Peukutusketju: Radiomuistot
Kun täällä on jo vastaava ketju televisiosta, niin ei unohdeta radiotakaan.
Aloitan: Radiomafian "mainos", jossa Katri-Helena sanoi, että hänen mielestään Mafia on Suomen herttaisin radiokanava.
Kommentit (537)
Mitä ihmeen Nössönöiden perheen jäseniä täällä on kitisemässä?
Koulusta tultua radio auki ja Tänään iltapäivällä ohjelma kuulolle. Asiallista tietoa ja joskus ihan hyvääkin musiikkia väliin. Mieleen on jäänyt lähetys jossa puitiin Helsingin katutoitä ja niiden vaikutusta liikenteeseen.
Ensinnäkin, Kansanradio tulee edelleen sunnuntaisin. Kuuntelen paljon paikallista Ylen kanavaa ja kun paikallislähetystä ei ole, tulee Radio Suomea. Olen 38-vuotias :-D Mökillä ei ole sähköä, joten radio on ainoa viihdyke ja soikin ympäri vuorokauden.
Omia radiomuistoja:
Paikallisradio Radio Satahäme (nykyään Sunradio) ja Rainer Friman. Sieltä tuli myös lauantaisin Markkinapaikka, mihin sai soittaa maksulliselle linjalle ja kertoa mitä myy tai etsii. Joskus joku soitti lähetykseen vain kysyäkseen sen perunanistutuskoneen myyjän puhelinnumeroa. Kuului rapina, kun juontaja selasi vihkoaan ja etsi numeron.
Teininä tietysti Radio Mafia ja perjantai-iltainen Pertti Salovaaran show. Välillä oli livelähetyksiä, kun oli keikalla jossain nuorisoseurantalolla :-D Teinit lähettelivät toisilleen sisäpiirinterkkuja ja Pertti sitten luki niitä radiossa. Ai että!
Lista Top 40 tuli sunnuntaisin puolenpäivän uutisten jälkeen. Oltiin usein matkalla mummolaan siihen aikaan, eikä meidän Fiatissa ollut kaiuttimia takapenkille, joten ainainen tappelu kun takapenkki vaati radioo isommalle ja äiti ja isä ei kuullut toistensa puhetta. Jos Take Thatia tuli niin päivä oli pelastettu ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 Anssi eli Ari "paska" Peltonen
2 Alivaltiosihteeri
3 Leila ja Annukka
4 Tarja Kulho ja Korson Räkkärimarketti
5 Pekka Sauri Yölinjalla
6 Radiokuunnelmana Linnunradankäsikirja liftareille
Taita Paska olla ainoa joka ei ole päässyt elämässään eteenpäin. Mutta meneehän se noinkin, itseään muistellessa.
Ööö! Meinaatko nyt jotenkin että minä olisin Ari Peltonen?
Olin ehkä 10 vuotias kun tuo Anssi tuli radiosta ja pidin kovasti.
Joku mennyt ohjelmasta tunteisiin sinulla?
Joku sanoo radiossa paska, ja se on ollut siihen aikaan sun mielestä hauskaa? Alivaltiosihteerit oli sentään älykkäitä,
ei voi puhua samana päivänäkään.
Merisää kaikkine outoine paikkoineen Örregrund 6 , Kuuskajaskari 5.
Valuuttakurssit Bryssel kaupallinen ja monia eksoottisia paikan nimiä. Kuvittelin aina miten ihmiset ovat katukahviloissa ja aurinko paistaa. Jossakin kaikki oli kevyttä ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Anssin Vihatut Levyt ja Huttuset.
Eihän narsisti kateudessaan voi ihailla mitään. Ainoastaan vihata. Ja yrittää naamioida sairaan vihan ja kateuden normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Maatalousradio, joka tuli sunnuntaiaamuisin. Tai oikeastaan muistan siitä vain tämän tunnusmusiikin: https://www.youtube.com/watch?v=CR3FCY9P4xo
Eli Maamiehen tietolaari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maatalousradio, joka tuli sunnuntaiaamuisin. Tai oikeastaan muistan siitä vain tämän tunnusmusiikin: https://www.youtube.com/watch?v=CR3FCY9P4xo
Eli Maamiehen tietolaari
Saako naapurin tontille rakentaa?
Nimim. Rakensinko sokkelin turhaan?
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainoa joka muistaa Markus-sedän?
Joskus 50-luvulla oli ääni jäänyt päälle ja Markus-setä sanoi lastenohjelman lopuksi, että nyt Markus-setä lähtee p...askalle.
Mikä ohjelma se oli Keski
-suomen radiossa 90-luvulla, missa kaksi tyypiä höpötti hassuja ja käyttivät paljon sanamuunnoksi?
Oliko se Piristä huppeli?
Nauran vieläkin niille hemmoille.
Vierailija kirjoitti:
-suomen radiossa 90-luvulla, missa kaksi tyypiä höpötti hassuja ja käyttivät paljon sanamuunnoksi?
Nauran vieläkin niille hemmoille.
Olli Kivistö ja Jorma Hietamäki. Piristävä huppeli!
Vierailija kirjoitti:
Muistan hämärästi nivaskan missä oli luettelo biiseistä joita sai pyytää. Näitä oli jaossa samoissa paikoissa kuin ilmaislehtiäkin. Mikähän oli ohjelman nimi? Saattoi olla paikallisradio, Jyväskylässä.
Radio Jyväskylän Luurijukeboksi!
Vierailija kirjoitti:
Merisää kaikkine outoine paikkoineen Örregrund 6 , Kuuskajaskari 5.
Valuuttakurssit Bryssel kaupallinen ja monia eksoottisia paikan nimiä. Kuvittelin aina miten ihmiset ovat katukahviloissa ja aurinko paistaa. Jossakin kaikki oli kevyttä ja helppoa.
Lapsena olin varma ettei lueteltuja paikkoja, kuten Kuuskajaskari ollut olemassakaan. Pidin koko luetteloa armeijan salaisena koodina 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauran vieläkin niille hemmoille.Olli Kivistö ja Jorma Hietamäki. Piristävä huppeli!
Piristävää Huppelia veti ähtäriläinen kaksikko, en muista nimiä. Tosi hauska ohjelma, oli paljon sisäpiirihuumoria ja vinoilua, jota eräs ähtäriläinen tuttava avasi minulle. Sen jälkeen oli vielä hauskempaa kuunneltavaa. Taisi tulla jossain vaiheessa tunnin pituisena, myöhemmin puolituntisena.
Radiomafian Juuso ja Peltsi. Jäin äitiyslomalle niihin aikoihin kun Rammstein in Mutter oli hitti ja pojat soittivat sitä hartaasti. Vieläkin se on mun äitienpäivän suosikkikappale sanoituksesta piittaamatta.
Joo radiota kuuntelin jo ihan pienestä, sellaista laatikkomallista. Koetin kurkistella sen sisään että missä ne ihmiset oli kun siellä paloi valojakin. Siellä soi useimmin yleisohjelma, rinnakkaisohjelmasta tuli enemmän musiikkia mm Jori Malmsten ja Metrotytöt.
Sitten kun opin lukemaan tavailin radion lasista kaupunkien nimiä, yksi joka jäi mieleen oli Lautstärke.
Ööö! Meinaatko nyt jotenkin että minä olisin Ari Peltonen?
Olin ehkä 10 vuotias kun tuo Anssi tuli radiosta ja pidin kovasti.
Joku mennyt ohjelmasta tunteisiin sinulla?