Työkaveri maiskuttaa ällöttävästi ja jatkuvasti
Yksi työkaverini siis maiskuttaa (varmaan tietämättään) ihan kamalasti aina syödessään. Usein nimittäin vetelee jotain välipaloja ihan omalla työpisteellään, mikä on kyllä sallittua meillä. Kuitenkin itseäni jotenkin ällöttää ihan kamalasti kuulla kenenkään maiskuttavan ruokaa, tulee siitä huono olo ihan fyysisesti. En voi tälle mitään, ei siis ole mitään henkilökohtaista tuota kollegaa kohtaan, olemme ihan asiallisissa väleissä. Sellainen ihan mukava kolmekymppinen mies kyseessä.
Onko ihan asiallista huomauttaa hänelle asiasta? Se on siis sellaista häiritsevän kovaäänistä maiskutusta, kun ei edes istuta ihan vierekkäin, vaan kuuluu toiselle puolelle avotoimistoa asti. Loukkaantuukohan jos huomauttaa asiasta? Onko se sellainen ominaisuus, johon ei voi itse vaikuttaa? Itse olen tähän mennessä laittanut kuulokkeet korville ja musiikkia kun maiskutus alkaa. Se ei kuitenkaan ole mikään kovin hyvä ratkaisu kun ei silloin kuule omaa työ(lanka)puhelinta kunnolla joka soi hiljaisella voimakkuudella tarkoituksella.
Kommentit (25)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Misofonia
Itsellä nousi kerran kyyneleet silmiin, kun samassa luokassa joku söi porkkanaa. Rousk rousk rousk. Rousk.
Laita heippa lappu pöydälle. Jossa kerrot asiallisesti maiskutuksesta ja pyydät että ei maiskuttaisi. Silloin ei tiiä keltä pyyntö olisi
Jo nyt on ongelmat. Antakaa ihmisten maiskuttaa jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Minun työkaverini on ihan samanlainen. Se loussutus ja maiskutus on ihan kauheaa. Alan myös voida fyysesti huonosti ja raivostun hiljaa.. On muutenkin ärsyttävä tyyppi, joten tämäkin vaikuttaa toki ärtymykseeni.
Kyseinen heebo ei osaa juoda edes vesipullosta ilman että kuuluu sellainen vîttumainen moiskaus.. aargh. Ärsyynnyn jo ajatuksesta...😬
Mitä näille voi tehdä?
Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksei kotona opeteta ruokailutapoja. Pitää tehdä selväksi, että pöydässä ei maiskuteta, ryystetä, nieleskellä ilmaa jne. Kaikki eivät aikuisena osaa pyyhkiä suupieliäänkään servetillä puhtaaksi.
Onko täällä huonotapaisten lasten vanhempia, jotka voisivat kertoa oman puolensa asiaan?