Kyllä naurattaa puolialastomat ihmiset ulkona
En ole missään sivistysmaassa törmännyt tällaiseen että heti kun on vähänkin lämpimämpi ilma niin ollaan heti puolipukeisillaan. Puistossa istutaan ilman paitaa ja kuvitellaan että ollaan jossain New Yorkin Keskuspuistossa.
Kommentit (77)
Mun miespä kulkee shortseissa ja T-paidassa talvipakkasellakin. Mitäs ap siihen sanot :-)
Jokainen kuitenkin pukeutuu ja siinä on jo pointtia. Suomalaiset pukeutuu persoonattomasti, tylsästi ja liian vakavasti verrattuna moniin ulkomaalaisiin. On ihanaa aina kesäisin nähdä auringon vapauttavan tämänkin napapiirin mönkijät talviunesta. Heti tulee enemmän väriä ja rohkeampaa kuosia, linjaa jne. Miksi ihmiset ei saisi nauttia kauniista säästä vaan pitäisi näyttäytyä ja käyttäytyä ulkonakin ts. usein vapaa-ajalla kuin konttorirotta? Minä haluan vapautta, koska ansaitsen sen AINA.
kansan yleisestä sivistystasosta. Korkeita kulttuureita on myös Irakissa ja Egyptissä ja silti suuri osa kansasta on täysiä metsäläisiä.
vain Etelä-Espanjassa on 24 astetta nyt, muualla maata vähemmän ;) Suomessa tällä hetkellä 26 astetta. Eikö ap:lla ole kuuma toppavaatteissa 26 asteessa??? Mitä lapsillesi laitat päälle, kun ulkon 26 astetta. Järkevää on pukeutua sään mukaan, jos joskus on 26 astetta pakkasta, niin kyllä suomalaisen iholla +26 on lämmin..
jolla on ollut paljastavat vaatteet päällä, hänen miehensä on kuolannut naisen perään ja ap tuntee nyt allemmuuskompleksia. Tms. Joku läski tai vastaava joka ei ole sinut itsensä kanssa.
vidduako se sua haittaa jos toiset tahtoo nauttii auringon lämmöstä!!!
minä teen ainakin niin sillä kesä täällä on lyhyt.
Monet lahtelaiset viettivät sunnuntaita rannalla. Ilma oli kesäinen. Launeen säähavaintoasemalla mitattiin kello 16 lämpöä 23,8 astetta.
Mytäjäisten rannalla olivat piknikillä Hene Kuokka ja Pirjo Marjomäki.
- Vesi tuntuu ihanalta, kehui Kuokka.
Ei ihme, sillä Hene Kuokka kertoi kävi avannossa koko talven, ensimmäisen kerran elämässään. Avannossakin hän kävi useimmiten Mytäjäisissä.
- Ei tämä ole ensimmäinen kerta sulassa vedessä. Vapun jälkeen kävin Vesijärvessä Ruoriniemessä. Nyt vesi on kevään lämpimintä.
Etelä-Suomen Sanomien mittausryhmä sai pintaveden lämmöksi 11,5 astetta.
Pirjo Marjomäki sanoi, että kun eväät on syöty, hänkin menee uimaan.
Nuorta kaartia kävi vedessä runsaasti. Kimakat huudot kertoivat, että kaikkien mielestä vesi ei vielä tuntunut lämpimältä.
Uimareita oli myös Merrasjärvellä.
ESS:n ryhmän käydessä Mukkulan rannassa, siellä oli paljon auringonottajia mutta uimareita ei näkynyt ainuttakaan.
Lisää kuvia ja tunnelmia maanantain Etelä-Suomen Sanomissa
että vaikka tammikuussa olisi viikon 30 astetta lämmintä täällä Suomessa, niin ap varmaan pitäisi tiukasti toppavaatteet päällään? Olisihan se nyt naurettavaa vähentää niitä vaatteita, keskellä talvea!
Mä ainakin pukeudun sään mukaan. Tänään 26 astetta lämmintä, niin totta hemmetissä laitan vähemmän vaatteita päälle! Ihan kuin pitäisi odotella joku tietty aika, vaikka pari viikkoa, ennen kuin saa uskoa että oikeasti on lämmintä (ja siinä vaiheessahan Suomessa jo sataa =))
Kyllä luulis ihmisten, varsinkin aikuisten, tietävän kuinka petollinen kevät sää osaa olla. Siinähän sitten ovat kohta kipeitä kun nakupelleinä pelleilevät.
sama lämpötila kun vaikkapa heinäkuussa voisi olla.
sä oot kyl toope! tai kateellinen vaan niille ketkä kehtaa näyttäytyä kauniissa kesähepenissä.
Tämä on sitä suomalaisten huonoa itsetuntoa, pitää värjötellä 20 asteen lämmössä (mikä ei mikään hellesää ole) puolialastomana ikäänkuin todistaakseen ulkomaalaisille että kyllä täällä ihanassa Suomessamme kesä alkaa jo toukokuussa.
ap
Meillä oli tänään varjossa 25.5 C, eli helleraja meni rikki. Ole sinä helteessä pitkissä housuissa ja pitkähihaisessa paidassa, minä en.
Nyt on sen verran kiire etten ehdi kirjoitella. Palaan tähän ketjuun huomenna.
ap
Espanjatar:
Nyt on sen verran kiire etten ehdi kirjoitella. Palaan tähän ketjuun huomenna.ap
Keskivartalon kasvattajat saisivat kyllä näillä keleillä pitää vähän enemmän päällä kuin ne iänikuiset uimahousunsa:D Maahan on vielä tosi kylmä, vaikka ilma lämpimältä tuntuukin! Siis järkyttävän näköistä, kun kipitetään itseään grillailemaan heti, kun sää vähän lämpenee. Asiasta kolmanteen olen itsekin saanut kiukkuisen mummon kaupassa kiskomaan t-paidan helmaani alemmas, kun kuulemma farkkuihin verhoutunut pylly näkyi:D Olemme suomalaiset kummaa kansaa!
parhaaks tuntee..Lyhyt kesä ja nautitaan tästä, vaikka sit vähin vaattein, kun talvella saa olla niin paljo toppaa päällä.
Ps. onkohan se pukeutumisongelma muun maalaisilla. Keski-Euroopassakin on niin kutusta talvipukeutuminen, et huhhuh..
Loistavaa. Suomalaiset vaan on niin juntteja, senhän huomaa jo näistä vastauksistakin - kimppuun käydään kuin yleinen syyttäjä konsanaan. Se kyllä pitää sanoa meidän suomalaisten puolustukseksi, että koska täällä on niin vähän aurinkoisia päiviä, niin ihmiset varmaan haluavat käyttää nekin vähät auringonsäteet heti hyväkseen. Siksi tuo itsensä grillaaminen heti kun on vähänkin " kesä" (siis lue: toukokuu ja maa miltei jäässä).
Meillä on mieheni kanssa (ihan suomalainen on) tarkoitus muuttaa jonnekin keski-eurooppaan, nautimme molemmat suunnattomasti auringosta nimittäin ja Suomen talvi on liian pitkä ja kurja.
että aina helteellä pukee pitkät housut ja pitkähihaista paitaa, mielellään tumman sävyisiä. Minusta se ei todellakaan ollut sivistyksen merkki. Tosin en näillä helteillä nähnyt yhtään tummaihoista, joilla oisi ollut pitkähihaiset päällään. Uteliaisuudesta kysynkin, mitä ap:lla päällä näillä helteillä? En tarkoita pahalla. Mä en pukeudu sortseihin heti kun aurinko näyttäytyy, mutta helteellä en pysty pitämään pitkähihaisia, mun tulee kuuma.