Asuisitteko mieluummin keskustassa vai ison kauppakekuksen vieressä jos teillä ei ole autoa?
Itse olen miettinyt muutanko vuokrakämppään Kallioon vai Leppävaaran Sellon viereen.
Kalliossa on naurettava vuokra ja jos pitää ostaa kahvinkeitin, keittiöjakkara tai olohuoneen matto, se pitää hakea jostain kaukaa ratikalla. Sellosta saisin kaiken ja matkaa olisi pari korttelia.
Keskustaan on aika vähän asiaa kun olen töissä ihan toisaalla...
Kommentit (25)
Kuinka usein sinun pitää ostaa keittiönjakkaroita, kahvinkeittimiä tai mattoja? Muuta sinne mikä on lähempänä niitä päivittäisiä asiointeja, esim. työ/koulu, eikä sen mukaan että pääset helposti ostamaan sellaista mitä tarvitsee uusia ehkä kerran 10 vuodessa.
Katoisin myös kokonaisuutta. Eli muuttaisin paikkaan, josta julkisilla pääsen helposti töihin (ei liian monta vaihtoa, ei liian pitkä kesto), jossa olisi päivittäistavarakauppa lähellä ja josta pääsisin kohtuullisessa ajassa ja kohtuullisella vaivalla keskustaan tai keskustaa vastaavaan paikkaan (olkoon sitten kauppakeskus), jossa olisi joku ok ravintola, leffateatteri ja ehkä muutakin viihdykettä. Sello voisi toimia siinä mielessä sijaintina hyvin, että sieltä on myös hyvät yhteydet keskustaan, mutta pääsetkö sieltä helposti töihin? Halautko tehdä kaikki ruokaostoksesikin ostoskeskuksen hehtaarihalleissa, vai onko kävelymatkan päässä muutakin ruokakauppaa? Kallio ei nyt suorastaan ole keskustaa ja sieltäkin joutuisit keskustaan kulkemaan julkisilla.
Asuisin mieluummin ison kaupungin keskustan tuntumassa kuin jossain kaukaisemmassa lähiössä. Kalliosta tosin en tiedä. Jos siellä on turvallista liikkua, muuttaisin kyllä ennemmin jopa sinne kuin johonkin kauas.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En ole kyllä koskaan kokenut ongelmaksi sitä että kauppaan on muutama kilometri vaikka julkisia käytänkin. Ehkä jos olisi perhettä, mutta yhden ihmisen tarpeet hakee kyllä fillarillakin näppärästi. Toisaalta tällä hetkellä tilaan tavarat enimmäkseen kotiinkuljetuksella vaikka olisikin vain 300m kauppaan.