Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauttiiko joku oikeasti työstä?

Vierailija
17.10.2018 |

Kerro.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Pidän työnteosta, olen matalapalkka-alalla, mutta silti pidän siitä, että ansitsen itse toimeentuloni. Minulla on työnteosta huolimatta ihan liikaa vapaa-aikaa mikä pitää täyttää jollain joutavalla.

Vierailija
2/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan työtäni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensairaanhoitaja...

Vierailija
4/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos työpäivä olisi vaikka 5h, se olisi eri asia. Nyt täytyy kestää aikaisia aamuherätyksiä, 8h töissä+ 1h matkoihin. Illalla lapsen hoitoa, loputtomia kotitöitä, väsymystä. Illalla pitää jo valmistautua seuraavaan päivään (vaatteet valmiiksi, samoin eväät).

Vierailija
5/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen myös opiskellut pitkälle, koska olen kiinnostunut siitä mitä teen. Pelkästään rahan vuoksi ei olisi kannattanut. Työpaikalla tapaa myös samanhenkisiä kavereita ja meillä on yhteisiä illanviettoja, lounaita ym. Mulla on ollut myös työpaikkoja joissa en ole viihtynyt, niistä olen onneksi päässyt ennenpitkää pois.

Vierailija
6/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on päiviä että suorastaan nautin työstä, jos työpariksi sattuu joku jonka kanssa olen samalla aaltopituudella, on sopivasti aikaa, olen nukkunut hyvin, ja asukkaat ovat myötämielisiä. Menee flow'ssa ja tunnen tekeväni merkityksellistä työtä ja olevani siinä hyvä.

Sitten joskus on ihan p askaa, jos työkaveriksi sattuu joku rasittava, on kiire, olen väsynyt, ja asukkaat eivät suostu yhteistyöhön, pistävät hanttiin, ovat aggressiivisia tms.

Lähihoitaja

Vierailija
7/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ja usein työolosuhteet on ihan ahterista. Pidän kuitenkin monista työtehtävistäni, ja parempia työkavereita en ihan heti usko löytäväni. Tietyin varauksin siis pidän työstäni myös ihan vaan sen työn itsensä vuoksi. Tekisinkö sitä palkatta? Hell, NO!

Vierailija
8/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Louhimies.

Vierailija
9/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin. Itseasiassa työnteko on minulle kaikki kaikessa, en yksinkertaisesti voisi olla ilman työtä. Ja olen ihan matalapalkkaisella alalla. Tekisin töitä mieluummin ilmaiseksi kuin olisin ilman töitä.

Vierailija
10/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin nauttia, jos työpäivä olisi nykyistä lyhempi. Eli vaikka 6-tuntinen. Nykyinen 8 tunnin työpäivä on liian pitkä, jonka vuoksi vapaa-aikaa jää liian vähän ja työ on sen vuoksi pois jostain muusta.

Suomessa pitäisi olla 6-tuntiset työpäivät nykyisellä 8 tunnin palkalla, niin sitten alettaisiin päästä palkan osalta suhteessa työaikaan muiden länsimaiden tasolle.

Vierailija
11/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tehdä 8-16 ja työmatka päälle. Edut ja palkka sen verran hyvä, että tätä yrittää suorittaa. Mutta en mä työnteosta nauti. 3-4 päiväinen viikko olis jeppis.

Vierailija
12/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi hupia, siitä ei maksettaisi palkkaa.

Eli ei se nyt NIIN ihanaa kenellekään ole, että sitä viitsisi palkatta tehdä.

Minkä sanoen toki työstään voi tykätä ja yhdistettynä palkkaan se voi olla oikeinkin mieluisaa. Mutta siis yhdistettynä palkkaan.

Minä olen tehnyt oman alani työtä jo kolmisenkymmentä vuotta. Se on edelleen minulle mieluisa ammatti, mutta työpaikallani moni asia on kehittynyt huonoon suuntaan. Ihmisiä vastuutetaan otona hoitamaan aina vain enemmän asioita, aikaa tärvätään toissijaisiin juttuihin ja päätöksiä - tyhmiä sellaisia - tekevät ihmiset, jotka eivät tunne ala ja työpaikkaa, koska ovat tulleet taloon viimeisten parin vuoden aikana.

Vierailija
13/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on kuin harrastus minulle! Pidän aivan mielettömästi työstäni. Freelancerina toimin useammalle firmalle eli 0 sopimuksia kaikki. Tuntipalkka on hyvä mutta niiden tuntien saaminen on kysynnän mukaan.

Raha ei ole tässä työssä motivaation lähteenä vaan se työ itse.

Vierailija
14/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-16 työaika aiheuttaa ruuhkahuiput sekä aamuisin että iltapäiväisin ja ruuhkassa autot saastuttavat kaikkein eniten. Pitäisi olla ehdottomasti nykyistä paremmat mahdollisuudet työaikojen porrastamiseen sekä etätöihin. Molemmat vähentäisivät ruuhkia ja olisivat siten ympäristön kannalta nykyistä parempia vaihtoehtoja.

Vierailija
15/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työstäni ja viihdyn työpaikallani, vaikka työhön kuuluu stressaaviakin kausia. Esim eilen olin vatsataudissa kotona ja oli todella tylsää. Menin tänään taas todella mielelläni töihin,

Vierailija
16/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terve ruumis työtä kaipaa

Vierailija
17/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nauttinut. Jokaisessa työssä on ollut paljon ongelmia.

Vierailija
18/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut onnelliset varmaankin. Minä en koskaan ole tykännyt, vaikka olen kyllä parhaani antanut itsestäni työelämälle.

Vierailija
19/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei terve ruumis työtä kaipaa

Ei se ruumis kaipaakaan mutta mieli kaipaa virikkeitä vähintään.

Vierailija
20/33 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se menetteli, mutta viimevuosina alkanut piiputtelemaan kun tuntuu että iskee turhan usein sellaisia superkiirevaiheita jolloin ei ole aikaa tehdä niitä töitään ajatuksella ja huolellisesti. Lievästi perfektionistiselle ihmiselle päätähajottavaa kun pitäisi kiireellä vaan roiskia menemään hälläväliasenteella. Vaan tätäpä se taitaa olla vähän joka paikassa, kun väki vähenee ja työn pitäisi olla niin pirun nopeaa ja tehokasta, joten tuskin paljoa työpaikan vaihtokaan auttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä