Aurinkorasvan levittely koko perheelle etelän lomamatkoilla - mikä urakka!!
Sitä kun pitää levitellä korvannipukasta varpaankärkeen. 2 v yrittää karkuun, 4 v valittaa suureen ääneen kun rasvataan huulien yläpuolelta ja nenästä ja kutisee kun rasvataan masu. 8 v ei saa itse kunnolla ja pitää auttaa hartioihin ja selkään ja muistuttaa et korviinkin pitää laittaa ja mieskin tarttee apua selkänsä voiteluun. Joka. Ikinen. Lomapäivä. Rasvaamme.
Mä en jaksa nyt vähään aikaan aurinkomatkalle lähteä ihan tuon aurinkorasvailun ärsyttävyyden takia. Oonko ihan yksin outojen ajatusteni kanssa vai rasittaako tuo muitakin?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Mua rasittaa jo pelkästään itseni rasvailu. Hetken päästä siihen tarttuu hiekkaa (ellei ei oo uima-altaan luona hotellilla) ja jossain kohtaa kaikki kamat kuten puhelin, kassi ja kirja mälliintyy siitä samasta aineesta. Silti joka kerta palan jostain kohtaa. Ei oo vaivan arvoista.
Riittävän hyvälaatuinen aurinkosuojavoide ei tahmaa, eikä hiekka siihen tartu. Apteekista esim. La Roche-Posay (tai jotain tuonne päin).
Missä lomakohteessa olisi lämmintä, mutta ei aurinkoa eikä sadetta joulukuussa? Ei tarvitsisi rasvata.
En ole koskaan käyttänyt näitä humpuukituotteita. Kyllä se on niin, että syövän saa ennemminkin näistä rasvoista ja suihkeista kuin auringosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä rasvaisin vaikka koko hotellin asukkaat, jos vaan olis rahaa lähteä aurinkolomalle!
Plakaatti uima-altalla:
Today a lady from Finland will spread sunburn for all clients.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä couperosa-iho. Rasvaan itseni pari kertaa päivässä, kesällä ja lomilla.
Ootkohan erehtynyt termistä? Couparosa iho tarkoittaa, että verisuonet ovat pinnassa ja iho on siis punainen ja voi näkyä katkenneita verisuonia tms. Mulla on ja ihan normaali rasvaus riittää. Atooppinen iho on se, mikä vaatii erityistä rasvaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä couperosa-iho. Rasvaan itseni pari kertaa päivässä, kesällä ja lomilla.
Ootkohan erehtynyt termistä? Couparosa iho tarkoittaa, että verisuonet ovat pinnassa ja iho on siis punainen ja voi näkyä katkenneita verisuonia tms. Mulla on ja ihan normaali rasvaus riittää. Atooppinen iho on se, mikä vaatii erityistä rasvaamista.
Tää ressukka on rasvaillut couparosa ihoaan ihaan turhaan aamuin illoin... 🤣
Vierailija kirjoitti:
Suihkutettava aerosoli aurinkorasva nopeuttaa kummasti. Suojakerroin 50 ja menee muutama sekunti tuohon että kaikki suojattu.
Juuri aerosoleja maailma kaipaa lisää....
Elämäsnä voi tehdä vaikeaksi niin monin tavoin. Menemällä aurinkolomalle, viettämällä päivät auringossa pohtien, miten suojautua auringolta..
Kokeilin kerran P20-tuotetta. Ei takuulla rusketu. Kyllä meni roskikseen parin päivän jälkeen. Kyllä nyt vähän väriä haluais parin viikon reissulla edes naamaan.
Mulla on ratkaisu näihin first world probleemoihin.. Pysykää kotona tai vähintääkin Suomessa, vetäkää Rukka sadehousut ja takki ja haisaappaat ja menkää ulos ihanaan raikkauteen... Kuka edes menee mihinkään etelänlomalle enää...? Oma maa mansikka!
Sitten kun on koko perhe rasvattu korvannipukoista varpaisiin, mennään uimaan ja ne rasvat huuhtoutuu sinne mereen.
Miettikää turismin vaikutusta ympäristöön tältäkin kantilta. Sama kun tursottaisi suoraan aurinkorasvaa korallien päälle. Ja kyllä, aurinkorasvan aineet vaurioittavat ja tuhoavat koralleja.
Kaikki täällä käyttää aurinkorasvaa. Mistä sitä saa ostaa? Olen nähnyt kaupoissa vaan aurinkovoiteita ja -emulsioita. Kunpa löytyis jostain tätä junttirasvaa, muuten olisi kai käytettävä vaseliinia, se yksi vähistä täysrasvoista, jota voi iholle laittaa.
Meillä 8-vuotiaillakin vielä uv-suojapaidat ja bokserimalliset uimahousut, rasvattavaa on aika vähän. Päivän porottavin aika ollaan yleensä hotellilla. Ei tunnu isolta vaivalta.
Meillä on aina Calypsoa https://calypsosun.com/products/once-a-day/
Aamurasvaus riittää ja ei ole tahmeaa kiiltävää tököttiä.
Ollaan siirrytty pitkähihaisiin uimavaateisiin Tulee halvemmaksikin kuin rasva. Mulla semmoiset roxyn surffi-trikoot, näytän parmmalle kuin selluliittipeffani kanssa. Lapsilla shortsit ja paidat. Viileät iholla. Rasvaa vain naamaan
Jääkää kotiin jos on noin saamarin rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun pitää levitellä korvannipukasta varpaankärkeen. 2 v yrittää karkuun, 4 v valittaa suureen ääneen kun rasvataan huulien yläpuolelta ja nenästä ja kutisee kun rasvataan masu. 8 v ei saa itse kunnolla ja pitää auttaa hartioihin ja selkään ja muistuttaa et korviinkin pitää laittaa ja mieskin tarttee apua selkänsä voiteluun. Joka. Ikinen. Lomapäivä. Rasvaamme.
Mä en jaksa nyt vähään aikaan aurinkomatkalle lähteä ihan tuon aurinkorasvailun ärsyttävyyden takia. Oonko ihan yksin outojen ajatusteni kanssa vai rasittaako tuo muitakin?
Tämän takia kaikkien ei tulisi lisääntyä.
Meillä on spray-rasva, ylävartaloa ei rasvata koska lapsilla uv-uikkarit. On rasittavaa, mutta nopea toiminto.