Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pukeudun teatteriin?

Vierailija
18.10.2018 |

Olen viimeksi käynyt teatterissa vuosia sitten ja kyseinen teatteri oli melko pieni harrastelijateatteri. Huomenna olen menossa isoon kaupunginteatteriin iltanäytökseen. Millainen on pukukoodi yleensä tälläiseen tapahtumaan? Arkivaatteet (minulla jokin siisti paita ja farkut) vaiko parempaa? Kauluspaita ja suorat housut?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran elämässäni oopperassa.  Oli kyllä arki-ilta, mutta yllätyin, miten arkisesti ihmiset pukeutuivat. Kun ei ollut kokemusta, niin me työkaverini kanssa laitoimme vähän parempaa päälle, emmekä ihan työvaatteissa lähteneet. Ei nyt siis mitään iltapukuja, niitä kun emme omistaneetkaan :)

Itse jos menisin, laittaisin kai edelleenkin vähän parempaa kuin ihan työvaatteet. Mutta ehkä saat asiantuntevampia neuvoja.

Vierailija
2/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zortsit ja Metallican teepaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat siistit vaatteet. Aina tyylikäs.

Vierailija
4/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teatteriin voi mennä aivan tavallisissa arkivaatteisssa. En pistäisi lenkkeilyasua, mutta farkut ja siisti paita ovat aivan ok.

Joku juhlanäytös tai ensi-ilta vaativat hiukan juhlavamman asun, mutta teatterin tavanomainen näytös on aivan arkinen kulttuurielämys.

T. stadilainen teatteriharrastaja

Vierailija
5/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rennosti ihmiset teatteriin pukeutuu.

Vierailija
6/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on helppoa. Puku päällä on aina sopivasti pukeutunut. Ei ehkä juhlapukua mutta arkipuku käy paikkaan kuin paikkaan.

Vaihtoehtoisesti suorat housut, irtotakki, sopiva neule takin alle ja burgundit broguet. Kravatti vapaaehtoinen, taskunenäliina pakollinen.

Vierailija
7/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn monta kertaa vuodessa teatterissa ja pukeutumistyylejä näkee ihan laidasta laitaan. Itse tykkään iltanäytöksiin ja isompiin teattereihin laittaa vähän siistimmät vaatteet. Oikeastaan ihan omaksi iloksi laittaudun, kun muuten niin arkista tyyliä viikolla.

Vierailija
8/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miteemkään. Viimeksi kävin katsomassa hirviniemeä jaa se olio kun olisi astunuy uuteeen maailmaan. Rakastan teaatteria. Kom teatteri oli kanssa sellainen. Juho milonoff on minuun yksi lemppareita näyttelijöitä.

Vierailija
9/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se harvinainen, juhlava tapaus. Ensin käydään drinkeillä, teatterin jälkeen mennään illalliselle eli voi ja saa pukeutua. Miten muuten arjen ja juhlan ero tulee esiin. Juhlava pukeutuminen tekee siitä erityistä.

Vierailija
10/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Laitan päälle jotakin hieman arkista parempaa :) Kyseessä on siis sellainen tilaisuus, että käymme ravintolassa syömässä ennen teatteria, niin voi hieman panostaakin.

t. AP

Vierailija
11/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En miteemkään. Viimeksi kävin katsomassa hirviniemeä jaa se olio kun olisi astunuy uuteeen maailmaan. Rakastan teaatteria. Kom teatteri oli kanssa sellainen. Juho milonoff on minuun yksi lemppareita näyttelijöitä.

Koeen tuon pukeuutumisenkin niin että jos nytt pukeutuuisin jonkiin etikettien mukaiisesti niin se "tappaiisi" minuussa paljoon oliisin kriittiinen ja ennakkoluulooinen enkää vastaaanottavainen. Minuusta vastaaanottavuys ja enbakkoluulottomuus on suuurin rikkautta.

