Vakio rahanlainaajat
Mikä siinä on, kun eletään yli varojen hienosti, käydään keikoilla ja ajellaan ympäriinsä, ostellaan uudet luurit ja koneet. Sit kerrotaan se oikein! Kato mitä ostin! Viikon päästä anotaan rahaa kavereilta, kun ruoka loppuu ja auton vakuutusmaksut ja verot myöhässä. Tai mitä ikinä. Kelasta ei saa lisää, koska sinne joutuu laittaa tilitietoja niin kyllä sieltä nähtäs minne ne rahat menee.Helkutti oon kyllästyny pariin kaveriin. Toiselle en lainaa enää ja toinen harkinnassa. Päättänyt nyt itse, että hän maksaa erissä takaisin. Parempi, kun ei mitään siis.
Ymmärrän mikäli tällainen tilanne olis vaan hetkellistä, mutta se ei ole sitä! Itsekin oon pari kertaa lainannut kavereilta. Olen joka kerta hoitanut ne velat kyllä ja jämptisti. Enää en lainaa keneltäkään enkä kellekkään. Liika kiltteys kostautuu. Tai sit ne kuvittelee, et jaan ilomielin omia ylimääräsiä rahojani?
Kommentit (4)
Jep tämä on mitä luultavimmin se yleisin syy nuorten luottotietojen menetykseen. Pitää olla uusimmat puhelimet, hienot autot ja vaatteet ja luonnollisesti matkustelemaankin pitää päästä.
Johtuukohan kaveripiireistä pääosin se näyttämisen halu, ei kaikki nuoret vaan voi olla niin tyhmiä että elävät järjestään yli varojensa. Itse en ikinä lainaile kenellekään rahaa, jos tiedän että rahaa on kyllä ollut turhuuksiin kuten uuteen puhelimeen, tatuointiin tai bilettämiseen.
Älä ap itsekään lainaa, sano ettei ole rahaa. Ruokakaupassa voi toki käydä läheiselle jos oikeasti huono tilanne, näkee heti meneekö raha tarpeeseen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jep tämä on mitä luultavimmin se yleisin syy nuorten luottotietojen menetykseen. Pitää olla uusimmat puhelimet, hienot autot ja vaatteet ja luonnollisesti matkustelemaankin pitää päästä.
Johtuukohan kaveripiireistä pääosin se näyttämisen halu, ei kaikki nuoret vaan voi olla niin tyhmiä että elävät järjestään yli varojensa. Itse en ikinä lainaile kenellekään rahaa, jos tiedän että rahaa on kyllä ollut turhuuksiin kuten uuteen puhelimeen, tatuointiin tai bilettämiseen.
Älä ap itsekään lainaa, sano ettei ole rahaa. Ruokakaupassa voi toki käydä läheiselle jos oikeasti huono tilanne, näkee heti meneekö raha tarpeeseen vai ei.
Oikeassa olet. No kyllä sen jälkeen oppii, kun ne luottotiedot menee ja takas maksettava velkojille. Ainakin toivottavasti ellei oo jo menneet. En lainaa enää, koska sillä pitkittää toisten oppimista.
T.ap
kyl jää eli taso huonox jos pitäis ilma laina rahaa pärjätä siinä syy miksi lainataan rahaa sitä tarvitaan elämiseen
Pakko lisätä vielä.
Ei se mitään, jos joskus on tilapäinen hätä. Hyvää ystävää jeesataan, jos voidaan tai käydään sille vaikka kaupassa ja tankilla. Meinaan sellaisia nyt jotka ei osaa käyttää ollenkaan omaa rahaa vaikka sitä saisikin sen verran, että elää. Kaverisuhteet kärsii tällaisesta ja voi hajota! Nää ihmiset kärsii selkeesti ongelmista, kun se oma raha on pakko tuhlata ja pakonomaisesti lainata. Oon koittanu ehdottaa avun hakemista. En mä ole velkaneuvoja.
Ite olen omatkin sotkuni hoitanut, jos sellaisia on ollut.
T.ap