Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä automerkkiä suosittelet? Moottoritie ajoa 30 000 km vuodessa.

Vierailija
18.10.2018 |

Mahdollisimman "vähäruokainen", mieluiten maasturi (ei tarvitse olla neliveto), farmari myös huomioidaan. Autom/ manuaali, kumpikin käy. Ei Mersu, audi, Bemari.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skodaa ja Volkkaria, jos on hieman enemmän budjetoida autoon ja ennen kaikkea sen ylläpitoon, niin volvoa.

Voin vahvistaa tämän Volvo näkemyksen. Mielellään vielä muutama vuosi sitten valmistettu 5-sylinterisellä moottorilla varustettu joita saa jo kohtuu hinnalla. Kulutus noin 5,4 l/100km (Ajotietokone voi väittää alle 5 l/100 km mutta se ei pidä paikkansa), tuolla kulutuksella kulkee motarinopeutta V70 ja XC60 mallit. On erinomaiset penkit pitkään ajoon, erinomaiset ajo ominaisuudet eli menee kuin juna, polttoainetoiminen lisälämmitin (lähes kaikki 5-sylinteriset jos ei Etelä-Euroopan tunteja varustettu tällä) takaa aina lämpimyyden ja moottorin oikean lämpötilan, jolloin yhdistetty kulutus optimoitu. Jos ottaa automatiikan menusta pois, menettää paljon mukavuudesta ja keskikulutus (tankkauksista mitattu) lähtee nousemaan kun optimoitu moottorilämpötila on liian pieni, sanon tämän kokemuksesta.

Rengastuksena kannattaa suosia vakiota, ei mitään ylen matalaprofiilista.

Olen ajanut 12 v aikana noin 600 tkm ja moottori, automaattivaihteisto on minulla ollut kestävää mallia. Vuosimallit 2008-2010 juopompia (2.4D), 2011 D3 ja D4 jo pihimpiä ja viimeiset 5-sylinteriset (eli joko D3, D4 tai D5) parhaimpia, harmi että niitä ei enää saa uusiin Volvoihin, viimeisimmät vm. 2016. No saahan noita uusia vastaavia 4-sylinterisiä mutta eivät vastaa.....

Ehdottomasti kannattaa tarkistaa että automaattivaihteiston öljynvaihto on tehty huuhtelemalla noin 80.000 km välein. Raskasauto kuluttaa toki jarruja Toyotaa enemmän (joutuu vaihtamaan palat n. 100 tkm kohdalla ja levyt ja palat sitten 200 tkm kohdalla) mutta Brembon jarrulevyt ja palat ostaa 220 euroon ja osaava vaihtaa iltapuhteena.

Ja vääntö 400 nm jo alhaisilla kierroksilla (1450 1/min) takaa ettei moottoritien rampissa jäädä ihmettelemään, suorastaan hyökkää jonoon mukaan kun vain pyytää voimaa...

Volvon automaatti-ilmastointi, sisäilman laatujärjestelmä, kohtuulliset sisätilat, tosi hiljaisia verrattuna esim. Superbin takapään rengasääniin kesä- tai nastarenkailla, valinta on selvä jos motaria joudut liikkumaan. Itse olen ajanut vain nastarenkailla koska voin joutua liikkumaan haastavissa olosuhteissa eri puolella Suomea, ja Volvo kulkee niillä hienosti ja hiljaisesti.

Tuli tässä Volvoa kehuttua, mutta olen niin tyytyväinen kolmen Volvon kokemuksella, että uskallan suositella ja perhepiirissämme on myös kaksi muuta pienempää Volvoa, ja jos pienempi Volvo kiinnostaa, on meillä esim V40 xc:stä myös hyvät kokemukset, suosittelen myös siihen esim D3 moottoria.

Vierailija
22/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa purkki riittää suomen moottoriteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buick Skylark.

Vierailija
24/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi Q7, niinku mulla.

Vierailija
25/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman pieni ja halpa dieselkone tai vaihtoehtoisesti seinästä ladattava hybridi, riippuu kertamatkan pituudesta. Riittää että kulkee 120 km/h.

Vierailija
26/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa diesel tai täyssähkö jossa range riittää. Hybridit ovat omiaan kaupunkiajossa. maatieajossa hyödyt olemattomat.

Vierailija
27/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajat noin paljon, niin tietenkin sähköauto, kona tai niro esim tai tesla

Täysbensa-auto toimii myös ukkosella ja sähkökatkon aikaan. MOT

Aivan kuten sähköautokin, luonnollisesti.

Mutta mitenkä käy, kun ajan sähköautolla töihin ja vaimo haluaa imuroida ja irrottaa töpselin seinästä?

Saat saapua siistiin kotiin työpäiväsi päätteeksi. Kunhan se vaimo ei ota sitä imurin töpseliä irti...

Vierailija
28/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skodaa ja Volkkaria, jos on hieman enemmän budjetoida autoon ja ennen kaikkea sen ylläpitoon, niin volvoa.

Voin vahvistaa tämän Volvo näkemyksen. Mielellään vielä muutama vuosi sitten valmistettu 5-sylinterisellä moottorilla varustettu joita saa jo kohtuu hinnalla. Kulutus noin 5,4 l/100km (Ajotietokone voi väittää alle 5 l/100 km mutta se ei pidä paikkansa), tuolla kulutuksella kulkee motarinopeutta V70 ja XC60 mallit. On erinomaiset penkit pitkään ajoon, erinomaiset ajo ominaisuudet eli menee kuin juna, polttoainetoiminen lisälämmitin (lähes kaikki 5-sylinteriset jos ei Etelä-Euroopan tunteja varustettu tällä) takaa aina lämpimyyden ja moottorin oikean lämpötilan, jolloin yhdistetty kulutus optimoitu. Jos ottaa automatiikan menusta pois, menettää paljon mukavuudesta ja keskikulutus (tankkauksista mitattu) lähtee nousemaan kun optimoitu moottorilämpötila on liian pieni, sanon tämän kokemuksesta.

Olen ajanut 12 v aikana noin 600 tkm ja moottori, automaattivaihteisto on minulla ollut kestävää mallia. Vuosimallit 2008-2010 juopompia (2.4D), 2011 D3 ja D4 jo pihimpiä ja viimeiset 5-sylinteriset (eli joko D3, D4 tai D5) parhaimpia, harmi että niitä ei enää saa uusiin Volvoihin, viimeisimmät vm. 2016. No saahan noita uusia vastaavia 4-sylinterisiä mutta eivät vastaa.....

Ehdottomasti kannattaa tarkistaa että automaattivaihteiston öljynvaihto on tehty huuhtelemalla noin 80.000 km välein. Raskasauto kuluttaa toki jarruja Toyotaa enemmän (joutuu vaihtamaan palat n. 100 tkm kohdalla ja levyt ja palat sitten 200 tkm kohdalla) mutta Brembon jarrulevyt ja palat ostaa 220 euroon ja osaava vaihtaa iltapuhteena.

Ja vääntö 400 nm jo alhaisilla kierroksilla (1450 1/min) takaa ettei moottoritien rampissa jäädä ihmettelemään, suorastaan hyökkää jonoon mukaan kun vain pyytää voimaa...

Volvon automaatti-ilmastointi, sisäilman laatujärjestelmä, kohtuulliset sisätilat, tosi hiljaisia verrattuna esim. Superbin takapään rengasääniin kesä- tai nastarenkailla, valinta on selvä jos motaria joudut liikkumaan. Itse olen ajanut vain nastarenkailla koska voin joutua liikkumaan haastavissa olosuhteissa eri puolella Suomea, ja Volvo kulkee niillä hienosti ja hiljaisesti.

Tuli tässä Volvoa kehuttua, mutta olen niin tyytyväinen kolmen Volvon kokemuksella, että uskallan suositella ja perhepiirissämme on myös kaksi muuta pienempää Volvoa, ja jos pienempi Volvo kiinnostaa, on meillä esim V40 xc:stä myös hyvät kokemukset, suosittelen myös siihen esim D3 moottoria.

