A-Talk. Jestas taas, mikä hörhö tuo oranssitukkainen pyöräilijä.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simon puhuu asiaa.
Siimon puhuu minkä kerkiää.
Eduskuntaan ei pääse sinismurffien riveistä.
Joten pakko tunkea pärstä julkisuuteen paniikissa aina kuin mahdollista.
Hyvä kun ihmiset keskittyy olennaiseen
Ihmetyttää taksilla ajamisen hyveellisyys, siinähän tulee 4 matkaa, kun omalla autolla tulisi 2 matkaa (esimerkkinä asiakas lähtee kotoaan ja palaa kotiin). Taksi lähtee tolpalta, ajaa asiakkaan luo, vie määränpäähän, palaa tolpalle jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää taksilla ajamisen hyveellisyys, siinähän tulee 4 matkaa, kun omalla autolla tulisi 2 matkaa (esimerkkinä asiakas lähtee kotoaan ja palaa kotiin). Taksi lähtee tolpalta, ajaa asiakkaan luo, vie määränpäähän, palaa tolpalle jne.
No tolppahan voi olla lähellä kotia.
Ongelma onkin että niitä takseja tyhjäkäytetään tunnista toiseen siellä tolpalla.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä tuolla kampuksella robotit menee"
Tervetuloa naisparka tänne landelle visioimaan, täällä ei ole robotteja kuin navetassa.
Eli teillähän on asiat paljon huonommin kuin kukaan uskalsi kuvitellakaan - jos nimittäin robotisaatio pelottaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesassa on helppo olla ilman autoa.
Suomessa on useita kaupunkeja joissa pärjää ilman saastuttavaa yksityisautoa.
Laiskat vaan ei jaksa.
Muistakaa se talvisodan henki?
Kyllä, mutta vain siinä tapauksessa, että elämäsi pyörii siinä pienessä kaupunkikuplassa. Sitten nämä autottomat hyppää lentsikkaan ja lentää pari kertaa vuodessa etelän lämpöön kusemalla hiilijalanjälkensä huolella.
Olen itse pyöräilyn kannattaja ja pyöräilen paljon (vuodessa yli 3000 kilometriä), ulkomailla en ole käynyt 15 vuoteen, enkä lennellyt muutenkaan, joten selkänojaa on kyllä sanoa päästöistä mitä vaan, minun hiilijalanjälkeni kestää vertailun mitenpäin tahansa.
Kuitenkin karu tosi asia on se, että jos vähänkään säännöllisemmin liikut oman kaupunkikuplasi ulkopuolella, niin erittäin vaikeaksi menee, ilman yksityisautoa. Minun tapauksessa mahdottomaksi, koska liikun paljon myös öiseen aikaan.
Tuo ei vieläkään selitä miksi todella monet ajavat sen alle 6km työmatkan (mihin ei tarvitse tavaroita) yksityisautolla, satoi tai paistoi, kesät talvet.
Kauppaan tietysti erikseen sitten vielä autolla.
Eikö tuollaista täysin turhaa ajoa olisi syytä suitsia?
Totta kai voi ja on hyväkin suitsia, mutta minä kommentoinkin tuohon lainaamaani (sinun?) väittämään, että Suomessa muka pärjäisi monessa kaupungissa ilman yksityisautoa. Varnasti pärjäisi, jos ei koskaan liiku kaupungin ulkopuolella, eikä varsinkaan klo 18 jälkeen. Itse kuljen 15 kilometrin (per sivu) työmatkani lähes 90 prosenttisesti polkupyörällä, vain sydäntalven haastavimmat kelit kuljen autolla, enkä siis lentele ulkomailla, joten sitä selkänojaa riittää kyllä keskustella näistä asioista.
Ei kukaan ole väittänyt että pitäisi OLLA ilman autoa.
Vaan että tuleeko sitä KÄYTTÄÄ JOKAISEEN MATKAAN.Ihan sama vaikka ok-talon olisi paalattu täyteen autoja.
Tiellä ne ruuhkauttaa ja saastuttaa.
Juuri näin.
"Suomen suurissa kaupungeissa pärjää ilman autoa" viittaa sen yksityisauton käyttämiseen.
Ei se pysäköinti niitä päästöjä aiheuta, joista piti kai ohjelmassa puhua.
Pysäköidyt autot vievät tilaa rakentamiselta jolloin välimatkat jälleen pitenevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskat vaan ei jaksa.
Kyllä, mutta vain siinä tapauksessa, että elämäsi pyörii siinä pienessä kaupunkikuplassa. Sitten nämä autottomat hyppää lentsikkaan ja lentää pari kertaa vuodessa etelän lämpöön kusemalla hiilijalanjälkensä huolella.
Olen itse pyöräilyn kannattaja ja pyöräilen paljon (vuodessa yli 3000 kilometriä), ulkomailla en ole käynyt 15 vuoteen, enkä lennellyt muutenkaan, joten selkänojaa on kyllä sanoa päästöistä mitä vaan, minun hiilijalanjälkeni kestää vertailun mitenpäin tahansa.
Kuitenkin karu tosi asia on se, että jos vähänkään säännöllisemmin liikut oman kaupunkikuplasi ulkopuolella, niin erittäin vaikeaksi menee, ilman yksityisautoa. Minun tapauksessa mahdottomaksi, koska liikun paljon myös öiseen aikaan.
Tuo ei vieläkään selitä miksi todella monet ajavat sen alle 6km työmatkan (mihin ei tarvitse tavaroita) yksityisautolla, satoi tai paistoi, kesät talvet.
Se ei kuulu sinulle pätkäkään millaisiin matkoihin ihmiset autoaan käyttävät. Määräily tekee sinusta vastenmielisen fasistin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee toki laskea mukaan myös auton valmistuksen ja käytöstä poistamisesta aiheutuneet päästöt ja kokonaisuudessaan elinkaariajattelu. Taksille tulee luultavasti kuitenkin paljon enemmän kilsoja, vs. oma auto, jolla ajettaisiin ilmeisesti tän esimerkkiperheen tilanteessa vain hätätilassa, eli harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskat vaan ei jaksa.
Se ei kuulu sinulle pätkäkään millaisiin matkoihin ihmiset autoaan käyttävät. Määräily tekee sinusta vastenmielisen fasistin.
Ympäristö ei kestä kakkarinkejäsi.
Lopeta nyt hyvän sään aikana vaan.
Sitruuna112 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee toki laskea mukaan myös auton valmistuksen ja käytöstä poistamisesta aiheutuneet päästöt ja kokonaisuudessaan elinkaariajattelu. Taksille tulee luultavasti kuitenkin paljon enemmän kilsoja, vs. oma auto, jolla ajettaisiin ilmeisesti tän esimerkkiperheen tilanteessa vain hätätilassa, eli harvoin.
Taksi on isompi ja painavampi auto, yleensä vielä diesel.
Saastuttaa enemmän kuin pieni henkilöauto samassa ajossa.
Juuri näin.
"Suomen suurissa kaupungeissa pärjää ilman autoa" viittaa sen yksityisauton käyttämiseen.
Ei se pysäköinti niitä päästöjä aiheuta, joista piti kai ohjelmassa puhua.