Milloin ihmiset lakkaavat jeesustelemasta lapsettomuudesta?
Olen kohta 30 täyttävä mies, ja jatkuvasti elämässä törmää oletukseen siitä että milloin sitä jälkikasvua alkaa maailmaan tupsahdella. Olen koko lyhyen ikäni sanonut, että sitä ei välttämättä tule koskaan, sillä en tykkää lapsista ja en näe niiden hankintaa millään tavalla tavoitteena elämälle. Olen ajatellut mennä vasektomiaan kunhan pääsen sinne ilman selittelyjä.
Tämä on ilmeisesti väärä mielipide, sillä eihän kukaan voi olla tykkäämättä lapsista ja ajatella kuluttavansa elämänsä ilman lapsia.
Mikä ihmeen oletus se on, että ihmisen pitää olla joko itse holhottavana (lapsi/vanhus) tai sitten olla itse holhoojan roolissa (vanhempana) koko elinkaarensa ajan, ilman että saa elää omaa elämäänsä missään välissä, ja näin ajattelevat tuomitaan hyvin yksiselitteisesti?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun velat lakkaa jauhamasta asiasta.
Tämä! Rasittavaa itsensä korostamista.
Vierailija kirjoitti:
Väärin! Jeesustelu loppuu kun pentutehtailijat lakkaavat jauhamasta siitä kuinka ihanaa on, että on jälkeläisiä ja kuinka kaikkien kuuluisi tehtailla jälkeläisiä ja kantaa kortensa kekoon "yhteiskunnan" eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin! Jeesustelu loppuu kun pentutehtailijat lakkaavat jauhamasta siitä kuinka ihanaa on, että on jälkeläisiä ja kuinka kaikkien kuuluisi tehtailla jälkeläisiä ja kantaa kortensa kekoon "yhteiskunnan" eduksi.
Pentutehtailuhan on rikollista enkä ymmärrä miten koirat liittyvät tähän keskusteluun.
Palataan asiaan sitten kun olet valmis keskustelemaan asiallisesti tästä. Voi hetken kestää kuitenkin.
Hienoa, että mieskin kerrankin ottaa osaa tähän keskusteluun. Pointsit aloittajalle!
Olen 42-v nainen, lapseton. Vielä saan kuulla kysymyksiä milloin meille syntyisi vauvoja. "Olis niinku jo kiire" -pah-
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että mieskin kerrankin ottaa osaa tähän keskusteluun. Pointsit aloittajalle!
- miehelle lapsien haluaminen tai haluamattomuus on aina vähän haastava juttu; sillä helpompi se on mies pakottaa isäksi kuin nainen äidiksi.
Mielenkiintoista kuulla että lapsilässytystä kohdistetaan myös miehiin!
Itse olen ollut siinä käsityksessä, että 40 v velamies on rohkea ja itsenäinen oman tiensä kulkija, kiehtova kulkuri jota kukaan ei kesytä.
Hienoa että uskaltaa tehdä omat valintansa, ynnä muuta sellaista.
Lisääntymisikäinen velanainen taas on kylmä, itsekäs uraohjus joka ei voi ymmärtää elämän tosiasioita. Tai ainakaan sitä että ilman lapsia ei voi olla onnellinen. Lapseton nainen sen kun juo viiniä ja matkustelee, miten tyhjää ja pinnallista elämää hän viettääkään. Ja missä yhteiskunnallinen lisääntymisvastuu!
Saattaa olla että näkemykseni ei pidäkään ihan paikkaansa. Seuraan keskustelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- miehelle lapsien haluaminen tai haluamattomuus on aina vähän haastava juttu; sillä helpompi se on mies pakottaa isäksi kuin nainen äidiksi.
Puhutaanko nyt jostain henkisesti kehitysvammaisista miehistä? Muussa tapauksessahan pakottaminen ei onnistu. Osaahan toki täysjärkinen mies käyttää kondomia tai mennä vasektomiaan.
Naiset ne vasta saavatkin kuulla. Minä en ole mikään vela mutta elämä nyt on mennyt niin että lapsia ei ole tullut. Ei se ole minulle mikään kärsimysnäytelmä vaikka en ole sitä varta vasten suunnitellutkaan. Nautin myös vapaasa elämästä. Laitoin joku aika sitten profiilin deittipalstalle jossa ilmoitin että mies saisi olla mieluiten lapseton, uusioperheistä en välitä. Joku isukki vastasi minulle ja piti pitkän kirjeen pituisen saarnan siitä että kuinka kukaan voi olla haluamatta lapsia jne. Olisi vaan vastannut sopivammalle daamille, tuossa meni aika hukkaan. Joillekin vaan ei mene jakeluun että lapset eivät ole itseisarvo kaikille. Ei minulla ole mitään lapsia vastaan ja ystäviltä en ole koskaan kuullut mitään ihmettelyjä, suurimmalla osalla on yksi tai useampi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko nyt jostain henkisesti kehitysvammaisista miehistä? Muussa tapauksessahan pakottaminen ei onnistu. Osaahan toki täysjärkinen mies käyttää kondomia tai mennä vasektomiaan.
Aika moni mies on suhteen edetessä ollut luottavainen siihen, että myös kumppani käyttää ehkäsyä, jolloin miehen ei välttämättä tarvitse kuin unohtaa kerran kortsun käyttäminen ja hävittäminen.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni mies on suhteen edetessä ollut luottavainen siihen, että myös kumppani käyttää ehkäsyä, jolloin miehen ei välttämättä tarvitse kuin unohtaa kerran kortsun käyttäminen ja hävittäminen.....
Siinä tapauksessa miehelle lapsettomuus ei ole ollut mikään intohimoinen asia. Muuten olisi pelannut varman päälle.