Ärsyttää, mies käyttää minua tekosyynä
Molemmat ollaan kotihiiriä, viihdytään hyvin kotona. Aiemmin mies kävi kavereidensa kanssa kaikenlaisissa riennoissa, mutta nykyisin määrä vähentynyt ja viettää enemmän aikaa kotosalla. Kysyessä sanoi että kaikilla on kiireitä niin ei ehdi tavata. Asia ok.
Mutta tänään törmäsin miehen hyvään ystävään kaupungilla. Ystävä heitti leikkisästi tyyliin "Hehe, taidat omia Pertin* ihan itsellesi". Hölmistyneenä tietysti kysyin mitä tarkoittaa, ja selvisi että mies käyttää minua tekosyynä ettei näe kavereitaan, "Kun Marjatta* haluaa viettää koti-illan". "Myönsin" asian kun en kumminkaan halunnut antaa huonoa kuvaa miehestäni.
Toisinsanoen ihmetyttää miksi mies ei halua nähdä kavereitaan, ja miksi ei vaan sano suoraan ettei silloin pääse vaan käyttää minua tekosyynä. Mies tulee vasta illalla kotiin, en tiedä miten ottaisi asian puheeksi.
Kommentit (23)
No huh!
Kyllä mun mies ainakin kehtaa sanoa että viettää ihan itse mieluummin illan nyt vaimon kanssa, että otetaan ne äijäkaljat sitten joskus toiste.
No niin, miehen kanssa juteltu. Kuulemma ei kavereiden seura ole enää niin antoisaa, kun elämäntilanteet on niin erilaisia. Sanoi käyttävänsä minua tekosyynä kun helposti uskottava, pyysi kyllä anteeksi ja sanoi ettei enää tee niin.
Ehdotin myös että mennään vaikka tuplatreffeille sellaisen kaverinsa kanssa jota mielellään näkisi, jotta olisi edes jotain muuta kuin kotona oloa. Piti ideasta, katsotaan milloin toteutetaan.
AP
Mitäpä tuohon nyt syitä takoamaan.
Ihan tyypillinen heitto, helppo sellainen. Siihen ei yleensä kuule vastamutinaa eikä kukaan pahastu (paitsi mahdollisesti vaimoke kuultuaan). Ymmärtäisin itse, jos introvertti mieheni kommentoisi kavereilleen tuolla tavalla. Ehkä kommentoikin. Samapa tuo, kun ystävät tietää kyllä, että hihna on löysällä.