Vierailija
12/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeen tuon pukeuutumisenkin niin että jos nytt pukeutuuisin jonkiin etikettien mukaiisesti niin se "tappaiisi" minuussa paljoon oliisin kriittiinen ja ennakkoluulooinen enkää vastaaanottavainen. Minuusta vastaaanottavuys ja enbakkoluulottomuus on suuurin rikkautta.

Yleensäähään se varsiinainen käsitys maaiilmasta tuleee siiinä vaiheessa kun kokemusperäiinen tieto ja tieetoisuusmuutoin niissä piirteissä mikä yhdiistää niin tällöin käsityksen tasolla vasta tapahtuu.

Vierailija
13/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen stadilainen teatteriharrastaja komppaa ylempänä kommentoinutta toveriaan. Perus siistit arkivaatteet passaa hyvin, mutta tietty sopii laittaa ykköset ylle jos haluaa. 

Vierailija
14/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voi kyllä kunnioittaa tilaisuutta pukeutumalla vähän siistimmin, kuten esim. ristiäisiin. Ei siis parhaita päälle mutta jotain siistimpää kuin farkut. Nykyään kyllä moni pukeutuu todella arkisestikin esim. oopperaan ja teatteriin, mutta itse en menisi esim. kaupunginteatteriin farkuissa tai lenkkareissa - tuntuisi suorastaan hölmöltä hörppiä niissä vaatteissa 5 euron kahvia :D

Vierailija
15/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, jep. Aina voi panostaa, ja varsinkin jos aikoo mennä parempaan ravintolaan syömään samassa yhteydessä, niin mikä jottei....

Pointti oli lähinnä sanoa, että arkivaatteet ovat MYÖS aivan ok, eikä niillä tule mitenkään alipukeutunut olo. Harva enää tavalliseen teatteri-iltaan pukeutuu mihinkään juhlavaan asuun. Lähinnä vain iäkkäät ihmiset, joiden nuoruudessa teatterikäynti oli Tapaus isolla t-kirjaimella...

4

Vierailija
16/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä voi kyllä kunnioittaa tilaisuutta pukeutumalla vähän siistimmin, kuten esim. ristiäisiin. Ei siis parhaita päälle mutta jotain siistimpää kuin farkut. Nykyään kyllä moni pukeutuu todella arkisestikin esim. oopperaan ja teatteriin, mutta itse en menisi esim. kaupunginteatteriin farkuissa tai lenkkareissa - tuntuisi suorastaan hölmöltä hörppiä niissä vaatteissa 5 euron kahvia :D

Rinnastaatko teatterin ooppperaan? "Ich liebeeeeben dich!!!!!!" Liieebeeen ettekööö näee minuua piientä ihmistää täällää suureella näyyttämöllä kuiinka minäää nyt rakastuun tuoohon tuliivuooreeen.

Vierailija
17/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti. Älä hajusta. 

Vierailija
18/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä tavallinen ihminen juuri hienompaan paikkaan menee kuin teatteri tai konsertti.

Mulle on ainakin virkistys kun voi laittaa mustan tai värikkäämmän leningin tai hameen ja puseron ja korkkarit jalkaan.Käy toki matalatkin.

Vierailija
19/19 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13, jep. Aina voi panostaa, ja varsinkin jos aikoo mennä parempaan ravintolaan syömään samassa yhteydessä, niin mikä jottei....

Pointti oli lähinnä sanoa, että arkivaatteet ovat MYÖS aivan ok, eikä niillä tule mitenkään alipukeutunut olo. Harva enää tavalliseen teatteri-iltaan pukeutuu mihinkään juhlavaan asuun. Lähinnä vain iäkkäät ihmiset, joiden nuoruudessa teatterikäynti oli Tapaus isolla t-kirjaimella...

4

13 tässä, olen huomannut saman että ikäihmiset usein pistävät parasta ylleen kun ovat suunnanneet teatteriin. Eipä mitä, ei se niin turhan tarkkaa ole kunhan ei nyt kumppareissa sinne tallusta.