Muita jotka aikoo äidiksi vain sillä ehdolla että jää kotiäidiksi?
En vois kuvitellakaan että tekisin töitä ja pyörittäisin kotia ja perhettä siinä samalla. Tää on kyllä niin yksilökysymys, koska osalle taas kotiäitiys olisi kauhistus ja he luonnostaan pärjäävät paremmin "monta rautaa tulessa".
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle kyllä palkkatyössä käyminen ja se, että mies hoitaa 50% sen kodin ja perheen pyörittämisestä (en siis minä työpäivän päälle yksin!) on ehdoton edellytys äitiydelle.
On ollut monelle naiselle juu, mutta vauvan synnyttyä mies on käynyt kovin kiireiseksi ja väsyneeksi, eikä ole enää tehnyt osuuttaan.
Eiköhän tee, jos nainen ei ota miehen tekemättömiä hommia vastatakseen. Ei nainen ole se, joka viime kädessä vastaa lapsesta, jos kieltäytyy vastaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse meinasin tulla hulluksi, kun olin ollut vajaan vuoden kotona. Sinnittelin vielä kuitenkin puoli vuotta ennen kuin palasin töihin. Lyhyt työpäivä ja joustava hoitovapaa on minulle sopiva yhdistelmä.
Luulen että riittää kun ulkoilee ja sosialisoi paljon eikä vain möllötä yksin lapsien kanssa neljän seinän sisällä.
Voi sinua. Matkustelin kolme kertaa ulkomaille lapsen kanssa, ja muutenkin reissattiin viikottain kotikaupunkimme ulkopuolella perus avoimen päiväkodin ym aktiviteetin lisäksi. Kävelin päivittäin yli 10 km vaunujen kanssa ja vietin ulkona tai kaupungilla jopa 8 tuntia päivässä. Siitä huolimatta kaipasin töihin.
Mitä väliä sillä on, mitä sinä teit tai tunsit? Ihmiset ovat erilaisia.
”Mieskin haluaa että lapsia hoidetaan kotona, joten jään kotiäidiksi” - ei ihan suora lainaus mutta tätä ajatusta on tässäkin ketjussa ollut.
En ymmärrä alkuunkaan miksi mies ei jää kotiin jos haluaa lapsilleen kotihoitoa. Miksi naisen pitää jäädä miehen toiveesta? Miksi yksikään nainen antaa miehen sanella oman uransa ja palkkakehityksensä suunnan?
Meillä on -luojan kiitos- tasa-arvoon perustuva avioliitto. Mies ei halunnut laittaa lasta päiväkotiin mutta minä halusin mennä töihin, joten mies jäi kotiin. Hän ei kuvittele olevansa työpaikallaan korvaamaton.