Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vehnätön, sokeriton, maidoton ruokavalio

Vierailija
06.10.2022 |

Millä korvata herkut? Mitä makeanhimoon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt hedelmiä, rahkaa ja marjoja, välillä erittäin tummaa suklaata pala tai pari.

Vierailija
2/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ruokavalion on tarkoitus vähentää makeanhimoa. Ei kannata aloittaa, jos ensimmäinen huolesi on, millä voit mässäillä jatkossa. Hiilareiden sijasta on tarkoitus syödä runsaasti rasvaa, mitä et näytä sisäistäneen.

Ja ehdottomasti kannattaa laajentaa vehnätön viljattomaksi. Pelkän vehnän karsimalla ei saa suuria hyötyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rahkaa, kun ei ole maidoton ruokavalio.

Edellinen kirjoittaja

Vierailija
4/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsiumin saantia kannattaa seurata, ettei tule osteoporoosi

Vierailija
5/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ruokavalion on tarkoitus vähentää makeanhimoa. Ei kannata aloittaa, jos ensimmäinen huolesi on, millä voit mässäillä jatkossa. Hiilareiden sijasta on tarkoitus syödä runsaasti rasvaa, mitä et näytä sisäistäneen.

Ja ehdottomasti kannattaa laajentaa vehnätön viljattomaksi. Pelkän vehnän karsimalla ei saa suuria hyötyjä.

Minulle suositeltiin tätä ruusufinniin. Mutta se kaatuu aina siihen, että kaipaan niin kauheasti makeaa.

Kerran onnistuin vähän pidemmän aikaa välttämään sokeria, vehnää ja maitoa ja silloin makeanhimo katosi. Mutta siihen menee niin pitkä aika, että retkahdan aina. Paino-ongelmaa ei ole, sen puolesta voin syödä mitä vaan.

Vierailija
6/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinterest on täynnä ketoherkkujen reseptejä jäätelöstä vanukkaisiin ja letuista kuppikakkuihin. Makeutus tulee makeutusaineista ja jos vaan sokeria pitää välttää, hunaja toimii makeutusaineena vallan mainiosti. Itse elin herkuttelijana tuolla ruiokavaliolla 2 vuotta. Aina oli jotain hyvää, mitä syödä, ja 6kk jälkeen en enää edes kaivannut suklaata tai vastaavaa.

Vierailija
7/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljattomalla sain ruuansulatukseni hyvin jumiin. Gluteeniton on hyvä. Pelkät kasvisten kuidut ei vain riittäneet, kun proteiinin ja rasvan määrä nousi.

Vierailija
8/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalsiumin saantia kannattaa seurata, ettei tule osteoporoosi

Se voi mittauttaa ranteesta ihan ilmaiseksi ja kun minulle oli tullut kaksi murtumaa niin sairaanhoitaja sitä ehdotti ja luun tiheys oli vähän alentunut +50v. vaikka olin paljon liikkunut. Johtuu varmaan lapsuudesta kun oli tosi huonoa se ruoka enkä pystynyt sellaista syömään. Kouluruoka oli niin kamalaa että näkkileivällä piti se päivä pärjätä useinkin. Maitotuotteita ei saanut kotoa päivittäin. Ei ollut autoa eikä äitini jaksanut kantaa kotiin painavia ollen aika ravintoköyhää elämä. Hän söi töissä ja kotona ei tehnyt mitään ruokaa viikolla. Meidän lasten piti pärjätä koulu ruualla ja ollen sen mitä paskaa tahansa. Se oli ihan teurasjätettä, kala, kana, ja liha mössöineen. Jos ruuan hinta pitää olla alhainen niin ei lapsille voi syöttää muuta kuin teurasjätettä. 

Niin että liikuntaan ei kannata luottaa ja silti voi olla luun tiheys alentunut. 

Vierailija
9/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinterest on täynnä ketoherkkujen reseptejä jäätelöstä vanukkaisiin ja letuista kuppikakkuihin. Makeutus tulee makeutusaineista ja jos vaan sokeria pitää välttää, hunaja toimii makeutusaineena vallan mainiosti. Itse elin herkuttelijana tuolla ruiokavaliolla 2 vuotta. Aina oli jotain hyvää, mitä syödä, ja 6kk jälkeen en enää edes kaivannut suklaata tai vastaavaa.

Keinotekoiset makeutusaineet vain pahentavat makean himoa. Parempi syödä kunnolla ja säännöllisesti. Jos tarkoitus olla syömättä herkkuja, niin jättää mieluummin ne kokonaan pois, tai opettelee syömään niitä kohtuudella.

Vierailija
10/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vehnätön, sokeriton ja maidoton?

Vierailija
11/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Hunaja on sokeria

B) Makeutusaineita käyttämällä sokerinhimo tutkitusti vain kasvaa koska ne saavat verensokerin heittelemään, tämä johtuu epäedullisesta vaikutuksesta suun ja suoliston mikrobikantaan. Sukraloosi ja sakariini pahimmat.