja kaikki ne kaameat vanhat pieneksi jääneet vaatteet sai lähteä! Siinä vaiheessa kun se ihme tapahtuu, että laihdun, ostan varmasti muodikkaampia vaatteita itselleni!
Minäkin muuten säästin yhden paidan muistoksi...=)
ja mä tulen sun kaapit siivoomaan, ja heitän sun kaavut ja ryysyt pellolle. Poltan niihin silitysraudalla reikiä, ettet voi kaivaa niitä takaisin roskiksesta. Tai minä tiedän: tee niistä variksenpelätin!!
Antakaa mulle ajatus tai kaksi, joiden avulla onnistun luopumaan vanhasta roinasta!
Ajattelen sitten niitä afrikkalaisia miten ne iloisna pitää niitä vaatteita.
mua ainakin " puhdistaa" kaappien tyhjennys silloin tällöin
että vanha roina syö energiaa, että en uskalla päästää irti menneestä, jos roikun roinassa kiinni. Heitän nykyään reilusti roinaa ja vanhoja vaatteita pois. Kun tämän tekee, on todella helpottunut olo. Jos mistään ei luovu, ei saa mitään tilallekaan.
- Jos olet käsityöihmisiä, leikkaa jokaisesta vaatteesta tilkku ja väsää niistä vaikka tilkkupeitto. Ota ensin koko kasasta valokuva, niin muistat myöhemmin, mikä oli mikäkin vaate.
- Laita vaatteet laatikkoon ja laatikko kellariin, jos sinne vain mahtuu. Anna olla 1-3 vuotta. Sen ajan jälkeen et enää muista, mitä laatikossa tarkkaan ottaen on, ja laatikko on helpompi heittää pois. Ja välillä käy niin, että kun vaatteet ovat olleet sinusta " eriytymässä" kauemmin olematta aina näkyvillä, hiipuu niiden tunnearvokin.
- Pakkaa vaatteet isoon jätesäkkiin ja vie se HETI UFF-laatikolle. Hoe mielessäsi " kerran se vaan kirpasee" , sulje silmäsi ja survo pussi laatikkoon.
Tsemppiä! :)
t. toinen hamsteri
ei kannata ottaa liian vakavasti, mulle ne ovat siivousoppeja = innostavat roinan raivaukseen.
Tavaraa on todella liikaa: vaatetta, astioita..... mitä vaan.
Että vähemmälläkin pärjää on on onnellisempi.
Että en ostaisi roinaa lisää, jos en oikeasti tarvitse.
Että en ostaisi vaatetta, joka on ok. Ostan vain vaatteita joita rakastan, vaikkakin vähemmän ja kalliimpia.
Ehkä kun luopuu entisistä vaatteista, on sitten helpompi ajatella luopuvansa tästä nykyisestä ruokavaliostaan ja suunnata kohti uusia elintapoja ja liikuntaa?
Kyllä meistä on siihen !