Paljon visa-kortin käyttö tuo kustannuksia sinulle vuodessa?
Mulla parin tonnin luottoraja joka jatkuvasti tapissa. Kustannuksia tulee noin 120€ vuodessa. Ei järkeä, pitäisi opetella hallitsemaan rahankäyttö.
Kommentit (18)
Olen pankissa jollakin sellaisella etutasolla että Mastercardissa ei ole vuosimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Olen pankissa jollakin sellaisella etutasolla että Mastercardissa ei ole vuosimaksua.
Ei mullakaan ole vuosimaksua, mutta luotosta aiheutuu kustannuksia. - AP
Maksan aina edellisen kuun luoton pois palkkapäivänä. Eli ei kustannuksia.
En omista visaa, kultaisen masterin pankin puolesta (70e vuodessa) ja Platina amex joka maksaa n.700e vuodessa.
Visa S-pankista. Kulut 2 € kuussa. Maksan luoton pois ennen muita kuluja.
Pelkkää plussaa, kun maksan kertyneen saldon aina kerralla pois.
Ei maksa mitään kun maksan aina koko laskun kerralla pois.
Viisaita ihmisiä vastannut ketjuun. Moni kuitenkin menee vuodesta toiseen luottokortti tapissa. Sinne vähät rahat menee korkomenoihin.
Ap - lasketko kustannuksiin korot? Jos näin propsit sinulle.
Minulla meni 5 vuotta sitten luottokortti tappiin, limit 4000 euroa, sain maksettua sen työn ja tuskan kanssa puolessa vuodessa. Silloinkaaan en kyllä laskenut mitä tuo tuli minulle maksamaan. Olen oppirahani maksanut.
Nyt kustannukset toisesta kortista 25e, toinen on ilmainen. Maksan laskun kerralla. Tuon toisen maksullisen kortin voisin lopettaa, sillä en sitä käytä.
Ei mitään. Ei ole koskaan luotolla vaikka maksan paljon Visalla.
En todellakaan tiedä. Jos pitää jostain muutamasta kympistä ja satasesta itkeä, niin älä hanki luottokorttia. Maksa vaikka käteisellä.
Ei mitään, kun en käytä. Kannattaa säästää sen verran että on rahaa ostaa ilman luottoa. Se on tulevaisuuden kulutuksesta aina pois. Vaikka olen työssä ja opiskelut takana, niin haluan ainakin pidättäytyä hankkimasta luottokorttia. Pankille tai luottoyhtiölle se on vaan plussaa...ymmärrän toki pitkän ajan hankinnat, huonekalut järkevissä määrin osamaksulla jotka sitten menevät hyvänaikaa käytössä. Muuten kannattaa välttää pienentämästä tulevaisuuden tilipussia.
Vierailija kirjoitti:
Ap - lasketko kustannuksiin korot? Jos näin propsit sinulle.
Minulla meni 5 vuotta sitten luottokortti tappiin, limit 4000 euroa, sain maksettua sen työn ja tuskan kanssa puolessa vuodessa. Silloinkaaan en kyllä laskenut mitä tuo tuli minulle maksamaan. Olen oppirahani maksanut.Nyt kustannukset toisesta kortista 25e, toinen on ilmainen. Maksan laskun kerralla. Tuon toisen maksullisen kortin voisin lopettaa, sillä en sitä käytä.
Ne kulut vaan vaan katoaa sinne muiden ostosten sekaan ja niitä ei välttämättä edes huomaa. Jokaisen pitäisi katsoa visalaskua ja selvittää paljon tilinhoitomaksu ja korot ovat kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tiedä. Jos pitää jostain muutamasta kympistä ja satasesta itkeä, niin älä hanki luottokorttia. Maksa vaikka käteisellä.
Tämähän tässä juuri oli pointtina, eli älä vedä visaa tappiin jos olet vähätuloinen.
0,75€x12=9€.
Eli tuon maksan siitä että tapahtumat näkyy verkkopankissa. Muuten kortti vuosimaksuton, tilanne muuttunee (ts. pankki vaihtunee) kun asuntolaina on lyhennetty ensi vuonna loppuun ja asionti tuossa pankissa ei enää ole "ilmaista".
Kuukausittain kortin kautta kulkee maksuja ehkä 100-1000€. Luotolle olen jättänyt talon vesipumpun oston 2013. Ja senkin maksoin 3kk pois.
Maksan kaiken Visalla (credit) ja ei aiheuta lisäkuluja. Itseasiassa saan vähän bonuksia kun maksan visalla, eli plussalle menee.
Pankin palvelumaksut ovat samat oli visaa tai ei.
Itseasiassa on 2 visaa, koska myös s-pankin visa löytyy. Sitä en ole käyttänyt kuin pari kertaa sen jälkeen, kun se muuttui maksulliseksi. Eli S-pankin Visa maksaa 2€/kk, jos sitä käyttää. Eli ei ole käytännössä kuukausimaksuton vaikka S-pankki niin markkinoikin.
tienaan 1% ostoksistani kun kaytan visaa, Vuosimaksu on 150£ mutta kortin lapi kulkee rahaa 20 000£.
Tienaan siis 50£