Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestys: Onko kosinta mihen tehtävä?

Pirkko-Pertti
18.10.2018 |

Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta, jossa nainen oli kosinut. Kerrotko kommentteihin ikäsi ja sukupuolesi.

Äänestys: Onko kosinta mihen tehtävä?

Vaihtoehdot

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*miehen

Vierailija
2/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siis nainen, en voisi ikinä kuvitella kosivani. Hämmennyin toisessa keskustelussa, miten monen mielestä asia on toisin. Ei mullakaan tähän ole sen kummempia perusteluita, kuin että näin se vaan "kuuluu" mennä, tuntuu oikealta.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehen tehtävä. Olen nainen, 27-vuotias.

Vierailija
4/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella sen paremmin itseäni kuin miestä kosimassa. Sen sijaan voi olla, että jonakin päivänä jonkin asian yhteydessä pohdimme, haluaisimmeko mennä ja kannattaisiko mennä naimisiin.

Vierailija
5/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaat "Jotain muuta, mitä?", voisitko perustella? ;)

Vierailija
6/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain muuta. Me vaan vuosien varrella asiasta keskusteltuamme teimme yhteisen päätöksen mennä naimisiin. Kumpikaan ei kosinut.

Vierailija
7/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kosin miestä. Ei siinä sen ihmeempiä. Ajattelin, että nyt olisi jo aika ja se passasi miehelle. Ihan kysymällä selvittiin siitä, ei tarvittu isompaa showta.

Vierailija
8/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että pääasiassa miehen tehtävä. Riippuu toki pariskunnasta ja tilanteesta.

Vierailija
9/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa parisuhteessani on, olemme molemmat aika perinteisiä. Muissa voisin kuvitella kaikenlaisia variaatioita.

Vierailija
10/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en itse voisi kuvitella itseäni kosimassa niin en ajattele että se olisi miehen tehtävä, kyllä ihan kumpi vaan voi halutessaan kosia. Itselle varmaan parasta olisi jonkinlainen yhteinen keskustelu asiasta jos naimisiin haluttaisiin.

Vierailija
11/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että kyllä, se on miehen tehtävä.

Sanoin nimittäin kerran avomiehelleni rakastavani tätä niin paljon, että voisin polvistua tämän eteen. Hän vastasi ”kosintaani”, että ”jätäpä se mulle”.

Kyllä hävetti. Tästä noin puoli vuotta ja yhdessä ollaan edelleen - ei kosintaa. :D

Vierailija
12/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi vain voi kosia, mutta useimmin se taitaa kuitenkin olla mies jos parit perinteistä välittävät tai heillä ei ole erityisemmin mitään perinteitä vastaan.

Voidaanhan sitä yhdessä olla puhuttu naimisiin menosta, mutta jos mies jättää kosimatta niin itselläni heräisi epäilys, että onko sitten yhtä innoissaan naimisiin menosta kuin itse olen.

Mutta jos kumpikaan ei välitä polvilleen menosta ja sormuksista niin voihan tuosta sopia yhtä sohvalla istuen yhdessä ja nainenhan voi kosia myös eli ehdottaa naimisiin menoa. Yhdessä se päätös tehdään joka tapauksessa.

nainen 24 v, naimisissa kohta 6 vuotta, mies kosi.

Vierailija
13/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa. Ilmeisesti naiset ovat enemmän sen kannalla, että nainenkin voi kosia.

Vierailija
15/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain muuta. Me vaan vuosien varrella asiasta keskusteltuamme teimme yhteisen päätöksen mennä naimisiin. Kumpikaan ei kosinut.

Ihan uteliaisuudesta, mitä kosinta mielestäsi tarkoittaa?

Vierailija
16/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan mielestä yhteinen keskustelu ei ole kosinta. Mutta jompi kumpi senkin keskustelun laittaa alulle. Eikö hän tavallaan kosi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan