Mielestänne paras viini alle 10€?
Poikaystäväni toi viikonloppuna viinin mukanaan. En itse ole suuri viinin ystävä, koska moni niistä maistuu kamalalta. Olen ollut viininmaistajaisissa jossa oli yli 40€ viinejä. Tuntui, että mitä kalliimpi viini sen kamalampi.
Poikaystävän tuoma viini oli oikein maukas. Alkumaku jopa kerrankin hedelmäinen/marjainen. Meni täysin läpi, kun hän sanoi viinin maksaneen 30€. Sanoin ennen maistamista ettei minun viineihin kannata tuhlata isoja summia, koska tuskin osaan antaa niille arvoa.
Tämä poikaystävän tuoma Hannibal viini maksoi Alkossa 7,40€ ja ollut kuulemma myynnissä jo vuodesta 1995.
Hinta/laatu kohtaa tämän viinin kohdalla mielestäni hyvin.
Mitä alle 10€ viiniä sinä suosittelisit?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Hannibalia juovat deekut. Taitaa olla deeku sun poikaystäväsi? Hannibal- loota joka jumalan viikonloppu.
Pullossa se Hannibal oli.
Ei ole deeku. Ei kännää juuri ollenkaan.
Deekuilla on näköjään hyvä maku.
Millanen maku vauvapalstalaisilla on?
Alle 10 euron ei enää saa hyviä viinejä. Joskus sai mutta enää ei. Vähintään 15 euroa joutuu maksamaan.
Onhan noita alle kympin pulloja moneenkin lähtöön.
Viinilehden ”viinistä viiniin” -oppaasta löydät helposti omaan makuusi halpisviinien kuninkaat.
Sellainen italialainen viini kuin Trifula. Etiketissä tryffelikoiran kuva. Maksaa juuri ja juuri alle 10 eur.
Sen valmistuksessa käytetään mm. nebbiolo-rypäleitä joista tehdään kalliit Barolo-viinit. Loistava viini esim. pastan kanssa. Enkä saa juuri tuosta viinistä päänsärkyä enkä migreeniä eli ilmeisesti siinä ei ole tuhottomasti säilöntäaineita eikä torjunta-aineet ole kulkeutuneet viiniin.
Usein halvemmat viinit ovat "helpommin lähestyttäviä", eli niissä on "vähemmän luonnetta".
Chileläinen Fortuna on myös aika helppo viini. Maksaa 9.99€ ja on litran muovipullo, kevyt kantaa retkelle mukana.
Itse olen löytänyt Austraalialaisista viineistä hyviä alle 10€ viinejä, mutta makuasia tietty
Pari alle 10 euron vaihtoehtoa valko- ja punaviinin ystäville. Suosikkimaa, Italia. Suosittelen!
https://www.alko.fi/tuotteet/581577/Pino-Pino-Vino-Frizzante-Pinot-Noir
https://www.alko.fi/tuotteet/432687/Nero-Grande-Negroamaro-Cabernet-Sau…
Zensa Rosso Puglia
Taitaa kyllä olla nyt jo tasan sen kympin.
Oma suosikkini on Australialainen punaviini The Original M8, maksaa muistaakseni 7,90. Hannibal tosiaan on deekujen suosiossa, mutta hyvähän se vain on jos löytyi mieleinen viini :D maultaan tuo oma suosikkini on aika erilainen kuin Hannibal mutta mielestäni helposti lähestyttävä ja pehmeä maku kuitenkin.
https://www.viinikartta.fi/viini/469387
Parempaan hinta-laatusuhteeseen en ole törmännyt ”kyykkyviineissä”.
Pari 9,98e viiniä ovat ihan kelpoja myös, mm. Rawsons Retreat Organic cs
Lisää kokemuksia?
Miksi viinin "helppous" alentaa hintaa ja tekee siitä vähemmän "laadukkaan"?
Meinasin tulla sanoon et ainoa punkku mitä pystyn juomaan on Hannibal. Juon sitä 2 pulloa vuodessa (joulun aikaan gloginä).
Los lanos grande reserva, täyteläinen espanjalainen punkku, noin 9 € on mun suosikki.
Casillero del Diablo on hyvä ja huokea.
Kuohareista espanjalaiset cavat hinta/laatu suhteeltaan loistavia. Freixenet carta nevada esimerkiksi.
Hannibalia juovat deekut. Taitaa olla deeku sun poikaystäväsi? Hannibal- loota joka jumalan viikonloppu.