Peukutusketju: Radiomuistot
Kun täällä on jo vastaava ketju televisiosta, niin ei unohdeta radiotakaan.
Aloitan: Radiomafian "mainos", jossa Katri-Helena sanoi, että hänen mielestään Mafia on Suomen herttaisin radiokanava.
Kommentit (537)
Radio Vaasan Rock Cafe joskus 1990-luvulla. Teinien suosikkimusiikkia.
Kuunnelma Knalli ja sateenvarjo. Aivan huippu!
Kissin Timpen pilapuhelut oli hulvattomia. Harmi, kun niitä ei ole missään kuunneltavana enää.
Nuoruudessa tietty Ocsid.
Yömyöhä - PP Petelius ja Pedro Hietanen. Petelius esitti eri hahmoja kuten Jarna Kuivaa ” se on kyllä hyvä tuo mustekynä” ja ohjelman lopussa Jarna heitti jonkun vieraan studiosta ulos ”... sinne meni mokoma kekkuli ...”.
Radio Mafian Heinähässäkkä ja SaloDanger. Heinähässäkkä kesäisin ja Salovaara aina perjantaisin. Voi kun saisi edes ne perjantai-illat takaisin...
2000-luvun alussa Peltsi ja Juuso ainakin jäänyt mieleen. Ja ihan yleisesti biisien nauhoittaminen radiosta! Piti olla siinä napin vieressä valmiudessa ja äkkiä painaa jos halusi saada koko biisin nauhalle, ja voi että miten ärsytti jos juontaja alkoi puhua siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Radio Mafia <3 <3
Voi mulla on niin ikävä.
Niinpä
80-luvun alkupuolella tuli la tai su iltaisin joku jatkokuunnelma. Mummolasta oli aina kiire päästä kotiin keittiön pöydän ääreen sitä kuuntelemaan. Ja jännä se muistaakseni oli. Ainakin silloin lapsena siltä tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan kun Mirva soitteli Juusolle ja Peltsille? ”Miiiiirrva täs moi!” Metsästi kundi-kundisia ja sillä oli joku oma biisikin. ”Mul on kundi hesas mul on kundi vaasas..”. Paula Norosen kehittämä hahmo.
Muistan hyvin Mirrvan! Olen tuo aikaisemmin UpTeekista kirjoittanut. Sehän keskeytti aina joitakin muitakin ohjelmia ainakin iltapäivisin ihan satunnaisesti. Sillä tavalla, että biisi tai juontajan juonto meni poikki ja sitten eetteristä kajahti: "RadioMirvaGimmanennnn! Nytten... Hmm. (ja sitten jatkoksi se, mistä se halusi sillä kertaa puhua)." Muistan kun se kerran esimerkiksi haastatteli vehnäjauhoa tuossa keskeytyksessään. Siis ihan vain vehnäjauhoa, ei vehnäjauhopussia.
Mä muistan kun se kerran soitti Juusolle ja Peltsille.
Mirva: Mulla on ongelma
Peltsi: no mikä?
Mirva: Mä oon tässä eteisessä lähdössä ulos, mutta en muista sammutinko kahvinkeittimen
Peltsi: no etkö voi mennä tarkistamaan?
Mirva: En voi kun mulla on jo kengät jalassa, enkä voi mennä kengät jalassa keittiöön
Salovaara liikenteessä! Parasta sunnuntaisin
Äitillä oli sellainen kirjoitti:
Yömyöhä - PP Petelius ja Pedro Hietanen. Petelius esitti eri hahmoja kuten Jarna Kuivaa ” se on kyllä hyvä tuo mustekynä” ja ohjelman lopussa Jarna heitti jonkun vieraan studiosta ulos ”... sinne meni mokoma kekkuli ...”.
Minä en kuullut tätä radiosta, mutta osuin kirjaston cd-osastolla tuplalevyyn jossa oli pari lähetystä kokonaisina. Huikea ajatus että tuo on aikanaan vedetty suorana lähetyksenä ilmoille!
Itse muistan aina kun aloitin alakoulun 2000-luvun alussa ja kuuntelimme aina autossa Radio Novaa ja sieltä muistan esim Sari Seppälän. Radio Nova on jäänyt mieleen myös todella monista biiseistä mitä siellä soittivat ja aina, kun kuuntelen sitä 2000-luvun alun musiikkia niin palaan sinne lapsuuden muistoihin. Joskus kuunneltiin kotonakin radiota, mutta yleensä juuri autossa ja itse harrastin paljon ja urheilin kilpatasolla niin autossa tuli vietettyä paljon aikaa ja maalla oli pitkät välimatkat. Mitään ohjelmia en tosin muista kunnolla. Aika monellakin kanavalla on tosin ollut sellaisia top kymppi tai jopa top 100 listoja biiseistä ja olen niitä kuunnellut usein, mutta en voi tarkkaan sanoa mitä kanavia olen milloinkin kuunnellut. NRJ ja Radio Rock varmaan sellaisia joita välillä kuuntelin.
Radio Auran Aallot, Janne Porkka ja Herkkuterkut! Keskiviikkoiltaisin puolet Turun nuorisosta oli radion äärellä, kun Porkka luki postikorteista terkkuja. Sinne sai soittaakin ja toivemusiikkia soitettiin. Oi ihana 90-luku! <3
"No Paajanentässä terve, jäin hissiin jumiin, voisko joku tuoda mäkkäristä bigmac-aterian, muista myös sandei ja lelu"
Ainakin muutama vuosi sitten löytyi juutuubista kissfm pilapuheluita. Eikö muka enää?
Olen kirjoittanut tänne ihan liikaa jo, mutta vielä tulee mafia-kamaa mieleen! Härdelli. Viikonlopun illassa eurodancea ja pervoa läppää keskellä parasta ysäriä. Ne sexijutut menivät silloiselta ala-asteikäiseltä vielä monesti vähän sivuun, mutta tämän minäkin äkkäsin:
"Nyt ois Härdelliä tarjolla. Paljonko pannaan?" (Semmoisella viettelevällä naisen äänellä.)
Alivaltiosihteeri
Pietarinkadun Oilers Go Go
Leila ja Annukka
Norppa
Koe-eläinpuisto
Tarja Kulho Korson Räkkärimarketista, Sirkka-Liisa, Paavo M. Petäjä -rap
Onhan näitä. Nykyään ”toimittajat” vaan juttelee keskenään ja lukee lehtiä.
Äitillä oli sellainen kirjoitti:
Jarnahan on PP:n vakiohahmo. Kävi aina jossain paneelikeskusteluissa hihittelemässä ja lopulta suuttui ja heitti jonkun pihalle.
Paikallisradiossa, olisiko ollut Auran aallot, oli kuunnelmasarja Isi ja Tommi joka oli ainakin silloin olevinaan tosi hauska. Olisiko ollut 80-luvun loppua. Samalla kanavalla oli myös Portinvartijan unelmat jonka huumori meni silloin minulta vähän yli mutta aina se tuli äidin kanssa kuunneltua. Mieleen on piirtynyt kuva jossa olen äidin kanssa keittiössä ja kuunnellaan näitä ohjelmia ja joskus jääkiekkoakin. Valaistus on lämpimän kellertävä ja ulkona on pimeää kuin mörön perseessä.