Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antihistamiinin käyttö ja vauvakuumeilu?

07.05.2006 |

Hei! Tietääkö kukaan - mietityttää- voiko antihistamiinia (esin Zyrtec)ottaa vaikka yrittää tulla raskaaksi? Raskauden aikana ei ilmeisesti ainakaan saa noita lääkkeitä ottaa..Koivun siitepöly on saanut itselleni aivan kamalat oireet aikaan; silmät turpoaa ja nenä valuu joten tässä mietin että mitä tehdä...Mitä te muut allergikot teette?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritän pärjätä silmätipoilla. Raskaana ollessa tosiaan ei noita nappeja saa käyttää ja luin just jostakin että antihistamiini voi haitata ovulaatiota (estää sen?) Lääkäri kyllä sanoi antihistamiinin poistuvan elimistöstä tosi nopeasti, tarkoitti että voisin kai pari viikkoa niitä käyttää, mutten ota " riskiä"

Marlett

Vierailija
2/10 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa hieman kun eilen menin ottamaan yhden tabletin; anoppi tyrkytti kun näki miten kamla olo minulla oli ja appi vielä toi vettä - mietin että esitän että otan tabletin mutta sylkäisen pois (ettei tarvitse selitellä..) tai sitten vaan otan mutta olo kyllä hieman parani tuosta napista..=(

Kun en ole muutenkaan varma ovuloinko niin jos tuo nappi nyt laittoi ovulaation sekaisin..Ovulaation pitäisi tapahtua tosin vasta ensi perjantain tienoilla joten jos tuo myrkky ehti pois elimistöstä..(ja meillä takana siis jo 6-7 kk yritystä.

Toivottavasti piakkoin sataisi kun nämä kuumat ilmat ovat saaneet tuon pölytyksen oikein kunnolla alkamaan..

plussaonnea kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt Aeriusta tänä keväänä. Ajattelin, että lopetan siihen paikaan jos tärppi tulee, kun useimmista lääkkeistä ei ole haittaa ennen kuin menkat ovat myöhässä (jos siis raskaus alkanut).

Mutta

Marlett:

luin just jostakin että antihistamiini voi haitata ovulaatiota (estää sen?)

jos tuo on totta, taidan olla pulassa! Just olen ihmetellyt, kun en tässä kierrossa ole saanut ovistestiin edes haaleaa viivaa (jo 7 pv tikuttanut, nyt kp 19/28-41), vaikka aiemmissa kierroissa hailakoita viivoja tulee ja menee ennen positiivista tulosta! Tuostako nyt sitten johtuu? :S

Taitaa parasta lopettaa lääkkeet ja koittaa niistellä vaan...

Vierailija
4/10 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin lääkärin luvalla. Mutta tosiaan olen niin pahasti allerginen siitepölylle ( leppä/koivu) että varmaan kuolisin jos en voisi syödä mitään lääkettä.

Mutta siis Loratadin. on antihistamiini mitä voi käyttää raskaana ollessakin. ( clarityn, Gekilimon.. Taitaa olla muitakin.)

Eli kun vaikuttava ainae on tuo Loratadin niin voi käyttää. Ja mulla on tuolla leikkimässä kaksi aivan tervettä lasta joitten kanssa olen joutunut käyttämään keväänaikaan tuota Loratadinia. mutta tosiaan aina lääkärin luvalla!!! Ei itsenäisesti koskaan. Tietysti jos ei on vasta " harjoittelu" vaihe käynnissä miin silloinhan varmaan uskaltaa syödä käsikauppatavaranakin tuota Loratadinia. Koska istukkakin alkaa kehittyä vasta 6 rv...

Ja paikallis hoitoja silmätippoja ja nenäsumutteitahan voi käyttää myös.

Aikoinaan muuten, kun ei vielä ollut antihistamiinia raskausaikaan niinolinkin 2 viikkoa allergiasairaalassa puhtaassahuoneessa...

Vierailija
5/10 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsitys taas on,että lekurit useimmiten kirjottaa just setiritsiinilääkkeitä raskaana olevalle. Ja käsikauppalääkkeitä ei kannata raskaana olevan testailla omin päin. Ovulaatioon vaikuttamisesta en tiiä, mut nythän on tullu markkinoille selluloosajauheesta valmistettu, nenän limakalvolle laitettava luontaistuote. Nasaleze. Hinta huimaa päätä ja hourulta vaikuttaa mut lupailevat parempaa (!) tehoa kuin esim. loratadiinissa ja setiritsiinissä. sitä en tiiä miten moinen tökötti jumittuu nenän limakalvolle, mut muita haittoja ei anakaan ole.

Vastailen tässä alottelevan farmaseutin ominaisuudessa. Voin kysellä aiheesta tarkemmin loppuviikosta töissä kokeneemmilta konkareilta.

Vierailija
6/10 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutuksena, vaik useimmat varmaan tietää, niin litra greippimehua päivässä voi aiheuttaa useiden lääkkeiden kanssa yhteisvaikutuksia ja lisätä esim. loratadiinin ja ebastiinin pitosuutta elimistössä. Mut en tiiä kykeneekö sitä kukaan sellasia määriä juomaan.

Vierailija
7/10 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en millään viittisi lääkitystä lopettaa: en mä nyt siihen kuolisi, mutta eipä paljoa tekisi mieli ulkoilla, vaikka ois miten hyvä ilma... Toisaalta huolettaa se ovulaation tapahtuminen, kun siis sitä ei edelleenkään kuulu (kp 20/28-41 menossa).

Joten jos joku tietää siitä jotain tai mistä tietoa voisi löytää, niin kuulisin mielelläni!

Vierailija
8/10 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisia lääkkeitä kuten silmätippoja ja nenäsuihkeita voi käyttää ihan hyvin raskauden aikana. Lisäksi gynekologit kyllä sanoo että antihistamiinejakin voi käyttää, mutta kannattaa käyttää setiritsiinivalmisteita (Zyrtec, Histec, Heinix), koska niitä on käytetty jo tosi pitkään, eikä ole todettu mitään haittoja sikiölle. Lääkkeissä lukee ettei saa käyttää raskauden aikana, koska niistä ei ole tehty varsinaisia tutkimuksia raskaana olevilla, mutta tosiaan haittoja ei ole todettu. Ihan uusimpia (esim Aerius) ei ehkä kannata käyttää kun on muitakin vaihtoehtoja.

Antihistamiinien vaikutuksesta ovulaatioon en osaa kyllä sanoa mitään...

Vierailija
9/10 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi kiinnostamaan tuo greippimehu; mitä ihmettä siinä on jos aiheuttaa läkkeiden kanssa vaikutuksia? Olen sitä (myös) tietenkin tunnollisesti juonut kun väitetään että sillä olisi raskaustumista edistävää vaikutusta..

Lähipiirissäni oli pariskunta jolla oli parin vuoden ajan lapsettomuutta - ja vaikka lääkärit sanoivat ettei miehen krooniseen vaivaan saama lääkitys ole vaikuttava tekijä niin tulivat heti raskaaksi kun mies lopetti lääkityksen! Eli noilla lääkkeillä kun saattaa olla aika suuriakin vaikutuksia; ja kaikkia vaikutuksia ei näköjään tunneta. Ja siis vaikka heidän ensimmäinen raskaus ei mennyt tietyistä syistä loppuun saakka niin tulivat uudestaan raskaaksi saman tien vaikka kaksi vuotta oli ollut lapsettomuutta joka puhuisi kyllä hyvin tuon lääkkeen vaikutuksista miehen siittiöille (ja siis tutkimuksissa oli todettu että vikaa miehen siittiöissä)

Vierailija
10/10 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Joku aika sitten laitoin tänne avauksen Nasaleze nimisestä uudesta nenäsumutteesta joka käy kaikille. Mukaan lukien niin lapset kuin raskaana olevatkin. Siinä ei ole lääkeaineita.

Ja tämä jauhe estää myös silmäoireet, että kipaskaas nasaleze.fi sivuille :)

[color=red]Jokaisen kannattaisi omalta lekuriltaan kysyä allergialääkkeistä, koska täällä ennenkin asiasta on kättä väännetty ja tuntuu ettei juuri yhtä oikeaa vastausta ole olemassa.

Minulle sanottiin, että huoletta voin käyttää nenäsuihkeita ja silmätippoja, mutta ehdottomasti kiellettyjä kaikki antihistamiinit. Sekä astmalääkkeistä Accolate ja Singulair.

Minä toivon, että pärjäisin nyt pelkällä Nasalezella. Mutta aika näyttää. .