Miksi miehet näkevät itsensä yksilöinä ja naiset itsensä osana naisten joukkoa?
Kommentit (12)
Testosteroni -> rationaalinen ajattelu, rauhallinen luonne, itseluottamus
koska miehet kilpailee naisista, niiden pitää erottua edukseen.
En näe, sen sijaan miehet tuntuvat kyllä ajattelevan että naiset ovat yksi joukko.
Mun mielestä ei ole näin. Aika lailla fifty-fifty. Olen kuullut paljon miten miehet sanovat että juu miehet on sellaiset, tekee sitä ja tykkää siitä. Naisiaki olen kuullut saman verran yleistystä tekemässä. En ole ymmärtänyt sitä mitenkään että miehet näkevät itsensä yksilöinä
Miksi hel ve tissä sensuuri iskee asiallisiin kommentteihin? Ette te mitään julkaise ikinä hyväksynnän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En näe, sen sijaan miehet tuntuvat kyllä ajattelevan että naiset ovat yksi joukko.
Aloittaja tuntuu ajattelevan ainakin. Se tässä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hel ve tissä sensuuri iskee asiallisiin kommentteihin? Ette te mitään julkaise ikinä hyväksynnän jälkeen.
Minä olen kanssa ihmetellyt näitä. Vaikka kommentissa ei olisi mitään hyökkävää niin silti menee joskus "hyväksyttäväksi" eli roskakoriin. :/
Vierailija kirjoitti:
Testosteroni -> rationaalinen ajattelu, rauhallinen luonne, itseluottamus
Totta. Useampi vartija toteaa noin vankiloissa, joissa on valtava määrä miehiä.
"Miksi miehet näkevät itsensä yksilöinä ja naiset itsensä osana naisten joukkoa?"
Miksi itse näet miehet ja naiset joukkoina?
Luulen että ihmiset näin yleensä kykenee näkemään vain suhteellisen pienen joukon ihmisistä oikeasti yksilöinä. Ihmisiä on niin paljon, että väistämättä aivot alkavat kategorisoimaan ihmisiä pienimmäin yhteisen nimittäjän mukaan erilaisiin ryhmiin, olipa kyseessä sitten kansallisuudet, ihonväri, sukupuoli, milloin mitäkin. Tämä on sinällään aika väistämätöntä, ongelmia tulee jos ei itse lainkaan havaitse tekevänsä tätä ja ajatukset alkaa kulkea polkua "kaikki ryhmän x edustajat ovat väistämättä juuri tällaisia ja piste." Suosittelen lukemaan erilaisten ihmisten elämänkertojam niin ne ajatukset omasta uniikista yksilöydestä menevät oikeaan kontekstiin.
Jos koko ajan kyselee, mitä mieltä olette mun siitä ja siitä piirteestä, miksette voi hyväksyä (kuten trollipoju täällä), niin ei se kovin itsenäistä kuvaa anna. Ja jos pojat ei anna lupaa olla erilainen mies, niin ei voi kuin odottaa että viimeinenkin kännikala lopettaa v-mäisen naureskelun.
Teit tuollaisen "analyysin", koska?
En näe. Emme näe.
N