Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työttömien kohtelu ala-arvoista?

Vierailija
18.10.2018 |

Miten on, media mustamaalaa päivittäin työttömiä niputtaen kaikki epäilyttävin luonteenpiirtein? Vähän kuin juutalaisvaino...

Onko työttömien kohtelu ala-arvoista?

Vaihtoehdot

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi kirjoitti:

ei minua haittaa jos työtön saa reilut 500 eur/kk

minulle riittää että tiedän olevani selvästi heitä rikkaampi

Tohon voi lisätä sen 300 vielä päälle, jonka saa tienata ilman, että vaikuttaa tukiin. 

Eli suomeksi sanottuna netto elämisen kulujen jälkeen työttömälle jää noin satkun-kaks vähemmän käteen kuin päivätyötä pienimmillä palkoilla tekevälle sosionomille.

Sosionoooom painaa arkena joka päivä duunissa 8h ja työtön with benefits nakkaa yhden keikkavuoron viikossa ja pääsee miltei samalle elintasolle.

Jotain vinossa?

Ennenkaikkea se sosionomin palkka on päin vi ttua.

Jos en itse olisi yö -ja viikonloppupainotteisesti kolmivuorossa laitossektorilla, niin en teksi tätä samaa duunia päivävuorolaisena (niinkuin perheelliset usein tekee) sekuntiakaan.

Anteeksi tekisin. Keikkavuoron per viikko.

-Sosionomi

Vierailija
22/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo keikkoja ei oo kaikille jos ei oo tuttuja duuneissa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

no etpä se sinä silti minua tulojen suuruudessa voita

t. lakimies

Etkä sinä minua.

t. Tonalti Trumpetti make 'murica grate agin

Sori virhehistä, asistenti on kahvepaussila

Vierailija
24/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kuullut nälkään kuolleesta työttömästä, joten eipä se ihan vielä keskitysleiritasoa ole.

Vierailija
25/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennwilmapiiri on kammottava ja suorastaan täynnö vihapuhetta! Koska ensimmäinen jatkuvsti työttömiä syyllistävä vihapuhuja saadaan käräjillä tuomituksi?!!

Vierailija
26/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkkaiset toki tykkää tästä..

ja keskiluokka.. Suurahalla kulkeville hupaisaa syntipukkien ruoskintaa. Ku osakkeet ei tuota tarpeeksi..

Vierailija
27/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Tohon voi lisätä sen 300 vielä päälle, jonka saa tienata ilman, että vaikuttaa tukiin. 

Eli suomeksi sanottuna netto elämisen kulujen jälkeen työttömälle jää noin satkun-kaks vähemmän käteen kuin päivätyötä pienimmillä palkoilla tekevälle sosionomille.

Sosionoooom painaa arkena joka päivä duunissa 8h ja työtön with benefits nakkaa yhden keikkavuoron viikossa ja pääsee miltei samalle elintasolle.

Jotain vinossa?

Ennenkaikkea se sosionomin palkka on päin vi ttua.

Jos en itse olisi yö -ja viikonloppupainotteisesti kolmivuorossa laitossektorilla, niin en teksi tätä samaa duunia päivävuorolaisena (niinkuin perheelliset usein tekee) sekuntiakaan.

Anteeksi tekisin. Keikkavuoron per viikko.

-Sosionomi

Sosionomi ei selvästi tiedä mikä on totuus tuosta mahdollisuudesta tienata 300 euroa kuussa perusrahan päälle.

Noin se propaganda uppoaa.

Vierailija
28/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää mustamaalaamista. Kuvitellaan, että kaikki työttömät ovat vain lusmuja ja laiskoja lorvailijoita. Itse jäin olosuhteiden pakosta työttömäksi, kuitenkin jo ennen työttömyyttä ja työttömyyden aikana hain uusiin töihin.

Mee töihin -kommentit, mitä näillä palstoilla (onneksi ei kukaan läheisistäni suoraan minulle ole sanonut), eivät edistä työllistymistä. Olisi varmaan pitänyt jättää korkeakoulututkinto cv:stä pois kun edes kaupan kassamyyjäksi ei kutsuttu haastatteluun. Siinähän sitten meet töihin...

Vierailija
29/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi = 4000 eur/kk

työtön = 500 eur/kk

Vierailija
30/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on kyllä järkyttävää, että siitä vähintään tuplasti liian pienestä tyött.turvasta kehdataan nipistää - joka aivan riittämätön, kun kaikki kallistuu ja kela ei edes välttämättä auta työttömöksi joutunuta laskuahdingoissa johonkin pykälään vedoten. Tarkoitus on vain lannistaa maksimaalisesti ihmiset, jotka ovat tulleet siirretyksi syrjään tai ei auennut suhteilla paikkoja, vaikka olisi mllainen koulutus tahansa. Suhteet ja suositttelijat ratkaisee.

Kateellissia ollaan siitä, että saa mahdllisimman pientä korvausta ja sairastutuaan ei saa edes sairauslomaa. Vain taksijanit ja pepputoukot saa.

Vierailija
31/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi laskee sen varaan, että hänelle vain annetaan keikkoja jo ennestään tutuunduunipaikkaan. Melkl naurettava kommentti taas ja nökee, miten aivopesu toimii.

Vierailija
32/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi on mielisairas. Skitsofreenisiä lakiesityksiavrt aktmalli1&2 ja tuplarankaisut, teki mitä teki. Mistä lähtien meillä saa mieleltään heikot ja selvästi sairaat olla sorvaamassa lakiesityksiä ja leikkimässä ministeriä?

Vierailija
33/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
34/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "300 euroa saa tienata päivärahan päälle" on todella harvoin oikeasti köyhän työttömän mahdollisuus saada hiukan lisärahaa... Kaikkein köyhin saa toimeentulotukea, joka leikkaantuu jokaisesta tienatusta eurosta.

Vierailija
35/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on todella hankalaa pysyä työttömänä. Työnantajat ottaa yhteyttä oppilaitoksiin ja tarjoaa töitä, LinkedInin kautta tulee kyselyjä, että vaihtaisitko työpaikkaa jne. Työttömyys% on todella alhainen ja suurin osa työttömistä löytää uuden työpaikan 3 kk kuluessa.

Silti mediassa kohtelustaan valittavat pitkäaikaistyöttömät, joiden mielestä jokainen yhteydenotto työkkäristä on kuin henkilökohtainen loukkaus.

Vierailija
36/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pidempään poissa työmarkkinoilta, tarjotaan vain näitä kokeilujantai muita hömppäkursseja. Ja nämä aktiivipallithan on juuri yli50+ kurittavia, joita ei muutoinkaan palkata iän vuoksi kun ei edes nelikymppisiä. Helppo on koulunpenkiltä nuorison huudella. Ne,ketkä eivät ole sairaseläkkeellä, kuten 50000 alle 30 vuotiaita...

Vierailija
37/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse edes työtön, mutta hirvittää katsella kuinka työttömiä potkitaan ja syyllistetään jatkuvasti joka suunnasta.

Johtuu siitä, että nykyhallitus on kuormitettu heikoilla luonteenpiirteillä, jotka ovat jakaneet kansan kahtia halveksivalla kielenkäytöllä ja populisitisella työttömien luonnehdinnoilla. Pitkäaikaistyötön Lindström se kehtaa..

Vierailija
38/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viidestä sanoo kyllä! Merkittävä otos jo 100 hlön vastaamana.

Vierailija
39/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että piffi jää sairaslomalle keväällä ja nostaa elökerahoja kunned eläköityy. Kun oli niiiiiiiin raskasta tehdä vaikeita päätöksiääääää..

Vierailija
40/80 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Ja ne pilipalikuntoutuskurssit (josta täälläkin joskus oli ketju) on ihmisarvoa alentavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan