Hoplop Roihupellossa tänään
Olin tänään lasten kanssa hoplopissa ja istuin istuskelualueella, siellä kaksi musliminaista rukoili. Hoplopin työntekijä tuli kädet puuskassa seisomaan rukoilevien naisten eteen ja odotti siinä. Naiset vaan jatkoivat mantrojen toistamista jne. Kun toinen nainen avasi silmänsä se hoplopin työntekijä sanoi tosi tiukasti "Täällä ei saa harjoittaa minkäänlaista uskontoa. Tämä on uskonto-ja poliittisvapaa alue. Täällä EI saa rukoilla lasten eikä aikuistenkaan nähden.
jos teidän pitää harjoittaa uskontoanne niin teidän täytyy varata erikseen synttärihuone."
Kommentit (24)
Rukoilla voi kaikki omassa rauhassaan, miksi ihmeessä se pitää tehdä julkisella paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai hoplopissa nyt niin paljon rukoilla että siitä ihan ongelmaksi asti olisi?? Minä vietin päiväni SuperParkissa, ei näkynyt rukoilijoita.
Jos nyt satunnaisesti sinne joku tulee, jolle rukoilu kuuluu elämään, niin eikai se ole muilta pois. Minun puolestani saa sohvalla jokainen rukoilla, meditoida tai ajatella omiaan ihan vapaasti.
Ehkä pian julkisilla paikoilla kiertelee uskonnottomuusvalvojia. Sitten pitää olla tarkkana, ettei vahingossakaan laita käsiään ristiin - siitä voi joutua hankaluuksiin.
No ei haittaisi mua, mutta kerran kun yhdessä puistossa mulle yritettiin väkisin evankelioida niin suutuin.
Koska ateistit ei osaa arabiaa ja näillä suomenkielisillä palstoilla pyörii kourallinen muslimeja joten herja menee ohi. Daa.