Jep. Mulla Volvo V70 D4 awd vm. -15. Kyllä lähtee. Kaupunkiin hieman kankea, motarilla menee kuin juna, 6,3l/100km.

Jos hieman pienempi auto kiinnostaa, ei V40 ole huono. Kyllä silläkin motarilla menee, D2:ssa on kuitenkin pieneen autoon 1,6l moottori ja kulutus 4,2l.

Meiltä löytyy nämä molemmat.

Vierailija
29/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MB cla kulkee moottoritiellä melkein itsestään. Maasturit ja Volvot kulkee maaseudulla hyvin.

Vierailija
30/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman "vähäruokainen", mieluiten maasturi (ei tarvitse olla neliveto), farmari myös huomioidaan. Autom/ manuaali, kumpikin käy. Ei Mersu, audi, Bemari.

Siis joko maasturi tai vähäruokainen. Molempia et saa samassa paketissa.

Vierailija
31/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motarille nyt nelikko aivan turha menoerä ja citymaasturin korkeus kuluttaa liikaa noilla nopeuksilla.Varmaan premiumin ylläpito kallista omasta pussista ja jokin Mazda ok kun Avensiskin loppuu.

Neliveto on poikaa kun on liukasta ja vaihdetaan kaistaa lumivallien yli,

Ja Suomen holhousrajoituksilla ajoneuvon korkeus ei kulutusta lisää juuri ollenkaan.

Vierailija
32/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mazda 6 tai Mazda CX-5 Skyactiv tekniikalla. Todellista taloudellisuutta ja pienemmillä päästöillä ilman mitään huijauksia. Molemmat vaihteistot(manuaali ja automaatti) ovat 6 nopeuksisia.

Vierailija
33/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ainakaan sähköautoa.ei edes ehdi vuodessa ajaa 30tkm kun tarvi roikkua latailemassa sitä jatkuvasti.

Vierailija
34/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta vikatilastot esim Trafi ym testejä, niin äkkiä huomaat, että varmatoimisin automerkki on Toyota. Vuodesta toiseen.

Mitä sillä on väliä jos sillä on ihan helvettiä ajaa

Vierailija
35/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kestä hermot sitä meteliä mikä on Volvossa sisällä. Just ajoin uutta ja hirveä melu

Vierailija
36/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa auton pelkästään työmatka-ajoon tai työajoon niin ehdottomasti täyssähkö, muutaman kilometrin suuntaansa ajoon lataushybridikin käy. Kaikkien ruuhkaisimmat, meluisimmat ja saasteisimmat tieosuudet ovat juuri niitä, joita hinkataan edestakaisin työ- (ja harrastus-)matkoilla. Jos työmatka on pitkä eli n. 100 km suuntaansa niin Tesla, lyhyemmillä käy lyhyemmänkin toimintamatkan auto. Tuollaisella tosipitkällä työmatkalla täyssähkön polttoaineen edullisuuskin pääsee oikeuksiinsa ja vielä jos hankkii aurinkopaneelit varaavalla järjestelmällä niin ilmaiset polttoaineet. 

Vierailija
37/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Corolla on ollut Suomen halutuin auto jo vaikka kuinka kauan. Kyllä kansa tietää!

Vierailija
38/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexus LS 500h Executive AWD. On pieniruokainen ja vakaa ajaa. Kannattaa tutustua.

Vierailija
39/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokaus... ei mene jakeluun, ei. Juna, jos kerran kuljet noin pitkää matkaa. Minkä häviät siinä, että kuljet kotoa asemalle ja asemalta työpaikalle, voitat siinä, että voit tehdä junassa töitä - ja vieläpä rauhassa. Kukaan ei koputtele ovea eikä vaadi palaveriin.

Sitten on tietenkin toinen juttu, jos on jokin kaupparatsu, jonka pitää päästä julkisista riippumattomasti kaiken maailman pikkupaikkoihin. Silloin olisi aika kysyä, onko kyseinen työ ja toimi kaiken sen resuamisen arvoista... Tehdään paljon töitä, että voi maksaa kalliin auton. Olisiko sentään jokin vaihtoehto tarjolla?

Vierailija
40/88 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Honda vaihtoehto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi