Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä säilytätte keittiön yläkaapeissa?

Vierailija
18.10.2018 |

Just tein keittiössä siivous- ja järjestelyoperaation. Siinä tehdessäni ajattelin, että ainoa mihin tarvitsemme sitä 30cm syvää yläkaappia on lautaset, ja nekin+lasit olisi näppärämmät olla alhaalla vetolaatikoissa. Mausteet yms kuiva-aineet mahtuisi helposti syvyydeltään paljon pienempäänkin kaappiin tai taas sinne alas vetolaatikkoon. Tämä antoi ideoita tulevaisuuden keittiöremonttiin, jossa taidamme heivata yläkaapit kokonaan pois ja panostaa kunnollisiin vetolaatikoihin. Heräsi myös ajatus ns. ruokakomerosta, eli vähän isompi komero/kaappi jossa on tilaa kodinkoneille ja isoille kattiloille yms. Kunnon puuhyllyillä. Noi notkuvat lastulevyiset alkoi ärsyttää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoja, mausteita, astioita ja lääkkeitä.

Vierailija
2/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkaapeissa on harvemmin tarvittavaa tavaraa. Astioista lähinnä säilytyskippoja. Ruokapuolella jotain ryynejä tai mausteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhoja, mausteita, astioita ja lääkkeitä.

Joo, meillä siis suunnilleen nämä samat. Mutta tuo yläkaappien syvyys on sellainen, että esimerkiksi mausteita ja jauhoja yms tulee laitettua kahteen riviin siihen hyllylle, ja sitten pitää siirrellä edestä pois kun haluaa sieltä takaa jotain jne. Hankalaa. Ap

Vierailija
4/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt myös, että mun tulevaisuuden oman kodin keittiössä ei tuu olemaan yläkaappeja ollenkaan. Keittokomero olis ihana ja kätevä. Yläkaappien tilalle vois tulla esim. avohyllyjä, johon sitten laittaa vaikka kulhoja tai puurohiutaleita, semmosia mitä tarvii päivittäin.

Nyt yläkaapeissa onkin sit semmosta tavaraa, mitä tarttee todella harvoin. Esim. jotakin kakun pursotusjuttuja, piparimuotteja, tarjoiluastioita ja -astiasto, jotka on ollu viimeksi käytössä ehkä 2 vuotta sitten.

Vierailija
5/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt myös, että mun tulevaisuuden oman kodin keittiössä ei tuu olemaan yläkaappeja ollenkaan. Keittokomero olis ihana ja kätevä. Yläkaappien tilalle vois tulla esim. avohyllyjä, johon sitten laittaa vaikka kulhoja tai puurohiutaleita, semmosia mitä tarvii päivittäin.

Nyt yläkaapeissa onkin sit semmosta tavaraa, mitä tarttee todella harvoin. Esim. jotakin kakun pursotusjuttuja, piparimuotteja, tarjoiluastioita ja -astiasto, jotka on ollu viimeksi käytössä ehkä 2 vuotta sitten.

Käyttämättömien/harvoin käytettyjen tavaroisen hautausmaa. Ihan turhan korkeatkin noi meidän kaapit on, kun ylimmät hyllyt on tyhjänä kun sinne tarvitsee keittiötikkaat että sieltä saa mitään otettua. Ap

Vierailija
6/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläkaapeissa harvemminnkäytettävät tavarat; padat, kinkkuvuoka, tarjoilulautaset (isot), tarjottimet, soda stream kone ja pullot, raclettegrilli, yleiskone, vihvelirauta, kertisastiat ja jääkaapista sekä tiskarista poistetut turhat osat.

Vierailija
7/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yläkaapeissa harvemminnkäytettävät tavarat; padat, kinkkuvuoka, tarjoilulautaset (isot), tarjottimet, soda stream kone ja pullot, raclettegrilli, yleiskone, vihvelirauta, kertisastiat ja jääkaapista sekä tiskarista poistetut turhat osat.

Kuinka syvät teidän yläkaapit on?

Vierailija
8/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kerrostaloissa on monesti epäkäytännölliset ja liian pienet säilytystilat. Minulla on kyllä keittiössä tarpeeksi kaappeja mutta ei muuten. Vanhan ajan ruokakomero olisikin hyvä. Itsellä ylimmissä vähemmän käytettyjä astioita ym roinaa. Muuten yhdessä kaapissa on ruokatarvikkeita, toisessa mausteita ja lopuissa astioita. Asun yksin ja käyttöastiat ovat pääasiassa kuivauskaapissa. Astioita on paljon koska omien lisäksi perin vanhemmiltani astioita enkä raaski laittaa pois parempia astioita.

Vierailija
9/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään koska olen lyhyt enkä yllä sinne ilman jakkaraa ja sitä en aina jaksa ottaa esiin. 

Vierailija
10/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottimet, kestokassit (joita on kertynyt aivan liikaa), kissan kuivaruuat.

Vierailija
11/11 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään koska olen lyhyt enkä yllä sinne ilman jakkaraa ja sitä en aina jaksa ottaa esiin. 

Mulla sama, kaikki kaapit käytössä, mutta vain alahyllyt.

Jos mulla olis rahaa, niin tekisin rempan, jossa olisi vain alakaappeja. T. 152cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan