Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi hienoin suomalainen kappale?

Vierailija
17.10.2018 |

Mikä on mielestäsi hienoin suomalainen biisi?

Kyselen, koska tekee mieli kuunnella HYVÄÄ musiikkia, en jaksa näitä tämän päivän sanniellinooraeveliinavillegallecheek-tusinarenkutuksia.

Oma ikisuosikkini on Zen Cafen Piha ilman sadettajaa. Niin mahdottoman kaunis ja surullinen kappale, en kyllästy siihen vaikka kuinka kuuntelen.

Toinen suosikkini on Myrskyluodon Maija, tästä kuuntelen enimmäkseen pianoversiota ilman laulua.

Mitkä ovat teidän suosikkejanne? :)

Kommentit (765)

Vierailija
721/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, suomalaisen säveltämä ja esittämä? Kauniita valtavasti, myös klassisella puolella. Kevyemmällä puolella erittäin kauniita vaikkapa Sinun omasi ja Ranskalaiset korot.

Vierailija
722/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen säveltämä.

Klassinen: eipä mene mulla Sibeliukselle pojot, vaan joku Oskar Merikannon popimmista biiseistä, niitä on monta.

Viihde: Rauli Somerjoen Valot on hienoin. Tuomari Nurmion Lasten Mehuhetki. Sielun Veljien Peltirumpu. Rauno Lehtisen Toiset meistä. Topi Kärjen ja Unto Monosen helmitangot. Kari Kuuvan Pienen pojan haaveet (hieno kantripastissi). Erik Lindströmin Ranskalaiset korot. Jorma Panulan Olen mikä olen. Asko Raivion (Kaseva) Tyhjää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

721 jatkaa. Ihana kappale Eila Pellisen esittämä Onni jonka annoin pois!

Vierailija
724/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pave Maijasen Lähtisitkö biisistä tulee ainakin itelle aina hyvä mieli.

Paven Elämän nälkä. Itken joka kerta.

Vierailija
725/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauno Lehtinen - Tuula Valkama: Muuttuvat laulut

Vierailija
726/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dingo:Autiotalo

Vierailija
727/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut jo kertaalleen kommentoidakin, ellen tähän ketjuun niin johonkin toiseen: Hectorin Liisa pien. Toivottavasti en nyt ole väärässä säveltäjän suhteen (mielestäni Hectorin oma), sanoittaja ainakin on Suomen paras laululyyrikko Heikki Harma. Kappale alkaa soimaan päässä nyt kirjoittaessani, olen kuunnellut sen satoja kertoja; omistin aikoinaan vinyylin jonka nimikappale tuo on.

Vierailija
728/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Streng: Sisältäni portin löysin

Vierailija
729/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesala - Älä droppaa mun tunnelmaa

Vierailija
730/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Children of Bodom - Hate Me!

Kaunis kappale!

Vierailija
731/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee paljon kasarille, ja rajaan nyt pois virret ja klassiset.

Tässä ei missään järjestyksessä:

Myrskyluodon Maija (ilman laulua)

Broadcast oli tosi hyvä bändi, tai paljon sellaista mitä nyt huomaa mikä hukkui kasarilla ulkomaalaisen musiikin sekaan koska tarjonta oli niin valtava tuolloin. Ei ole enää suomimusa noin Laadukasta. Kim Lönnholmin ”Minä olen muistanut yksi parhaista ja Broadcastilta You break my heart.

Spanish Bars -rällätys on myös tosi hyvä ollakseen suomalainen, ja kestänyt ajan hammasta. Tietenkin olin lapsena satavarma, että on ulkkari.  Tämä on sellainen kaihobiisi mulle, koska sen ollessa hitti olin vielä lapsi, mutta tajusin että teineillä  on eri elämä... 

Sitten on Egotripin matkustaja, J. Karjalaisen  Hän, Riki Sorsa Haaveissa vain, 

Tavaramarkkinoiden kevät. Dannyn Kuusamo, ”Yön joutsenlaulu

Ysärillä mulla on mennyt Kingston wall lähes täysin ohi. Pitää kuitenkin sanoa, että paljon hyviä kappaleita. 

Katri-Helena vasten auringon siltaa ja autiota hiekkarantaa. Viimeksi on melodialtaan  taustamusaa mutta laulaja on niin hyvä.  Vasten auringon siltaa tulkitsee paremmin kuin alkuperäinen. Italodiscoista tulee mieleen myös Kari Tapio Olen suomalainen.

Koska on täällä elämä raskasta työtä ja harvemmin on onni myötä. 

Lapsuuden muistot ja kotimaan matkailu, aina joku radio jossain joka soittaa suomimusaa.  Kun mentiin esim Itävaltaan naurettiin kun tuli pelkkää humppaa!

Ruotsi voittaa tän ottelun 6-0 mutta meiltä on silti tullut todella paljon hyvää musaa!

Vierailija
732/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavenin Ei oo, ei tuu

Vierailija
733/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
734/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Kuustonen - Hietaniemi

Vierailija
735/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskisen Musta Aurinko Nousee

Vierailija
736/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisto Tammi: Suopursu

Sävellys: Tapio Lahtinen

sanat: Helena Eeva

Vierailija
737/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kesän, On hetki, Muuttuvat laulut, siinä Rauno Lehtisen tuotantoa, hieno säveltäjä oli.

Vierailija
738/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jukka Raitanen: Vangin toive

Juu, ensin hommaa itsensä vankilaan ja sitten ruikuttaa kurjuuttaan.

Vierailija
739/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jukka Raitanen: Vangin toive

Juu, ensin hommaa itsensä vankilaan ja sitten ruikuttaa kurjuuttaan.

Sanoista viis, kaunis melodia kappaleessa. Johnny Cashilläkin oli vankilapiisejä, vaikka ei itse koskaan vankilaan joutunut.

Vierailija
740/765 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Apis fani, mutta " valot pimeyksien reunoilla" on yksi kauneimmista ja lohdullisimmista biiseistä mitä tiedän..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä