Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoplop Roihupellossa tänään

Vierailija
18.10.2018 |

Olin tänään lasten kanssa hoplopissa ja istuin istuskelualueella, siellä kaksi musliminaista rukoili. Hoplopin työntekijä tuli kädet puuskassa seisomaan rukoilevien naisten eteen ja odotti siinä. Naiset vaan jatkoivat mantrojen toistamista jne. Kun toinen nainen avasi silmänsä se hoplopin työntekijä sanoi tosi tiukasti "Täällä ei saa harjoittaa minkäänlaista uskontoa. Tämä on uskonto-ja poliittisvapaa alue. Täällä EI saa rukoilla lasten eikä aikuistenkaan nähden.
jos teidän pitää harjoittaa uskontoanne niin teidän täytyy varata erikseen synttärihuone."

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni oikein sanottu. Miten naiset reagoivat?

Vierailija
2/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen sanoi "anteeksi" ja ne keräsivät kimpunsa ja kampsunsa ja lähtivät pois siitä alueelta.

En tiedä poistuivatko koko hoplopista, en seurannut sen enempää.

Jäin vaan ihmettelemään, kun esim meillä töissä ei kielletty naisia rukoilemasta pukuhuoneessa. Ja se on musta todella kiusallista joutua keskelle rukousmessua jokaikinen ruokatunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä noita on niin paljon, että tuosta toiminnasta joudutaan huomauttamaan tämän tästä (kuten myös mm. omista eväistä) joten naiset olivat melko todennäköisesti tietoisia mutta eivät yksinkertaisesti välitä noudattaa yhteisiä sääntöjä.

Vierailija
4/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä noita on niin paljon, että tuosta toiminnasta joudutaan huomauttamaan tämän tästä (kuten myös mm. omista eväistä) joten naiset olivat melko todennäköisesti tietoisia mutta eivät yksinkertaisesti välitä noudattaa yhteisiä sääntöjä.

Näin myös kaksi eri tapausta joille huomautettiin juurikin eväistä! :D En tiennyt että se on noin yleistä??

Sehän mainitaan ihan selvästi säännöissä että omat eväät on kielletty...

Vierailija
5/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu! Näin sen pitää ollakin. Kaikkien asiakkaiden on toimittava sääntöjen mukaan. Sopeudu, tai poistu!

Vierailija
6/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu! Näin sen pitää ollakin. Kaikkien asiakkaiden on toimittava sääntöjen mukaan. Sopeudu, tai poistu!

Samaa mieltä.

Vierailija
7/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Musliminaiset ei rukoile tilassa missä on miehiä koska rukousasennossa takapuoli korostuu eli ei ole soveliasta.

Vierailija
8/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Musliminaiset ei rukoile tilassa missä on miehiä koska rukousasennossa takapuoli korostuu eli ei ole soveliasta.

Senkin takia on provo että Suomessa on uskonvapauslaki eikä hoplop voi täten kieltää rukoilua keltään. Ei siltä äidiltä joka pelkää katon rajassa roikkuvan taaperonsa puolesta ja ristii kätensä eikä keltään muultakaan.

Vierailija
9/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole provo :D kuvako olisi pitänyt ottaa?

Vierailija
10/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, sitten menikin nämä Hoplopit boikottiin! Vien lapseni muualle ja niin tekevät myös kymmenet ystäväni, sekä pari päiväkotia joissa minulla on vaikutusvaltaisia tuttuja!

Vierailija
11/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, sitten menikin nämä Hoplopit boikottiin! Vien lapseni muualle ja niin tekevät myös kymmenet ystäväni, sekä pari päiväkotia joissa minulla on vaikutusvaltaisia tuttuja!

Siis onks tää nyt provokommentti? :D Miksi kenenkään pitäisi rukoilla missään julkisella paikalla?! MIKSI

Vierailija
12/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koska av:lla luki niin" riittää perusteeksi ;)

Vierailija
13/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hoplopissa nyt niin paljon rukoilla että siitä ihan ongelmaksi asti olisi?? Minä vietin päiväni SuperParkissa, ei näkynyt rukoilijoita.

Jos nyt satunnaisesti sinne joku tulee, jolle rukoilu kuuluu elämään, niin eikai se ole muilta pois. Minun puolestani saa sohvalla jokainen rukoilla, meditoida tai ajatella omiaan ihan vapaasti.

Vierailija
14/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Itse näin äskettäin naisen matonrievun päällä rukoilemassa Kalasataman terkkarin labran vieressä. Penskaltakin otti kengät pois, vaikka se oli niin pieni, ettei rukoillut todellakaan. Sit kengät jalkaan, matto sekä penska rattaisiin.

Vierailija
15/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai hoplopissa nyt niin paljon rukoilla että siitä ihan ongelmaksi asti olisi?? Minä vietin päiväni SuperParkissa, ei näkynyt rukoilijoita.

Jos nyt satunnaisesti sinne joku tulee, jolle rukoilu kuuluu elämään, niin eikai se ole muilta pois. Minun puolestani saa sohvalla jokainen rukoilla, meditoida tai ajatella omiaan ihan vapaasti.

Nykyään siellä kiertelee joku työntekijä joka vartioi että ihmisillä ei ole siellä just omia eväitä, eikä sääntöjä rikota. En ole ennen sellaista nähnyt, onkohan joku uusi juttu?

Varmasti sääntörikkomuksia tapahtuu enemmän kun on tollaiseen jouduttu turvautumaan.

Vierailija
16/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen sanoi "anteeksi" ja ne keräsivät kimpunsa ja kampsunsa ja lähtivät pois siitä alueelta.

En tiedä poistuivatko koko hoplopista, en seurannut sen enempää.

Jäin vaan ihmettelemään, kun esim meillä töissä ei kielletty naisia rukoilemasta pukuhuoneessa. Ja se on musta todella kiusallista joutua keskelle rukousmessua jokaikinen ruokatunti.

Meillä on otettu tavaksi veisata pari virttä ruokatunnilla. Pomo on saanut siitä valituksia, mutta kunei voi kietää vain yhden uskonnon harjoittamista.

Vierailija
17/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät muslimit kuule taruhenkilö herjoja kuten kristilliset eräiltä tahoilta?

Vierailija
18/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Itse näin äskettäin naisen matonrievun päällä rukoilemassa Kalasataman terkkarin labran vieressä. Penskaltakin otti kengät pois, vaikka se oli niin pieni, ettei rukoillut todellakaan. Sit kengät jalkaan, matto sekä penska rattaisiin.

Ketä kiinnostaa toisten tekemiset noin paljon? Tuutko tänne raportoimaan jos näet puiston penkillä mummon kädet ristissä? Anna ihmisten olla rauhassa tollaselta kyyläämiseltä.

Vierailija
19/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään siellä kiertelee joku työntekijä joka vartioi että ihmisillä ei ole siellä just omia eväitä, eikä sääntöjä rikota. En ole ennen sellaista nähnyt, onkohan joku uusi juttu?

Varmasti sääntörikkomuksia tapahtuu enemmän kun on tollaiseen jouduttu turvautumaan.

Kappas vaan, en tiennytkään että siellä on omat eväät kiellettyjä, juuri viime viikolla oltiin.

Vierailija
20/24 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät muslimit kuule taruhenkilö herjoja kuten kristilliset eräiltä tahoilta?

Miksköhän?